Avatkaa ikkunanavaajilla isot ikkunat kuin ikkunanpesua varten
Jo tulee sisään heti viileää ilmaa ja kämppä viilenee hetkessä.
Sitten kiinni, kun ulkona on asteita enenemmän kuin sisällä.
Kommentit (34)
Kertokaa, mikä sisälämpötila ennen avaamista ja paljonko alkaa heti putoomaan.
Kyllä se on niin, että kun viileetä sisäilmaa ei saa sisään onnettoman pienien tuuletusluukkujen takia, niin siksi asunnot pätsejä.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa, mikä sisälämpötila ennen avaamista ja paljonko alkaa heti putoomaan.
Kyllä se on niin, että kun viileetä sisäilmaa ei saa sisään onnettoman pienien tuuletusluukkujen takia, niin siksi asunnot pätsejä.
Että mitä?
Suomalaisissa asunnoissa tuuletusikkunat on muutaman sentin turvallisuussyistä. Ei sieltä tarpeeksi saa viileää ilmaa sisään silloin, kun ulkona olisi viileämpää kuin sisällä.
Siksi kannattaa avata isot ikkunat avaajalla.
Minulla isoja ikkunoita ei saa auki ollenkaan. Tuuletusikkuna ainoana on avattavissa. Se on vähän isompi kuin perinteiset kapeat. Niin, ja tietenkin parvekkeen oven saa auki.
Vierailija kirjoitti:
Minulla isoja ikkunoita ei saa auki ollenkaan. Tuuletusikkuna ainoana on avattavissa. Se on vähän isompi kuin perinteiset kapeat. Niin, ja tietenkin parvekkeen oven saa auki.
Miten peset ikkunat ikkunoiden välistä ja ulkopuolelta?
Miten tuo on mahdollista, ettei isoa ikkunaa saa erillisellä ikkunan avaajalla auki?
Ikkunan avaaja on tällainen:
Onneks on ikkunat vm - 34. Kaik auki yön, samoin ulko-ovi. Aamul kämppä kuin pakastin. Yön nukuin peittoon käärittynä. Päiväl nousee 23asteeseen. Hyvin tarkenee siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo on mahdollista, ettei isoa ikkunaa saa erillisellä ikkunan avaajalla auki?
Pesen ikkunan ulkopuolelta ulkona. Sitä ei saa auki. En muista näin yhtäkkiä, onko ikkunassa 1 vai 2 lasia, mutta kai se on niin tiivis, ettei väliin kerry mitään.
Miten linnut saa ulos tuuletuksen jälkeen+?
Kohta tippunu 26 asteesta 21 asteeseen. Kunnon läpiveto päällä.
Huh, täällä asunnossahan tulee vilu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen ikkunan ulkopuolelta ulkona. Sitä ei saa auki. En muista näin yhtäkkiä, onko ikkunassa 1 vai 2 lasia, mutta kai se on niin tiivis, ettei väliin kerry mitään.
Eli asut maan tasalla eikä ikkunaa saa kokonaan auki?!
Mites muilla, joko alkaa viilenee?
Eiköhän lintu lennä hyvin nopeasti siitä jätti-ikkunasta ulos.
Mulla kaikki isot ikkunat apposen ammollaan auki eikä ykskään lintu tule sisään.
Vierailija kirjoitti:
Miten linnut saa ulos tuuletuksen jälkeen+?
Laita huoneen ovi kiinni, jätä ikkuna auki, aja ja hätyytä lintu kohti ikkunaa, esim. Taputtanalla käsiäsi yhteen. Koeta pitää lintu lennossa huoneessasi tömistekemällä yms... Jos lintu istuu johonkin, niin se ulostaa.
Kun saat linnun ulos, niin desinfioi ne paikat, jotka tarvitsee. Linnun ulosteesta leviää mm. Salmonella.
Luuletko ap että kaikki asuvat metsässä? Täällä kaupungissa kuuluu sisään avonaisesta ikkunasta liikenteen melu.
Ap asuu itsekkin kaupungissa. Mielummin autojen ääni kuin tuskainen kuumuus asunnossa. Sitä paitsi kohta on asunnossa saman verran asteita kuin ulkona ja ulkona nousee lämpötila, kohta kaikki kii!
15 minsassa putosi 26 -> 23 asteeseen.
Ulkona nyt 21. Vielä putoaa. Mulla on sisämittari ja ulkomittari.