Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Help! Mies petti ja nyt uhkaa jättää, miten saan hänet haluamaan jatkaa suhdetta?

Vierailija
25.07.2019 |

Tarvitsisin neuvoja ja tukea samassa tilanteessa olleilta. Mies jäi kiinni pettämisestä. Nyt sanoo että ei näe suhteellamme olevan tulevaisuutta. Minä en halua erota. Olen valmis antamaan pettämisen anteeksi. Ja parantamaan suhdettamme. Meillä on kaksi pientä lasta, joten teen tämän myös lasten vuoksi. Ja rakastan edelleen miestäni. Vinkkejä kaivataan, miten kääntää miehen pää? Kiitos!

Kommentit (159)

Vierailija
41/159 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt taas jaksa

Jaksaahan tää. Joku pakkomielle näitä rustata päivät päästään.

Elää palstan kautta ja kuvittelee, että palsta elää hänen kauttaan. Sairashan tuo on.

En ole aikaisemmin kirjoittanut aiheesta palstalle pl yhden kommentin pettämisaiheiseen ketjuun. Nyt vasta shokkivaihe ohi ja ylipäätään jaksan enemmän tänne kirjoittaa. Ikävää tuo provohuutelu...

Just joo.

Vierailija
42/159 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan normaali ensireaktio, että yrittää kaikin keinoin pitää kiinni siitä mihin on tottunut. Ero on tullut sinulle yllätyksenä ja sen käsittely vie paljon aikaa. Mies on tehnyt katalan ja itsekkään tempun, huomaa ettei yhtään koe vastuutansa miten hänen perheensä nyt selviytyy tämmöisen iskun jälkeen.

Olen pahoillani, mutta mielestäni et voi tehdä oikein mitään. Yksinään on mahdotonta suhdetta korjata ja sinun miehesi on valinnut jo rikkomislinjan. Voisin lyödä vetoa että hän on jo etsinyt uuden, ettei HÄNEN tarvitse kärsiä erotuskia ja yksinjäämisen haittoja. Viis siitä, miten hänen lapsensa ja lasten äiti pärjää. Munaton ällöttävä mies. Tulet vielä vihaamaan häntä, kun ehdit sisäistämään kaiken kataluuden, valehtelun ja teeskentelyn. Hän on hoitanut eron erittäin huonosti. Anteeksi antaminen vie jopa vuosia.

Yritä selviytyä tyylikkäästi, mutta ole myös armollinen itsellesi. Sinulla on oikeus kaikkiin tunteisiisi. Ne ovat sinun tunteitasi. Jos pystyt ottamaan heti etäisyyttä mieheen ja lakkaat pitämästä yhteyttä, niin kiität itseäsi myöhemmin. (Kriisin jälkeen hävettää ihan hemmetisti oma takertuminen.)

Kiitos kommentista! Eropuheet tulivat minulle tosiaankin yllätyksenä. Samoin pettäminen. En edes tiennyt että mies ei ollut tyytyväinen suhteeseemme. En ole kokenut vielä kertaakaan vihaa miestäni kohtaan. Koen syyllisyyttä, että olen pitänyt miestä itsestäänselvyytenä... Haluaisin aidosti olla parempi puoliso ja rakentaa luottamuksen uudelleen. Mies ei vaan enää halua työstää suhdettamme. On varmaankin siis hautonut eroa mielessään pitkään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/159 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan normaali ensireaktio, että yrittää kaikin keinoin pitää kiinni siitä mihin on tottunut. Ero on tullut sinulle yllätyksenä ja sen käsittely vie paljon aikaa. Mies on tehnyt katalan ja itsekkään tempun, huomaa ettei yhtään koe vastuutansa miten hänen perheensä nyt selviytyy tämmöisen iskun jälkeen.

Olen pahoillani, mutta mielestäni et voi tehdä oikein mitään. Yksinään on mahdotonta suhdetta korjata ja sinun miehesi on valinnut jo rikkomislinjan. Voisin lyödä vetoa että hän on jo etsinyt uuden, ettei HÄNEN tarvitse kärsiä erotuskia ja yksinjäämisen haittoja. Viis siitä, miten hänen lapsensa ja lasten äiti pärjää. Munaton ällöttävä mies. Tulet vielä vihaamaan häntä, kun ehdit sisäistämään kaiken kataluuden, valehtelun ja teeskentelyn. Hän on hoitanut eron erittäin huonosti. Anteeksi antaminen vie jopa vuosia.

Yritä selviytyä tyylikkäästi, mutta ole myös armollinen itsellesi. Sinulla on oikeus kaikkiin tunteisiisi. Ne ovat sinun tunteitasi. Jos pystyt ottamaan heti etäisyyttä mieheen ja lakkaat pitämästä yhteyttä, niin kiität itseäsi myöhemmin. (Kriisin jälkeen hävettää ihan hemmetisti oma takertuminen.)

Kiitos kommentista! Eropuheet tulivat minulle tosiaankin yllätyksenä. Samoin pettäminen. En edes tiennyt että mies ei ollut tyytyväinen suhteeseemme. En ole kokenut vielä kertaakaan vihaa miestäni kohtaan. Koen syyllisyyttä, että olen pitänyt miestä itsestäänselvyytenä... Haluaisin aidosti olla parempi puoliso ja rakentaa luottamuksen uudelleen. Mies ei vaan enää halua työstää suhdettamme. On varmaankin siis hautonut eroa mielessään pitkään..

Lässynlässyn...

Vierailija
44/159 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nyt kestää mitä vaan, uutta putkeen.

Vierailija
45/159 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mies jäi kiinni? Tällä voi olla merkitystä kuvioon.

Luin vahingossa sähköpostittelut miehen ja naisen välillä. Sen jälkeen mies tunnusti.

Vierailija
46/159 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin vahingossa sähköpostittelut miehen ja naisen välillä. Sen jälkeen mies tunnusti.

Eli ei mikään yhdenillan pano. Sivusuhde. Raukkamaista mieheltä, varsinkin että on varmasti ollut mielessä pitkään ettei ole suhteeseenne tyytyväinen mutta miehethän usein tekevät niin. Sitten kun on "uusi" katsottuna, vasta uskalletaan sanoa. Siinä vaiheessa ei vaimolla ole mitään tehtävissä :( Sinuna etsisin vertaistukea tilanteeseen.

Vierailija
47/159 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna siirtyisin keskustelemaan esim tukinet.net siellä paljon samankaltaisia tarinoita. Vauva.fi palstalla saat liikaa näitä provohuuteluita ym.

Vierailija
48/159 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee mieleen eräs pariskunta jossa nainen oli myös yhtä "riippuvainen" ja yltiörakastunut ja miestä ahdisti ja halusi erota. Kaikista rakkaudentunnustuksista ja "tapan itseni" -uhkailuista huolimatta mies kuitenkin jätti ja heti kun nainen siitä jotenkin pääsi tolpilleen ja löysi toisen miehen ketä tapaili tuli mies katumapäälle. Nyt ovat olleet yhdessä taas eronkin jälkeen 15 vuotta. Mutta mies käy edelleen vieraissa. Nainen ilmeisen tyytyväinen kuitenkin tilanteeseen. Tässäpä näkökulma...

Minä en usko, että ottaisin miestä enää takaisin, jos olisin kipeään eroprosessiin hoitanut. Yritän nyt saada miehen luopumaan eroaikeista, kun asumme vielä saman katon alla. En vaan tiedä, miten onnistuisi tässä...

Vierailija
49/159 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei mikään yhdenillan pano. Sivusuhde. Raukkamaista mieheltä, varsinkin että on varmasti ollut mielessä pitkään ettei ole suhteeseenne tyytyväinen mutta miehethän usein tekevät niin. Sitten kun on "uusi" katsottuna, vasta uskalletaan sanoa. Siinä vaiheessa ei vaimolla ole mitään tehtävissä :( Sinuna etsisin vertaistukea tilanteeseen.

Työkaveri kyseessä. Kuulemma yhden yhteisen yön ovat viettäneet.

Vierailija
50/159 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan ap. joutuu menemään töihin jos lompakko lähtee, siitähän tässä kyse, kautta historian paksu lompakko riittää anteeksipyynnöksi pikku hypyistä.

Vierailija
51/159 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

varmaan ap. joutuu menemään töihin jos lompakko lähtee, siitähän tässä kyse, kautta historian paksu lompakko riittää anteeksipyynnöksi pikku hypyistä.

Olen töissä ollut jo useamman vuoden ja kaikki kulut meillä menee suunnilleen puoliksi. En siis elä mieheni rahoilla, aika harva varmaan elää Suomessa. Toki elintasoni laskisi jos yksin maksaisin asunnon jne. Mutta ei se ole suurimpia syitä miksi en halua erota, vaan koska rakastan edelleen miestäni ja yhdessä voimme tarjota parhaan kasvatuksen ja tuen lapsille. En halua aiheuttaa lapsille huolta/ ikävää/ traumoja. Olen valmis nielemään ylpeyteni perheeni vuoksi. Miten tämä on niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
52/159 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin on vain yksi yö takana, mutta ilmeisesti mies on rakastunut työkaveriinsa. Sen takia ei halua jatkaa suhteessanne.  Ei paluuta vanhaan enää siis.

Vierailija
53/159 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuskin on vain yksi yö takana, mutta ilmeisesti mies on rakastunut työkaveriinsa. Sen takia ei halua jatkaa suhteessanne.  Ei paluuta vanhaan enää siis.

Lukemani viestit tukee miehen kertoma. En tosin tiedä ovatko edelleen yhteyksissä. Miehen mukaan eivät. Mutta en enää luota häneen, vaikka haluaisin.

Vierailija
54/159 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ihan oikeasti nyt ryhdistäydy!

Mies näkee nyt tän toisen naisen uutuudenviehätyksen ja on siitä sekaisin. Se, että sinä itket ja säälittävänä tunnustat rakkauttasi vie miehen vaan kauemmas - tuollainen säälittävä akka vaan tuossa rääkyy. Sama kokeilla toista. Tuo on aina varavaihtoehto. Noin se tulee ajattelemaan joten peru heti nuo aikeesi että viikonloppuna yrität kääntää sen päätä rakkaudentunnustustuksilla. Ei se toimi!

Viikonloppuna sanot sille tyynen rauhallisena että olet vähän miettinyt asioita ja ero voi olla ihan hyvä ratkaisu. Ja kerrot että lähdet tuulettumaan. Käy kampaajalla, osta uusia vaatteita, ole kavereiden kanssa ja pidä hauskaa. Ole jonkun kaverin luona yötä. Sen jälkeen esitä tekstailevasi ja hymyile kun katsot puhelinta.

Sitten se vasta tajuaa että mitä hittoa on tekemässä.

Minä olin se säälittävä rääkyvä akka. No arvaa mikä oli lopputulos siinä. No nyt puolen vuoden jälkeen haluaa takaisin kun minua ei enää tippaakaan kiinnosta ja uusi mies kuvioissa.

Vierailija
55/159 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukemani viestit tukee miehen kertoma. En tosin tiedä ovatko edelleen yhteyksissä. Miehen mukaan eivät. Mutta en enää luota häneen, vaikka haluaisin.

Miehellä ei toisaalta ole syytä valehdella koska on jättämässä sinut. Mutta onko sillä väliä? Luotto on mennyt ja mies ei halua sitä korjata. Et voi pakottaa häntä siihen, se on karu fakta. Sinun täytyy vaan päästää irti ja selviytyä. Rakkaudentunnustukset vaan tekevät hänen mielessään päätöksestä vahvemman. Sekin on fakta. Rakkaudentunnustuksesi eivät saa häntä jäämään luoksesi..

Vierailija
56/159 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vähän lisää tästä ihanasta uroksestasi. Hän on tietysti akateeminen, esimiesasemassa ja tienaa 500k vuodessa? :)

Vierailija
57/159 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään voi parisuhteessa pitää väkisin.

Mies ei rakasta sinua vaan jotain toista naista. Kuka hitto edes haluaisi sellaisen suhteen, jossa ollaan säälistä?

Ala järjestelemään omaa elämääsi ja lasten asioita.

Vierailija
58/159 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ihan oikeasti nyt ryhdistäydy!

Mies näkee nyt tän toisen naisen uutuudenviehätyksen ja on siitä sekaisin. Se, että sinä itket ja säälittävänä tunnustat rakkauttasi vie miehen vaan kauemmas - tuollainen säälittävä akka vaan tuossa rääkyy. Sama kokeilla toista. Tuo on aina varavaihtoehto. Noin se tulee ajattelemaan joten peru heti nuo aikeesi että viikonloppuna yrität kääntää sen päätä rakkaudentunnustustuksilla. Ei se toimi!

Viikonloppuna sanot sille tyynen rauhallisena että olet vähän miettinyt asioita ja ero voi olla ihan hyvä ratkaisu. Ja kerrot että lähdet tuulettumaan. Käy kampaajalla, osta uusia vaatteita, ole kavereiden kanssa ja pidä hauskaa. Ole jonkun kaverin luona yötä. Sen jälkeen esitä tekstailevasi ja hymyile kun katsot puhelinta.

Sitten se vasta tajuaa että mitä hittoa on tekemässä.

Minä olin se säälittävä rääkyvä akka. No arvaa mikä oli lopputulos siinä. No nyt puolen vuoden jälkeen haluaa takaisin kun minua ei enää tippaakaan kiinnosta ja uusi mies kuvioissa.

Yritän olla vähemmän säälittävä ja elää omaa elämää. En kuitenkaan halua hyväksyä vielä tuota eroa. Se tuntuu niin lopullisesta...

Vierailija
59/159 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ketään voi parisuhteessa pitää väkisin.

Mies ei rakasta sinua vaan jotain toista naista. Kuka hitto edes haluaisi sellaisen suhteen, jossa ollaan säälistä?

Ala järjestelemään omaa elämääsi ja lasten asioita.

Toivon, että mies rakastuisi minuun uudestaan puolisona. Eikö tämä ole mahdollista?

Vierailija
60/159 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä muita samassa tilanteessa olleilta? Pettämisestä on noin kk aikaa...Kiinni jäätyään mies ei ole koskenut minuun :-(

Ei luoja, kaipaatko sinä pettäjä miehen kosketusta? Vieraan naisen tuoksua miehessäsi.