Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutsussa lukee ei lahjoja - miten toimia?

Lahja
24.07.2019 |

Sain kutsun juhliin ja kutsussa lukee että ei halua lahjoja tms. Silti tuntuu tosi vaikealta mennä tyhjin käsin, mutta mitäs sanotte, menenkö kuitenkin? En tunne kutsuja hirmu hyvin eikä meillä ole juuri yhteisiä tuttuja, tunnetaan vasta aloittamastani harrastuksesta. Kutsuja noin viisikymppinen nainen.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset nyt kirjoittavat kutsuun kaikenlaista kohottaakseen omaa egoaan. Ostat jonkun Iittalan kipon ja vuolaasti pahoittelet, että et kehdannut tulla ilman lahjaa. 

Vierailija
22/41 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta.. jos toivotaan ettei lahjoja niin ei lahjoja eikä sitten myöskään mitään kukkia. Ja jos ei hyväntekeväisyyttäkään ole mainittu kutsussa tai muuten selkeä (kaikki kutsutut maksapotilaita) niin aika turha mennä lahjoittamaan minnekkään mitään muuten kuin ihan omaksi ilokseen. Ihan turha kertoa siitä sitten, lahjoittele anonyymisti ja hiljaa jos lahjoittelet.

Vihreänä kautena ilmoitin joskus etten kaipaa murhattujen kukkien ruumiita, jos välttämättä kuitenkin haluaa tuoda kukan niin mielummin planteeraamaan puun vaikka jonnekkin.

Ja rahan tuominen nyt ois junteinta kaikista. Kyseessä on sentään 50v nainen eikä mikään 10v lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eix viiskybänen tarwii jo ruumis arkun tai jotai?`LOL.

Vierailija
24/41 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa mennä tyhjin käsin, niin, eli sinustakin näkee, että kun niitä lahjoja annat, et oikeasti välitä lahjan saajista, vaan ostatniillä hyväksyntää. Jos aina oikeasti ajattelisit lahjan saajaa, menisit nyt hyvällä mielellä tyhjin käsin.

Vierailija
25/41 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka toimisit ihan kutsun mukaan, etkä vie mitään??

Vierailija
26/41 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta.. jos toivotaan ettei lahjoja niin ei lahjoja eikä sitten myöskään mitään kukkia. Ja jos ei hyväntekeväisyyttäkään ole mainittu kutsussa tai muuten selkeä (kaikki kutsutut maksapotilaita) niin aika turha mennä lahjoittamaan minnekkään mitään muuten kuin ihan omaksi ilokseen. Ihan turha kertoa siitä sitten, lahjoittele anonyymisti ja hiljaa jos lahjoittelet.

Vihreänä kautena ilmoitin joskus etten kaipaa murhattujen kukkien ruumiita, jos välttämättä kuitenkin haluaa tuoda kukan niin mielummin planteeraamaan puun vaikka jonnekkin.

Ja rahan tuominen nyt ois junteinta kaikista. Kyseessä on sentään 50v nainen eikä mikään 10v lapsi.

Puun istuttaminen on hyvä idea! Jos kutsuja asuu ok-talossa tai rivarissa jossa iso takapiha, niin ap voisi käydä jo vaikka edellisenä yönä istuttamassa jonkun puun puutarhaan. Olisi sitten kiva yllätys kun lahjan saaja sen huomaa.

Vierailija
27/41 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin lahjan antaja tuskissaan miettii, mitä sille nyt veisi. Sitten lahjan saaja yhtä tuskissaan miettii, mihin tämän nyt dumppaisi.

Vierailija
28/41 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ns. varakas, enkä halua lahjoja juhlissani. Paitsi että herkästi tulee aivan tarpeetonta roinaa, niin lisäksi lahjojen käsittely vie sitä aikaa, kun haluaisin vain jutella vieraiden kanssa.

Vaikka kukkia ajattelee näppäränä lahjana, niin kukkapaketti on kuitenkin avattava heti ja löydettävä maljakko kukille. Siihen menee viitisen minuuttia aikaa. Mieti jos viisi vierasta tuo kukkakimpun, ja juhlakalulta menee puolisen tuntia keittiössä äkkiä kuihtuvien leikkokukkien kanssa.

Jos kutsussa lukee, että ei lahjoja, niin -plese- älkää tuoko lahjoja.

Vierailija
29/41 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lahjoja tarkoittaa ei lahjoja. Kunpa Suomessakin tämä alettaisiin ymmärtämään, eikä sitä katsottaisi kutsussa vinoon. En halua, että ihmiset tuhlaavat edes hyväntekeväisyyteen minun takiani (uskon todella harvaan hyväntekeväisyysjärjestöön). Kaunis kortti sen sijaan, vaikkapa itse tehtykin, olisi hieno ele ja jää joku muistaminen.

Vierailija
30/41 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet ilman lahjaa, kuten kutsuja on toivonut. Ihan oikeasti....

Vierailija
31/41 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lahjoja tarkoittaa ei lahjoja eli menet juhliin kahta kättä heiluttaen.

Mä olisin ainakin vaivaantunut jos joku antaisi minulle lahjan vaikka olisin sen kieltänyt.

Ei kukkia eikä ainakaan mitään viinipulloja.

Vierailija
32/41 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei lahjoja tarkoittaa, ettei viedä myöskään kukkia, viinipulloja tai jotain hyväntekeväisyysjuttuja, koska kaikki nämä ovat lahjoja. Hän ei halua mitään, miksi siis viedä jotain? Hän ei todellakaan halua myöskään tusinan verran kukkakimppuja! Onko maljakkojakaan varattu (ei varmaan), joten älä vie. Minä en todellakaan veisi mitään, eikä yhtään tarvitse nolostua, jos ihmiset raahaavat kukkapuskaa mukanaan!. He siinä väärin toimivat, eikä se, joka ei vie mitään.

Vierailija
33/41 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ihmetyttää miten uusavuttomia ihmisiä voi olla.

Ohje: Älä tuo lahjaa

Vieras: Äkkiä nettikeskustelu aiheesta Tuonko Lahjan Vai En?!?!

Vierailija
34/41 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun viiskymppisilläni olin ilmoittanut että ei lahjoja. Olin varannut juhlien pitopaikaksi ravintolan, jossa oli tarkoitus juhlia rennosti ja pitää hauskaa. Ihmiset tulivat kukkakimppujen, viinipullojen, olutkorin (!), ilmapallojen ja lahjapakkausten kera, halusivat ehdottomasti ensin jaaritella kanssani oven suussa ja puhua lahjastaan, niinpä siinä tuhraantui tunti ihmisillä jonottaessa. Ja olipa kiva lähteä sitten juhlapaikasta kotiin. En omista autoa, joten tilasin tilataksin ja änkesin sinne kaikki kukat ja tavarat. Ja hirveä retuutus hissittömässä talossa kolmanteen kerrokseen aamuyöstä. Pikkukaksioni näyttikin sitten viikon verran yhdistetyltä kukka- ja viinikaupalta.

Vierailija
35/41 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos se tarkoittaakin sitä, että vieraiden ei pidä odottaa saavansa lahjoja? Lastenkutsuissa kai joskus on niin, että jokaiselle vieraalle annetaan lahja, jotta kenellekään ei tulisi paha mieli. Tarkoituksena on vihjata, että nyt on kyseessä aikuisten bileet.

Joskus voisi kyllä olla sellaiset käänteiskutsut, että jokaisen vieraan on vietävä mennessään jokin esine talosta pois. Eteisessä voisi olla lahjapöytä, josta saa valita. Siihen emäntä olisi koonnut kaikkea sellaista, mistä haluaa eroon.

Vierailija
36/41 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun viiskymppisilläni olin ilmoittanut että ei lahjoja. Olin varannut juhlien pitopaikaksi ravintolan, jossa oli tarkoitus juhlia rennosti ja pitää hauskaa. Ihmiset tulivat kukkakimppujen, viinipullojen, olutkorin (!), ilmapallojen ja lahjapakkausten kera, halusivat ehdottomasti ensin jaaritella kanssani oven suussa ja puhua lahjastaan, niinpä siinä tuhraantui tunti ihmisillä jonottaessa. Ja olipa kiva lähteä sitten juhlapaikasta kotiin. En omista autoa, joten tilasin tilataksin ja änkesin sinne kaikki kukat ja tavarat. Ja hirveä retuutus hissittömässä talossa kolmanteen kerrokseen aamuyöstä. Pikkukaksioni näyttikin sitten viikon verran yhdistetyltä kukka- ja viinikaupalta.

Juuri siksi, kun ihmiset eivät tajua tätä!! Luulevat kai, että ei lahjoja toivonut on ihan täpinöissään, kun saakin sitten kaikenlaista. Mikä typeryyden määrä!!! Tuo olutkori oikein kaiken kruununa. Myös iänikuiset viinipullot.

Itse pidän vain erittäin kuivista valkoviineistä, punaviiniä en voi juoda, saan migreenin siitä. Kaappi on pullollaan lahjaksi saatuja puolimakeita sekä valko- että punaviinejä. Viinimaku on yksilöllinen, älkää viekö niitä viinejä tuomiseksi, jos ette tiedä, mistä pidetään.

Ja jos toivotaan, ettei lahjoja, niin älkää viekö niitä lahjoja!

Vierailija
37/41 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elämä on liian helppoa ja ongelmatonta niin sitä ongelmaa pitää alkaa vaikka tikusta keksimään.

Vierailija
38/41 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen juhlia järjestänyt ja toivonut, ettei lahjoja tuoda. Ei yhtään mitään. Omistan kaiken, mitä tahdon ja tarvitsen. Mutta ja kun niitä lahjoja kuitenkin tuodaan olen kutsuissani selkeästi pyytänyt, että jos on aivan pakko tuoda jotakin ilahtuisin itse tehdystä marjamehusta tai itse tehdystä hillosta tai itse  virkatusta pannulapusta tai  jalka-tai käsivoiteesta, mutta siis  ylipäätään sellaisesta mistä on minulle joka arkipäivä hyötyä sekä iloa. Vaikka paketti sormisuolaa, jos haluaa selvitä muutamalla eurolla. Siis aivan proosallista ja käytännöllistä.  Ja tällaisissa lahjoissa vieraani ovat ihanan kekseliäitä, sillä monella on kokemusta vaikkapa hyvästä käsivoiteesta. 

Vierailija
39/41 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri siksi, kun ihmiset eivät tajua tätä!! Luulevat kai, että ei lahjoja toivonut on ihan täpinöissään, kun saakin sitten kaikenlaista. Mikä typeryyden määrä!!! Tuo olutkori oikein kaiken kruununa. Myös iänikuiset viinipullot.

Itse pidän vain erittäin kuivista valkoviineistä, punaviiniä en voi juoda, saan migreenin siitä. Kaappi on pullollaan lahjaksi saatuja puolimakeita sekä valko- että punaviinejä. Viinimaku on yksilöllinen, älkää viekö niitä viinejä tuomiseksi, jos ette tiedä, mistä pidetään.

Ja jos toivotaan, ettei lahjoja, niin älkää viekö niitä lahjoja!

Ei mulla vaan ole tuota ongelmaa, vaikka itse juon myoskin vain kuivia valkoviineja. Mulla on ystavia ja sukulaisia, ja kun pidan illanistujaisia niin aina loytyy joku joka haluaa punaviinia tai (puoli)makeaa valkoviinia. 

Sen sijaan mulla on "kyykkyviiniongelma" eli lahjaksi saadut halpisvalkkarit paatyy yleensa viemariin, en yleensa edes paljoa kokkaile valkoviinista. Havettaa myontaa tama enka kehtaa niille ko. viinin tuojillekaan ikina mainita asiasta, kun tiedan etta tarkoittavat hyvaa ja heilla on rahat tiukalla. En vaan pysty juomaan niita, paakipu tulee jo ekasta huikasta. 

Vierailija
40/41 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että haluaa rahaa. Hyvin toimeentuleva (tai ainakin kovapalkkaisella alalla). Minusta vaihtoehdot ovat ei mitään, hyväntekeväisyys tai kukat. Kukista vaan epäilen että niitä tuo moni joka miettii samaa(?). Ap

Vie yksi kaunis ruusu, mahtuu maljakkoon.

Veisin kyllä kukkia. Ne ovat jotenkin kuin onnittelusanoja ja kauniita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme