Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheen joulusta

Pp72
24.07.2019 |

Mieheni aikuiset lapset 21v.+ ovat sanoneet isälleen että haluavat viettää joulun keskenään hänen kanssaan. Paitsi ei ihan keskenään, esim. miehen sisko voisi tulla mukaan. Mutta minä ( ja lapseni) eivät ole tervetulleita. Miten ihmeessä tähän pitäisi suhtautua? Nämä aikuiset lapset aiheuttavat meille paljon erimielisyyksiä, varsinkin tyttö on ollut koko 3 vuotta suhteemme ajan hankala. Mies pelkää että jos kieltäytyy he eivät halua enää viettää aikaa hänen kanssaan. Mielestäni on väärin mielistellä isoja lapsia ja antaa heille " vääränlaista valtaa" - tuon termin löysin uusperheiden järjestön sivulta. Aiemmat joulut olemme olleet joko kaikki yhdessä tai vain mies minun ja lasteni kanssa.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni viettää aina aaton minun kodissani eli lapsensa ja lapsen lastensa kanssa. Uusi kumppani ei ole tervetullut kotiini. Joulupäivän ja Tapaninpäivän on sitten missä on. Ei mitään skismaa.

Eli jousto. Yksi kalenteripäivä sinne tai tänne.

Vierailija
22/51 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on ratkaisevaa, ovatko ap ja mies aviossa vai pelkästään avopari. Jos ovat aviopari, niin miehen lapset eivät voi ajaa isänsä uutta vaimoa pois yhteisestä kodista. Asuvatko miehen aikuiset lapset myös perheen kanssa vai jo omillaan? Jos asuvat perheen kanssa, niin heidän ei auta muu kuin tyytyä siihen, mitä perheen aikuiset ja joulun rahoittajat ja rakentajat päättävät. Jos taas asuvat omillaan, voivat järjestää itselleen sellaisen joulun kuin haluavat ja kutsua isänsä poikkeamaan esim. joulukahveilla. Vaikka lapset olisivat isälleen miten tärkeitä ja rakkaita tahansa, niin eivät ne kuitenkaan voi päsmäröidä miten tahansa. Vähän kunnioitusta, hei!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei siis ole yhteistä lasta? Lähtekää te vaikka matkoille ja anna heidän viettä joulunsa ihan keskenään. Yksi joulu sinne tai tänne.

Vierailija
24/51 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on ratkaisevaa, ovatko ap ja mies aviossa vai pelkästään avopari. Jos ovat aviopari, niin miehen lapset eivät voi ajaa isänsä uutta vaimoa pois yhteisestä kodista. Asuvatko miehen aikuiset lapset myös perheen kanssa vai jo omillaan? Jos asuvat perheen kanssa, niin heidän ei auta muu kuin tyytyä siihen, mitä perheen aikuiset ja joulun rahoittajat ja rakentajat päättävät. Jos taas asuvat omillaan, voivat järjestää itselleen sellaisen joulun kuin haluavat ja kutsua isänsä poikkeamaan esim. joulukahveilla. Vaikka lapset olisivat isälleen miten tärkeitä ja rakkaita tahansa, niin eivät ne kuitenkaan voi päsmäröidä miten tahansa. Vähän kunnioitusta, hei!

Kunnioitus on ansaittava.

Vierailija
25/51 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni viettää aina aaton minun kodissani eli lapsensa ja lapsen lastensa kanssa. Uusi kumppani ei ole tervetullut kotiini. Joulupäivän ja Tapaninpäivän on sitten missä on. Ei mitään skismaa.

Miksi uusi kumppani ei ole tervetullut?

Vierailija
26/51 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jess! Kohta on joulu! Eiku...

Vierailija
27/51 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä hänestä.

Vierailija
28/51 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko nyt puhetta, että aloittajaa oltaisiin ajamassa pois omasta kodistaan tai isä olisi kustantamassa sitä joulua? Ja mitä hiton tekemistä yhdellä kirjaimella on tässä asiassa? :D Vaikka he olisivat vaan ihan kämppiksiä ketään ei voi ajaa omasta kodistaan.

Vierailija
29/51 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi lapset käyttäytyvät tosi lapsellisesti, ei heillä ole oikeutta aikuisina vaatia miestäsi viettämään joulua ilman sinua. En ymmärrä näitä kommentteja missä sinua haukutaan mustasukkaiseksi yms. Eri juttu jos olisit itse omimassa miestäsi itsellesi etkä haluaisi viettää joulua hänen lastensa kanssa. Toki miehesi tekee päätöksen, mutta mielestäni ihan naurettavaa jos annetaan aikuisten lasten määritellä kenen kanssa ja missä heidän isänsä viettää joulua! Joulu on perhejuhla ja olisi aika surullista, jos ette saisi sitä viettää yhdessä miehesi kanssa.

Samaa mieltä. Ja todella epäkohteliasta isää ja isän puolisoa kohtaan.

Tottakai lapset saa viettää aikaa isänsä kanssa kaksin, mutta että perhejuhlana jouluna oikein halutaan näyttää miten isän puolisia ei oteta perheeseen. Noloa. Todella noloa. Erityisesti kun kyse AIKUISISTA lapsista eikä kiukuttelevista teineistä.

Vierailija
30/51 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko nyt puhetta, että aloittajaa oltaisiin ajamassa pois omasta kodistaan tai isä olisi kustantamassa sitä joulua? Ja mitä hiton tekemistä yhdellä kirjaimella on tässä asiassa? :D Vaikka he olisivat vaan ihan kämppiksiä ketään ei voi ajaa omasta kodistaan.

Eihän tässä edes sanottu asuvatko yhdessä. Isä voi viettää joulua myös lastensa kodeissa.

Vierailija
31/51 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaisi kuvitella, että mieheni lähtisi viettämään joulua aikuisten lastensa kanssa ja jättäisi minut kotiin. Olemme olleet yhdessä kohta 20 vuotta. Ehkä tilanne olisi eri, jos olisi tuore suhde. Lasten kanssa toki joulua voidaan viettää edelleenkin, mutta välillä ovat toisella vanhemmalla/oman puolison vanhemmilla/yms.

Vierailija
32/51 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on selvästi häirinnyt teidän joulut, kun ottavat asian esille näin varhain. Olisiko nyt sinun vuorosi joustaa? Lapset ovat kuitenkin tähän asti sopetutununeet, koska heidän on ollut vähän niin kuin pakko. Aläikäisen tahto kun on vielä siellä vanhemman taskussa, mutta he ei ole niin ohjattavissa ja haluavat äänensä kuuluviin.

Vierailija
33/51 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä hänestä.

Kaikista ei tarvi pitää, mutta kohteliaisuudesta isääsi kohtaan voisit käyttäytyä aikuismaisesti ja tulla toimeen hänen kumppaninsa kanssa.

Vierailija
34/51 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä hänestä.

Kaikista ei tarvi pitää, mutta kohteliaisuudesta isääsi kohtaan voisit käyttäytyä aikuismaisesti ja tulla toimeen hänen kumppaninsa kanssa.

Minä päätän kenet kotiini kutsun ja en kutsu ihmistä, josta en pidä. Isä tietää tämän kyllä ja on siihen sopeutunut. Jos mieli muuttuu, saa jäädä myös pois.

Vierailija
35/51 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi lapset käyttäytyvät tosi lapsellisesti, ei heillä ole oikeutta aikuisina vaatia miestäsi viettämään joulua ilman sinua. En ymmärrä näitä kommentteja missä sinua haukutaan mustasukkaiseksi yms. Eri juttu jos olisit itse omimassa miestäsi itsellesi etkä haluaisi viettää joulua hänen lastensa kanssa. Toki miehesi tekee päätöksen, mutta mielestäni ihan naurettavaa jos annetaan aikuisten lasten määritellä kenen kanssa ja missä heidän isänsä viettää joulua! Joulu on perhejuhla ja olisi aika surullista, jos ette saisi sitä viettää yhdessä miehesi kanssa.

Tottakai lapset saa viettää aikaa isänsä kanssa kaksin, mutta että perhejuhlana jouluna oikein halutaan näyttää miten isän puolisia ei oteta perheeseen. Noloa. Todella noloa. Erityisesti kun kyse AIKUISISTA lapsista eikä kiukuttelevista teineistä.

Mitä, jos ne lapset on sopeutunut ja joustanut hyvinkin pienestä erovanehmpiensa vaihtuviin elämän tilanteisiin ja uusiin puolisoihin? Milloin tulee se vanhempien ja uusien puolisoiden aika sopeutua ja joustaa niiden lasten eteen? Nyt aloittajalla on sitä elävää oppimateriaalia miltä tuntuu tulla yliajetuksi joka mutkassa aina uudelleen ja uudelleen. 

Vierailija
36/51 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä hänestä.

Se isä on nyt tässä se joku lapsen tasolle typistetty viaton uhri? Ei kai se isä noin toimisi, jos tilanne ei olisi hänelle ok? 

Oma isäni ei koskaan tuputtanut minulle uutta puolisoaan, eikä tämä yrittänyt omia isääni kokonaan itselleen.  Hän piti meidän erillisenä yksikkönä ja 365 päivästä vuodessa löytyi molemmille se oma aika. Tosin hän ehti kuolla ennen kuin täytin 18v, joten en tiedä olisiko hän sitten alkanut vaatimaan minulta, että minun pitää ottaa tämä ihminen elämääni. 

Vierailija
37/51 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/51 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tosi samaa mieltä. Kyse on isoista lapsista jotka kiukuttelee. Tsemppiä!

Vierailija
39/51 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ao täällä. Onpas laidasta laitaan mielipiteitä. Täähän on aika pitkälle isän ongelma. Hän ei halua olla jouluna missään nimessä ilman minua, tietenkään. Lastensa käytös ja vaatimukset huolettaa, he ovat kuitenkin jo aikuisia. Minulle on sinänsä sama ollaanko yhdessä vai ei juuri tänä jouluna. Hänen lapsensa ovat aina olleet tervetulleita kotiimme. Onhan tällainen vaatiminen minullekin ikävää, helposti leimataan heti uuden puolison syyksi etten muka antaisi isän viettää joulua missä tahtoo. Niin moni tälläkin palstalla :-)

Vierailija
40/51 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret aikuiset lapset saattavat myös olla mustasukkaisia miehen läsnäolosta sinun lapsesi elämässä - varsinkin jos kokevat jääneensä isää vaille nuorempina. Jossain vaiheessa ehdotinkin että isän ja lasten laatuaika ( ilman sinua) voisi olla joskus muulloin kuin jouluna: luontoretki, risteily, viikonloppumatka. Ja Kysyinkin, miten itse olet valmis tukemaan miehesi suhdetta aikuisiin lapsiinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä