Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun vanhenevien vanhempien asioiden hoitaminen laukaisee vanhat traumat

Vierailija
10.09.2023 |

Vertaistukea? Mietityttää miten oma psyyke kestää kun tätä voi olla edessä vuosia. Sinänsä en panisi pahakseni auttamista mutta on yllättänyt totaalisesti se miten raskasta on kun joutuu taas uudestaan tekemisiin vanhempien mt-ongelmien kanssa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en joudu vielä hoitamaan, mutta isäni on nykyään tosi hankala ja raskas ja suoraan sanottuna toivoisin, että voisi jo kuolla pois.

Aina ollut vaikea ihminen ja monesti olen antanut periksi vain siksi, että en jaksa sitä kiukuttelua ja mököttämistä.

Tossa välissä oli sellainen suht normaali tilanne kuitenkin jossa sille pystyi sanomaan vastaan, mutta nykyään kaikki on ihan mahdotonta.

On niin vihainen ja ärtynyt koko ajan, että melkein käy käsiksi jos joku ärsyttää. Ja joo, olen yrittänyt saada lääkäriin ja muistitesteihin, mutta minkäs teet. Ei aikuista ihmistä mihinkään saa väkisin.

Vierailija
2/10 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinun tarvi niitä hoitaa. Ei kannata suostua tuollaiseen, jos tuntuu pahalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin itse terapian, ja hyvä että aloitin. Siitä oli suuri apu ja pystyin suhtautumaan ilman tunnekuohuja, lempeämmin ja pitkämielisemmin.

Vierailija
4/10 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sinun tarvi niitä hoitaa. Ei kannata suostua tuollaiseen, jos tuntuu pahalta.

Ei tarvi joo mutta haluisin. Nyt vaan oon huomannut että kärsin yllättäen taas alakulosta vaikka jo luulin etten pysty enää masentumaan ollenkaan. No näköjään pystyn. Eipä tarvitse muuta tehdä kuin soitella vanhuksille ja käydä siellä säännöllisesti. Ap

Vierailija
5/10 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin itse terapian, ja hyvä että aloitin. Siitä oli suuri apu ja pystyin suhtautumaan ilman tunnekuohuja, lempeämmin ja pitkämielisemmin.

Maksat omasta pussista? Yritin kuvitella selittäväni syytä terapian tarpeelle kun sitä ei käsittääkseni saa edes suuressa tarpeessa olevat :D. Ap

Vierailija
6/10 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä terapiassa tehtiin jos oli apua? Oliko se jonkun tietyn suuntauksen mukaista?

Vierailija
7/10 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on täysin autettava eikä pärjää missään yksin, äiti joutuu hoitamaan. Aina ollut hankala ja raskas muutenkin:(

Vierailija
8/10 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en aio tuosta syystä hoitaa.

Vierailija
9/10 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdin käydä terapiat sekä tehdä runsaasti itsenäistä työtä traumojeni kanssa, ennen kuin vanhemmat alkoivat tarvita apua. Olen tehnyt selväksi, missä rajani kulkevat, mitä olen ja en ole valmis tekemään ja että sen mukaan järjestelevät asiansa. Oman terveyteni kustannuksella en ala heitä hyysäämään.

Vierailija
10/10 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä kuinka järjestää asiaa kun sen aika on. On huonot välit ja pitkä välimatka. Luulen että saa mennä johonkin laitokseen jossei pärjää Olen ehkä tunteeton mutta niin äitikin on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi