Hyvä, toimiva C-vitamiiniseerumi?
Sellainen jossa on tehoa, mutta ei kuitenkaan aiheuta ihan kamalaa pistelyä? Ordinaryn seerumeista kokemuksia?
Kommentit (26)
Skinceuticals on hyvä, mutta kallis. Drunk Elephantin c-vitamiiniseerumia olen myös käyttänyt, mutta se oli turhan tahmeaa aamukäyttöön mielestäni. The Ordinaryltä olen tykännyt eniten granactive retinoid 2% tuotteesta. Oma naamani ei oikein kestä retinoleja, mutta tuota voin käyttää.The ordinaryn c-vitamiinit vielä testaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Skinceuticals on hyvä, mutta kallis. Drunk Elephantin c-vitamiiniseerumia olen myös käyttänyt, mutta se oli turhan tahmeaa aamukäyttöön mielestäni. The Ordinaryltä olen tykännyt eniten granactive retinoid 2% tuotteesta. Oma naamani ei oikein kestä retinoleja, mutta tuota voin käyttää.The ordinaryn c-vitamiinit vielä testaamatta.
Ok, kiitos. Olen käyttänyt myös tuota Ordinaryn retinolia, on kyllä hyvä.
C-vitamiini ei saa aikaan ihossa mitään hyvää. Aiheuttaa mm. finnejä ja ihon puolustusmekanismien romahtamisen -> lisää iho-ongelmia.
Tästä on tehty ihan tutkimuksiakin.
Englanniks löytyy infoa tuosta c-vitamiinin haitallisuudesta iholle levitettynä
Vierailija kirjoitti:
Englanniks löytyy infoa tuosta c-vitamiinin haitallisuudesta iholle levitettynä
No kyllä ainakin mun iholla se on ihan näkyvää parannusta tehnyt.
Olen kokeillut Ordinaryn 30% c-vitamiinivoidetta ja voidetta. 30% todella tujua tavaraa, aloita pienellä annostuksella! Oma naama paloi punaiseksi viikon ajaksi kun käytin liikaa... Nyt käyttänyt noin kuukauden ja iho ei enää ärry. Pistelee jonkin verran kuitenkin, mutta ei häiritsevästi. Kirkastaa ihoa paremmin kuin tuo MAP-voide (joka muuten haisee kissankuselle). Koostumus voi olla alkuun hiukan ikävä ja karhea, mutta siihenkin tottuu.
Lumenen C-vit.seerumi oranssipullossa on hyvä. Tulokset näkyvät parin kk käytön jälkeen, mutta pullo ei ole mennyt pilalle. Mulla Ordinaryn 12% C-vit. meni pilalle kuukauden kuluttua avaamisesta, mutta tuloksia tuli viikoissa.
Vierailija kirjoitti:
C-vitamiini ei saa aikaan ihossa mitään hyvää. Aiheuttaa mm. finnejä ja ihon puolustusmekanismien romahtamisen -> lisää iho-ongelmia.
Linkki julkaisuun?
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut Ordinaryn 30% c-vitamiinivoidetta ja voidetta. 30% todella tujua tavaraa, aloita pienellä annostuksella! Oma naama paloi punaiseksi viikon ajaksi kun käytin liikaa... Nyt käyttänyt noin kuukauden ja iho ei enää ärry. Pistelee jonkin verran kuitenkin, mutta ei häiritsevästi. Kirkastaa ihoa paremmin kuin tuo MAP-voide (joka muuten haisee kissankuselle). Koostumus voi olla alkuun hiukan ikävä ja karhea, mutta siihenkin tottuu.
Map-voide?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Map-voide?
Magnesium Ascorbyl Phosphate (MAP) on C-vitamiinin vesipohjainen johdannainen, mutta C-vitamiinia miedompi.
MAP= Magnesium Ascorbyl Phosphate 10%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki julkaisuun?
https://www.oumere.com/blogs/news/how-vitamin-c-serums-cause-acne-in-he…
Diy on myös hyvä. Askorbiinihappoa vain johonkin kasvoveteen. That's it. Hyvä ja halpa!
"So if you used a vitamin C serum and it gave you acne, redness or any other skin issue, it is because the serum took away your body’s ability to fight off bacteria, and weakened it, inviting pathogens to infect your skin."
https://www.oumere.com/blogs/news/how-vitamin-c-serums-cause-acne-in-he…
Novexpert, todella hyvä!