Kätilö vastaa klo 22.15 saakka
Kommentit (35)
Kiinnikkeet saattavat tuntua joko lievänä kipuiluna vatsalla tai kiristyksen tunteena. Toisille niitä tulee helpommin, toisille ei lainkaan. Mahdollisessa seuraavassa sectiossa niitä irrotellaan ja poistellaan.
klö
Vaikka ois kuinka lihava tai " väärässä" kohti ne anturit. Mulla supistukset tuntui ihan alhaalla ja selässä+reisissä. Kone ei näyttänyt supistuksia kertaakaan (olin osastolla pitkään ennen synnytystä supistusten vuoksi) ja lääkäri väitti että mulla ei voi supistella kun laite ei mitään näytä.
Voiko sitten synnyttää ilman supistuksia? Alkaako synnytys vaikkei supista? Kertaakaan ei synnytyksen aikana supistuskäyrä noussut yhtään ja silti mulla lapsi kuitenkin syntyi ihan nopsaan. Olenko maailman sensaatio vai oliko lääkäri väärässä?
Kyllä ohjaaja on paikalla vaikka ei mitään tekisikään. Hänet voidaan kyllä pyytää paikalle ihan vasta ponnistusvaiheen ollessa jo käynnissä.
klö
Vierailija:
Olen, kolme nopeaa luomusynnytystä ilman kivunlievityksiä.
klö
Eikö muka ole luonnonmukaista synnyttää kivunlievityksellä? Synnytys- ja muitaa kipuja on lievitetty maailman sivu.
Mullakaan ei piirtyny vaikka VATSASSA sentään tuntu T: nro 11 & 14
Minä en täällä tietenkään voi sinulle sectiota luvata.
klö
Sain just eilen kutsun pääsykokeisiin.
Paheneeko kiinnikkeiden kivut uuden raskauden aikana kun kohtu kasvaa? Juuri tuollaisia kipuiluja on nytkin jo ihan tarpeeksi...
Voinko kuitenkin synnyttää normaalisti alakautta? (silloinhan kiinnikkeitä ei voida availla)
Kiitos!
Jos on kohdun ulkoinen supistusseuranta, ei se piirrä supistuksia jos on runsaat vatsanpeitteet, remmit löysällä, anturit väärässä paikassa, lattean muotoinen vatsa tms. Lääkärisi oli väärässä.
klö
Koska se ponnistusvaihe on niin kamalan kivuliasta, verrattuna muuhun niin siihen sitä kivunlievitystä olisin toivonut. Tai edes jotain sympatiaa kätilöltä. Tämä vaivaa eniten. Koulutetaanko kätilöt olemaan tympeitä? Jos olisivat mukavia, niin olisiko äidit passiivisempia. Onko tarkoitus saada äiti sisuuntumaan, inhottavalla käytöksellä?
Heh heh, itselläsi on hassu asenne.
klö
Omistani on jo niin pitkä aika, etten tiedä nykyisistä. Onnea, kätilöpula uhkaa ja hyviä ammattilaisia tarvitaan.
klö
Saattavat kohdun kasvaessa vähän venyttyä ja jos vaivojen kanssa pärjää ja alakautta synnytetään, kiinnikkeet saavat jäädä olemaan. Jos oikein ongelmalliset, joskus harvoin leikataan pelkästään niitä.
klö
Pudendaali olisi sattanut auttaa, on ponnistusvaiheen kivunlievitys. En enempää puutu käsityksiisi kätilöitten ilkeydestä!
klö
ennenkaikkea: luottamus puuttui.