Oletko saanut lääkäriltä huonoa palvelua?
Tyyliin että ei määrätä lääkkeitä, ei uusita reseptejä, puututaan asioihin jonka takia ei olla edes menty lääkäriin, yms. Taitaa kunnallisella puolella olla jämät töissä. pitää varmaan varata aika yksityiselle niin ehkä saa asiat kuntoon.
Kommentit (134)
Ehkä vaan pitää kokeilla eri lääkäreitä että sattuu järkevä kohdalle...tulee vaan maksamaan niin pirusti nuo turhat käynnit kun huomaa että lääkärillä ei ole kaikki kunnossa päänupissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ne yksityiset on ihan samaa porukkaa kuin julkisella. Tarkoitan siis sitä että moni lääkäri pitää yksityisvastaanottoa sen päätyönsä välissä.
Joo, mutta palvelu on silti yleensä aivan eri tasoa. Tiedän montakin lääkäriä jotka on terveyskeskusvastaanotolla ns. pelättyjä ja ihmiset ei haluaisi niille, mutta kas kummaa kun tehdään vastaanottoa yksityiasemalla samana päivänä, ollaan palvelualttiuden perikuvia ja mielellään tehdään kaikki tutkimukset. Terveyskeskuksessa sitten: "ei sulla mitään oo, ota buranaa ja tule takaisin kahden viikon päästä jos ei helpota" plus päälle narina ihmisten turhasta lääkärissä juoksemisesta.
Vain terveyskeskuksissa ja työterveyslääkäristä olen saanut huonoa palvelua. Omalla rahalla mennen yksityiseltä en koskaan.
Ihan ne samat "jämä lääkärit" siellä yksityisellä puolellakin on töissä. Toki yksityinen puoli on enemmän "tulosvastuullinen" ja haluaa myös jatkossa maksavia asiakkaita eli saat uusittua kyllä reseptin kun maksat tarpeeksi. Sillä ei ole oikeastaan mitään väliä onko uusimisesta sinulle mahdollisesti jotakin haitta ehkä tulevaisuudessa.
Jos kehität itsellesi riippuvuuden lääkäripalveluille tai vaikka lääkemääräysten uusimiselle, julkiselle puolelle siitä on enemmän haittaa, yksityiselle puolelle käytännössä vain etua.
Siispä vakuutus, ihmiset, vakuutus!
Siihen aikaan, kun oli paperiset reseptit, omalääkärini oli uusinut väärän lääkkeen. Siis kun reseptissä oli lääkkeet I ja II, lääkäri oli uusinut lääkkeen I, jonka käyttö oli jo lopetettu. Apteekissa huomattiin asia ja sanottiin että lääkärin pitää korjata merkintä. Menin selittämään asian terveyskeskukseen ja sieltä laitettiin resepti takaisin lääkärille ohjeen kera. Ja resepti tuli taas takaisin - uusimattomana! Neuvonnan tyttö huokasi syvään ja kirjoitti itse merkinnän II uusimisruutuun. Kysyin olisinko voinut tehdä sen itse, kuulemma olisin. Ei tainnut kyllä olla ihan laillista...
Ja ei, lääkäri ei ollut mikään suomea osaamaton todistuksensa väärentänyt valelääkäri, vaan suomalainen yleislääketieteen erikoislääkäri.
Olen kyllä. Valitus on vetämässä, kun kyse oli mun hengestä. Lääkäri teki pahan mokan.
Eli soteuudistus olisi ihan suotava. Varsinkin erikoislääkärit yksityisiksi, joihin sitten valtion tuki esim vähävaraisille. Ihan turha käydä näissä arvauskeskuksissa. Mutta köyhän on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä. Valitus on vetämässä, kun kyse oli mun hengestä. Lääkäri teki pahan mokan.
Voitko kertoa mihin liiittyy?
Hoh-hoijaa tämä av:n lääkärikauna ja -viha.
Osa 721.
Vierailija kirjoitti:
Hoh-hoijaa tämä av:n lääkärikauna ja -viha.
Osa 721.
Jos ihminen menee valittamaan kipua lääkärille ja lääkäri ei anna lääkettä vaan antaa vastauksen "kipu on vain subjektiivinen käsite"
Ikävimmät huonot palvelut:
- Olin ollut onnettomuudessa, selkä tosi kipeä. Menin heti onnettomuuden jälkeen terveyskeskukseen. Kiukkuisen oloinen vanhempi naislääkäri totesi, että ei mitään ainakaan murtunut ole, kun siinä tolpillani olen, ei tutkinut mitään. Kun sanoin että on aivan kauhea kipu, kirjoitti purkin grammaista Panadolia. No, kipu ei vähentynyt ja seuraavaksi toinen jalka meni jotenkin tunnottomaksi ja jäykäksi. Menin uudestaan lääkäriin. Nyt jotain liikeratoja sentään tutki. Diagnoosi: syvät lihakset jumissa ja kehotti menemään vaikka hierojalle. Hermostui kun sanoin että minua huolestuttaa jos sieltä on jotain revähtänyt tai murtunut. Hieronnassa käynti pahensi asiaa paljon. Tässä vaiheessa en enää luottanut arvauskeskuskseen vaan menin suoraan yksityiselle. Siellä minut laitettiin magneettikuvaan ja oli murtumat ja murtumakappaleen virheasento häntäluussa sekä kahdessa selkänikaman haarakkeessa myös murtumat. Tämän jälkeen sain hoitoa
- Sairastin nuorena kohtutulehdusta yli puoli vuotta koska terveyskeskuslääkäri ei uskonut että se "mitään on". Ensimmäinen epäily alavatsakivuistani oli pissatulehdus. Ei ollut näytteiden mukaan. Seuraava sukupuolitauti. Mutta kun olin neitsyt, ei sekään. Seuraava vihjaus sitten olikin että juttu on psyykkinen, että olen jotenkin neuroottinen ja tarkkailen liikaa esim. suolistotuntemuksiani. En saanut hoitoa. Kävin alavatsavaivojen ja yleisen kipeydentunteen takia vielä toisen kerran mutta ei tutkittu mitenkään. Lopulta puolen vuoden päästä alapäästä alkoi tulla verensekaista vuotoa. Siinä vaiheessa menin yksityiselle gynelle. Kohtu oli suurentunut, märkäinen ja tulehtunut, kroonistunut kohtutulehdus. Olisi mahdollista että lapsia en enää saa koskaan, vaikka tulehdus hoidetaankin antibiooteilla.
- Työpaikkani työterveyslääkäri. Koska olen yli nelikymppinen, vaiva kuin vaiva johtuu vain iästä. Ja täytyisi vaan hyväksyä että kaikenlaista vaivaa tulee tässä iässä ja niihin täytyy vain tottua.
Yritin saada vatsansuojalääkettä, mutta lääkäri ei kirjoittanutkaan sitä, no varasin toisen lääkärin joka kirjoitti. Ja rahaa meni.
Aina olen saanut ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua niin yksityisellä kuin julkisella puolella.
On ollut ongelma erityisesti särkylääkkeiden uusimisen kanssa, jos kyseessä on sijainen. Vakiolääkärien kanssa ei mitään ongelmaa, mutta jos he ovat lomalla, reseptien uusiminen on erittäin hankalaa.
Nimimerkki: Sähän voisit ottaa tähän kipuun ihan Buranaa. No en voi, kun olen sille allerginen.
Lääkäri on palkkansa ansainnut, se on potilaassa vika jos lääkärinsä kanssa saa sukset ristiin.
Lääkäri on asiantuntija ammatissa ei anna palvelua. Olen ollut 6 x leikkauksessa ja erittäin tyytyväinen. Nyt sairaslomalla.
Vierailija kirjoitti:
Yritin saada vatsansuojalääkettä, mutta lääkäri ei kirjoittanutkaan sitä, no varasin toisen lääkärin joka kirjoitti. Ja rahaa meni.
Antepsia, Gavisconia ja muita vatsansuojalääkkeitä saa apteekista ilman reseptiäkin. Myös oma aktiivisuus sen suhteen laittaako suuhunsa jotain sellaista mikä ärsyttää vatsaa auttaa. Säästät rahaa, omaa aikaa ja julkisen terveydenhoidon aikaa ja rahaa.
Lääkäreitä on sen verran vähän, että on oltava erittäin tyytyväinen julkiseen terveydenhuoltoon. Sinne on todella vaikea saada lääkäreitä. Lääkäri ei ole palveluammatissa, erilaiset hoitajat ovat sitten erikseen. Hoitajan on palvelutyössä oltava palveluhenkinen, tunnollinen ja kohdeltava potilasta erityisen kunnioittavasti.
Suomessa ne yksityiset on ihan samaa porukkaa kuin julkisella. Tarkoitan siis sitä että moni lääkäri pitää yksityisvastaanottoa sen päätyönsä välissä.