Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sosisaalityöntekijät

Vierailija
25.07.2019 |

Osaatteko selittää mistä tämä johtuu? Minun kaveri joka on yh, hänellä 2lasta. Saa sosiaalitoimistolta kokoajan apua, ruokarahaa, lastenhoitoapua, sosiaalitoimisto maksaa tälle äidille kuukaudessa kaksi viikinloppu vapaata. Siis lasten hoitopaikan. Tämä äiti pääsee jokakuukausi shoppailemaan koska hänelle jää rahaa, hänellä on rahaa maksaa harrastus itselleen 60e/kk

Minä samassa tilanteessa yh, kaksi lasta. En saa sosiaalitoimistosta apua. Olen kerran saanut ruokaavustuksen, jolloin sanoivat että soita aina kun tarvitset apua. Sen jälkeen kun olen soittanut, on aina sanottu että täällä näkyy että sulle on tulossa silloin ja silloin rahaa joten ei nyt tarvitse ruoka apua. Ei ole rahaa vaatteisiin, ei ruokaan, kaikki rahat menee vuokraan ja laskuihin, joudun aina lainaamaan ja olen sentakia velkakierteessä. Harrastuksista turha edes haaveilla. Kun tulee rahaa maksan pakollisimmat laskut ja sitten jää joku 20e ja mietin ostaisinko vaippoja, pesuaineita vai ruokaa. Sitten ollaan taas puoli kuukautta ilman rahaa ja kierretään tuttujen luona ruokailemassa tai pyydän voisiko joku ostaa vähän ruokaa.

Onko niin etten osaa tarpeeksi tiukasti pyytää, vai miksi näin? Mulle riittäisi että oli edes ruokaa aina ilman stressaamista ja tarvittat asiat elämiseen (pesuaineet, hygieniatuotteet) mutta niistäkin aina pula. Niin olen suoraansanottuna katkera ja kateellinen tälle kaverille joka saa kokoajan apuja ja ja huoletta pystyy ostamaan uusia vaatteita ja käymään harrastuksissa. Tälläkinhetkellä tämä kaveri on lastenkanssa kylpylälomalla (plus huvipuistot ym) viikon. Itsellä ei ole rahaa edes uimahalliin 😪 Töihin pääsen ensikeväänä, silloin helpottaa mutta ahdistaa ja stressaa tämä aika. Ei osaa nauttia lasten kanssa olemisesta kun jokapäivä on selviytymistä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen lapsensa ovat lastensuojelun asiakkaita.

Vierailija
2/11 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan myös lastensuojelun asiakkuutta. Tulee halvemmaksi tukea aikuista kotona, kuin ottaa lapset pois. Meillä myös lastensuojelun asiakkuus miehen sairauden takia ja olemme nyt jonossa tukiperheohjelmaan, että saisimme edes kerran kuussa kaksinhetkistä aikaa toisillemme, kun muualta ei oikein lastenhoitoapua tule. Saamme myös tukea harrastuksiin, toki aikuisilla se ei ole kovin paljon yhteen kauteen, mutta en minä mihinkään ratsastamaan haluakkaan. Lapsellekkin maksetaan harrastusrahaa. Jaksetaan kaikki paremmin, kun saadaan edes sosiaalihuollosta tukea siinä, missä ennen yhteisössä autettiin. Olen kiitollinen, tämä on todellakin lapsen parhaaksi, kun koko perhe voi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on lasu asiakkuus. Silloin ne tuputtaa kaikenlaista. 

Vierailija
4/11 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei varmaan ole ollut tarvetta lastensuojelun asiakkuudelle.

Vierailija
5/11 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sitten itse saada lapset lastensuojelun asiakkaiksi? Jos ei ole mitään painavaa syytä? Kuulostaa karulta mutta jos sillätavoin saisi apua niin..

Vierailija
6/11 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko sitten itse saada lapset lastensuojelun asiakkaiksi? Jos ei ole mitään painavaa syytä? Kuulostaa karulta mutta jos sillätavoin saisi apua niin..

Voit tehdä omista lapsistasi halutessasi lasun, mutta sosiaalityöntekijä arvioi palvelutarpeen arvioinnin aikana täyttyvätkö lastensuojelu kriteerit. Rahapula ei ole lastensuojeluasiakkuuden kriteeri. Ota huomioon, että sosiaalitoimen näkemys tuen tarpeestasi ei välttämättä ole sama kuin oma näkemyksesi.

Vierailija
7/11 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein. Kokeile seuraavaksi hakea Kelalta toimeentulotukea, ei sossusta. Sossuhan maksaa käsittääkseni muutenkin nykyään vain harkinnanvaraisen toimeentulotuen, pelkkä perustoimeentulotuki täytyy hakea Kelasta. Jos Kela ei anna, pyydä apua kirkolta. Diakoniatyöntekijä voisi ehkä auttaa?

Vierailija
8/11 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet vaan itsestäsi lasun niin sillä sen saa. 

Vierailija
9/11 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joko se lasun-asiakkuus tai sitten saa joltain rahaa salaa käteen joka/kk ja nyhtää silti sossusta.

Vierailija
10/11 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit tehdä omista lapsistasi halutessasi lasun, mutta sosiaalityöntekijä arvioi palvelutarpeen arvioinnin aikana täyttyvätkö lastensuojelu kriteerit. Rahapula ei ole lastensuojeluasiakkuuden kriteeri. Ota huomioon, että sosiaalitoimen näkemys tuen tarpeestasi ei välttämättä ole sama kuin oma näkemyksesi.

Mikään ei ole niin helppoa saada kuin lastensuojeluasiakkuus tässä maassa. Sossut kyllä keksii itse huolet jos niitä ei ole oikeasti. Ap:lla on kaikki mahdollisuudet saada tukea.  

Vierailija
11/11 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesaako ystävääsi joku vanhempi tai sukulainen taustalta? Eli antaa esim. käteistä rahaa jotka ei näy tiliotteella sitten ja saa sitten sos.toimesta rahaa jne. Se että on kylpylässä voi olla joku tuettu loma jota sinäkin voisit hakea. Niissä on joku omavastuuosuus tyyliin 100e/5 pvää.

Ja ap. sinun pitäisi pyrkiä velkakierteestä jotenkin eroon. Saat kuitenkin lapsilisät jne jotka voit käyttää ruuan ja hygieniatarvikkeiden ostoon jne. Ongelmasi on tuo velkakierre joka pyörittää oravanpyörää eli yritä päästä siitä eroon ja elät niillä rahoilla mitä kuukaudessa saat ja käytät ne ruokaan jne. Ole yksi kuukausi tosi tiukilla. hae diakonilta ruokaseteli leipäjonoon ja maksa velat ajantasalle. Sitten et enää velkaannu vaan elät niillä rahoilla mitä kuussa saat ilman velkojen maksua.