Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teolliset lasten purkkiruuat...

27.05.2006 |

mitä mieltä olette vai onko kenties jotain tutkittua tietoa siitä, että jos vauva syö lähes pelkästään valmiita purkkiruokia sanotaan nyt vaikka puolesta ikävuodesta lähtien aina tuonne puoleentoista ikävuoteen saakka, niin saako riittävästi ravintoa? Kun mulla on jotenkin sellainen käsitys, että ne purkkiruuat ei ole ihan niin ravitsevia kuitenkaan, kun " kotiruoka" , itse valmistetut vauvamössöt jne.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne purkkiruoat on ihan yhtä ravitsevia. Monipuolisesti erilaisia purkkiruokia saava lapsi saa varmasti paremmin eri ravintoaineet kuin yksipuolista kotiruokaa saava lapsi.

Ja toisaalta, kyllähän monipuolinen kotiruoka on ihan huippuravintoa, jos sellaista on lapselle tarjolla.

Mielestäni tärkeintä on monipuolisuus erilaisten ravintoaineiden saannissa. Jos tekee hyvää kotiruokaa puhtaista ja monipuolisista raaka-aineista, niin hieno juttu. Mutta jos ei omaa ihan niin laajaa reseptivalikoimaa ja tulee käytettyä niitä yksiä ja samoja raaka-aineita, niin voisi olla hyväksikin laajentaa ruoka-aineiden saantia joko purkkiruoilla tai uusilla raaka-aineilla.

Vierailija
2/4 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mitä tuo " lähes yksinomaan" tarkoittaa. Purkkiruoat ovat sinällään tosi hyviä ravitsemuksellisesti ja turvallisia, mutta ruokavaliota pitää täydentää muullakin. Viljavalmisteita, kasviksia jne.

Ongelmana voi sitten myöhemmin olla, ettei lapsi söisi mitään muuta. Mun mielestäni niissä kaikissa purkkiruoissa on jotenkin samanlainen ominaishaju ja -maku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi, jos jollakin olisi tutkittua tietoa ap:n toivomasta asiasta!

Maalaisjärjellä ajatellen tuntuu, että teolliset purkkiruuat ovat hyviä ja monipuolisia ruokia ainakin länsimaissa. Kyllä ne ovat nimenomaan vauvoille suunniteltuja.

Itse olen sitä mieltä, ettei kannata olla liian ehdottomasti joko tai -ihminen, ei siis väkisin kotiruokien puolesta jyrääjä eikä väkisin purkkiruokafani. Minä ainakin pyrin tarjoamaan lapselleni molempia! Ehdoton ei kannata olla missään lapsiasiassa, sen olen oppinut. Lähtien ihan siitä, että täysimettääkö vai ei. Meillä on sekä imetetty että syöty korviketta, koska on ollut pakko tehdä niin.

Meillä ongelmana on se, että lapsi ei tällä hetkellä vielä suostu syömään mitään kotitekoista kiinteää ruokaa, vaikka olen kovasti yrittänyt tarjota. Vain kaupan hyvät hedelmä- ja marjasoseet alkavat pikku hiljaa mennä.

Vierailija
4/4 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupan soseet ovat aivan hyviä, niihin on jopa lisätty vitamiineja mitä ei kotitekoisessa ruuassa ole. Mutta suosittelisin syöttämään vauvoille sekä kaupan että kodin omia ruokia. Eipähän ala lapsi sitten vierastamaan esim. itse tehtyä kun saa sitä myös säännöllisesti.

Meilläkään ei poika oikein suostu syömään kun kaupan makeita hedelmä soseita, mutta tässä vasta aloitellaan :) kannattaa kokeilla porkkana/omena pilttiä. Siinä on yhdistetty hedelmä ja vihannes...se menee täällä ainakin hyvin alas.