Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä olen kesät toimistolla ja pidän pitkät lomat talvella!

Vierailija
25.07.2019 |

Täällä ei tapahdu siis mitään. Asiakkaat on lomilla, työkaverit lähti juhannukselta eikä mulla ole stressiä mistään! Ihan parhautta.
Sitten kun koittaa marras-joulukuu, niin minä otan pitkän loman ja lennän Aasiaan.
vuoden vaihteessa töissä on karmea kiire, joten painakaa te vaan jotka kesän makasitte lomillannw.
Viime talvena, kun tulin levänneenä ja ruskettuneelle reissustani, niin näytettiin pitkää naamaa, eikä kukaan kysynyt sanallakaan mitään matkasta. Haistoin pientä katkeruutta...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lomailen sekä kesällä että talvella. Nyt toki äitiysloma alkoi vappuna joten tässä saa lomailla useamman vuoden 😊

Vierailija
2/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vahan sama :) Pidan yleensa pari viikkoa joskus kesakuun alusta, kun lomakausi ei ole viela alkanut. Heina-elokuussa kollegat on lomilla (kaikilla lapsia paitsi mulla, eli ovat koulujen lomista riippuvaisia). 

Kavaisen sitten syksymmalla, yleensa loka-marraskuun kieppeilla, viela pari viikkoa jossain lampimassa. 

Ja sitten viela tammi-helmikuussa viikon jossain. 

En tosin Aasiassa, en pida kosteasta ja kuumasta ilmastosta. 

Off-season matkat on paljon halvempia, ja nyt kun kaikki on lomilla niin toissa kayminen on tata av-palstalla notkumista lahinna :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä mieluummin olen lomalla kesällä kun töissä on hiljaista. Minulle pahinta on mennä työpaikalle missä ei olekaan sitten mitään tekemistä. Tokihan talvella lomailussa olisi se hyvä puoli, että ei tarvisi aamulla pimeässä ja kylmässä nousta kaivamaan autoa lumesta.

Minnekään Aasiaan en lähtisi sen enempää kesällä kuin talvellakaan.

Vierailija
4/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu työnantaja pakottaisi pitämään lomat kesäisin ja pitämään työntekijät töissä kiireaikoina.

Vierailija
5/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useilla työpaikoilla vuosiloma on pidettävä lomakauden aikana eli ajalla

1.5. - 30.9.

Talveksi lomaa saa jättää vain tietty määrä.

Tokihan työpaikka kohtaisia eroja on, mutta miksi työnantaja myöntäisi pitkää lomaa

niille ajoille, jolloin työpaikalla on kaikkein kiireisintä?

Ainakaan omassa työpaikassani ei näin tehdä.

Vierailija
6/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useilla työpaikoilla vuosiloma on pidettävä lomakauden aikana eli ajalla

1.5. - 30.9.

Talveksi lomaa saa jättää vain tietty määrä.

Tokihan työpaikka kohtaisia eroja on, mutta miksi työnantaja myöntäisi pitkää lomaa

niille ajoille, jolloin työpaikalla on kaikkein kiireisintä?

Ainakaan omassa työpaikassani ei näin tehdä.

Miksi btw useimmissa työpaikoissa on talvella kiireisintä? En tiedä, mutta nopeasti arvelen että ehkä se vaikuttaa, kun useimmissa lomaillaan kesäisin. Jos lomat jakaantuisivat tasaisemmin koko vuodelle, ehkä talvikaan ei olisi sen kiireisempi kuin kesä? Nykyiselläänhän tämä menee aivan luonnottomalla tavalla: kesällä kun ihminen on useinkin virkeimmillään, pidetään lomaa. Sitten talven pimeydessä kun väsymys ja unentarve kasvavat, työnantajat alkavat vaatia parasta panosta, suurinta tehokkuutta ja vähiten lomia.

Vierailija
7/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yrittäjä ja pidän yleensä 1 viikon hiihtoloman, kesällä 2 vko ja viikon syysloman loka-marraskuussa. Viime vuonna pidin yhteensä 6 viikkoa lomaa. En ymmärrä näitä yrittäjiä jotka kerskailevat tai valittavat tekevänsä vuosikausia töitä putkeen ilman lomia. Ihan helposti pystyn pitämään vaikka en mikään superrikas pohatta ole. 

Vierailija
8/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja melkein kuin minä itse, pidän pitkän loman marraskuussa ja lähden ulkomaille pakoon sadetta/pimeyttä/kylmyyttä, usein Aasiaan. Kesällä pidän vain viikon ja se riittää hyvin. Ilmastoitu rauhallinen toimisto on ihana kesäisin, ei kiirettä ja mukavan viileää.

Vierailija
9/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä tuollaista ei hyvällä katsota ainakaan työkaverien puolesta. Tuuraaminen talvella kiireaikaan on helvettiä, siksi toive on että kesälomat pidetään pääosin kesällä.

Vierailija
10/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yrittäjä ja pidän yleensä 1 viikon hiihtoloman, kesällä 2 vko ja viikon syysloman loka-marraskuussa. Viime vuonna pidin yhteensä 6 viikkoa lomaa. En ymmärrä näitä yrittäjiä jotka kerskailevat tai valittavat tekevänsä vuosikausia töitä putkeen ilman lomia. Ihan helposti pystyn pitämään vaikka en mikään superrikas pohatta ole. 

Se riippuu, siitä teetkö sellaista hommaa jossa joudut itse olemaan koko ajan paikalla vai pyöriikö firma ilman pomoakin viikon pari putkeen? Tai saatko tuuraajan loma-ajallesi.

Itselläni esimerkiksi ei ole mitään toivoa saada tuuraajaa ja firman toiminta perustuu pääosin omaan erikoisosaamiseeni, joten lomailu tarkoittaa sitä että firma on käytännössä "pidossa" ja rahaa ei tule.

Vierailija
11/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä työnantaja saa sijaisen 3 - 4 viikkoa marraskuussa lomailevalle työntekijälleen kun opiskelijoita ei silloin ole töihin saatavissa, kuten kesällä.

Teillä jotka saatte tuohon aikaan lomaa, ei ole kovinkaan vastuunalainen eikä vaativa työ,

kun sen voi kerran jättää tekemättäkin.

Vierailija
12/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä työnantaja saa sijaisen 3 - 4 viikkoa marraskuussa lomailevalle työntekijälleen kun opiskelijoita ei silloin ole töihin saatavissa, kuten kesällä.

Teillä jotka saatte tuohon aikaan lomaa, ei ole kovinkaan vastuunalainen eikä vaativa työ,

Minä lomailee talvella kaikki kerätyt päivät. Olen te-toimistossa töissä ja asiakkaiden työnhaun uusimiset jätän sille virkailijalle, jolle osuu vuoro tehdä muistilistaa. Varmaankaan mun työ ei Ile vastuullista eikä vaativaa. Pitkä loma keskellä talvea on parasta mitä voi olla. Keskellä kesää ei työkkärissä kiireitä ole.

Vierailija
13/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkin vastuullinen työ, yksin vastuussa omasta alueestani 20000 henkilön firmassa. Mutta vastuun myötä voin myös delegoida tukitiimeille ja suunnittelen projektit niin ettei kiirellistä lomani aikana.

Vierailija
14/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

marraskuussa lomaileva kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkin vastuullinen työ, yksin vastuussa omasta alueestani 20000 henkilön firmassa. Mutta vastuun myötä voin myös delegoida tukitiimeille ja suunnittelen projektit niin ettei kiirellistä lomani aikana.

Ja lisäyksenä että siitä vaan antamaan potkut jos ei loma-aikani kelpaa. Ei kuitenkaan anneta koska näin vaativaan vastuulliseen työhön menee vähintän vuosi kouluttaa uusi henkilö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi