Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huonompipalkkainen työ vai työttömyys?

Vierailija
25.07.2019 |

Olen ihan ok-palkkaisessa työssä määräaikaisella sopimuksella, joka päättyy elokuun loppuun. Päivätyötä jne jne, mutta tätä paikkaa ei enää tule olemaan, kun sopimukseni päättyy. Pomo tuli tänään juttelemaan, ja ohimennen kertoi, että firmassa muualla olisi töitä tarjolla, joskin huomattavasti huonommalla palkalla ja kolmivuorotyötä.

Kysymys kuuluu siis: ottaako tämä huonompipalkkainen työ vastaan ja kärsiä kolmivuorosta vai ollako työtön ansiosidonnaisella?
Minulla on pieni lapsi kotona, jonka kanssa tietenkin haluaisin viettää aikaa, mutta olen perheen ainoa työssäkäyvä vanhempi. Minusta tuntuu, että kolmivuorotyön takia olisin aika nopeasti puhki, perheelle ei jäisi aikaa, eikä se palkkakaan varmaan tulisi paljoa ansiosidonnaista korkeampi olemaan.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla eläke kertyy kun olet töissä ja työnantajat arvostavat työkokemusta. Haet ohessa muita töitä. Paljon on niitä jotka nostavat tukia miettimättä lainkaan eläkeasioita ja kun se ikä koittaa niin itketään pientä eläkekarttumaa.

Kuka oikeasti uskoo, että eläkejärjestelmä on enää edes olemassa joskus muutaman kymmenen vuoden kuluttua? :D Näillä nykyisillä syntyvyysluvuilla ei paljon nettomaksajia ole, eikä nettomaksajia ole tiedossa myöskään muualta tulevista. Päinvastoin, vain elättejä lappaa tänne tulemaan.

Mutta kannatan kyllä työntekoa silti. Voihan kerryttää säästöjä ja laittaa sijoituksiin rahaa. Ne voivatkin olla tärkeässä asemassa, kunhan eläkejärjestelmää ei enää ole.

Vierailija
22/23 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin sinuna työn jos ei olisi uniongelmia. Voit etsiä uutta työtä samalla. Mun työ oli muuttunut 2-vuorotyöksi äitiysloman aikana. Ei sopinut mulle lainkaan, iltavuoro loppui klo 23 ja olin kotona vasta 0.30. Aamuvuoro sitten alkoi 6.50 joten kotoa piti lähteä klo 5.20. En jaksanut kun unirytmini oli aivan sekaisin koko ajan, nukuin usein 2-3h yössä (mulla tosin univaikeuksia on ollut jo 16-vuotiaasta lähtien) ja kotona 2 pk-ikäistä lasta. Kouluttauduin uudelleen työhön jossa on vain päivävuoroa tai välivuoroa muttei varsinaista iltavuoroakaan. Todellakin kannatti vaikka palkka laski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluja työn palvojia palsta täynnä! Ilmankos on mielenterveysongelmia jo pikkulapsilla kun on arvot näin vinksallaan.

Ap, mieti; perhe vai työ?

Lapsi on pieni vain hetken.