Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asutko kerrostalossa? Kuinka tärkeä hissi on sinulle?

Vierailija
23.07.2019 |

Miks?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viides kerros ilman hissiä Tampereella ja kyllä ottaa mielenterveyden päälle. Ihan siksi koska pitää erikseen miettiä jaksaako jonkun asian takia poistua kotoa vai ei. Ja en ole huonokuntoinen, ei vaan huvita vetää etenkään näillä ilmoilla itseään hikiseksi esim. kantamalla jotain uutta kalustetta kämppään.

Onneksi uusissa rakennuksissa on pakko olla hissi jos on 3 kerrosta tai enemmän, ei ainakaan tulevien sukupolvien tarvitse kärsiä tästä primitiivisestä paskasta.

Muuttaisin pois jos halvempi asunto löytyisi.

Vierailija
2/45 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun. Ei ole hissiä ikävä kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ja olisi tärkeä jos sellainen olisi. Tässä sellaista ei ole joten neljännen kerroksen vintti on käymätön paikka. Mulla on ms tauti ja huimaa

Vierailija
4/45 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli tärkeä kun päivittäin piti lastenvaunujen kanssa kulkea ees taas. Vieläkin usein juuri tuosta syystä. Mutta enenevissä määrin hissi on mukavuustekijä.

Vierailija
5/45 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 15 vuotta kolmannessa kerroksessa ilman hissiä. Joskus raskaat ja suuret paketit aiheuttivat pieniä hankaluuksia. Normaalisti en käytä hissiä vaikka sellainen olisi tarjolla.

Vierailija
6/45 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 2.kerroksessa, 9 askelmaa portaita. Hissiä ei ole, mutta en käyttäisikään kuin isoja tavaroita roudatessa. Jos sittenkään.

Vierailija
7/45 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikö? Siksi, että elämä olisi helpompaa. Kärsimys ei jalosta. 

Vierailija
8/45 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin tärkeä. Terveysongelmieni vuoksi en voi asua hissittömässä talossa.

Vierailija
9/45 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ensimmäisessä kerroksessa, joten hissi ei merkitse minulle mitään. En käytä sitä koskaan.

Vierailija
10/45 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Tampereella kerrostalon 6. kerroksessa. Jos talossa ei olisi hissiä niin kyllä raivostuttaisi. Silloin tällöin valitsen portaat (kun ei ole painavia kauppakasseja tms. roudattavana,) mutta pääosin käytän vain hissiä.

Vierailija
11/45 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ja olen juuri muuttamassa hissillisestä talosta hissittömään ja kaksi kerrosta korkeammalle kuin nyt. Saa nähdä miten käy. Poikaystäväni asui muinoin 4. kerroksessa ilman hissiä, ja olihan se ärsyttävää. Mutta kyllä siihenkin tottui. Nyt ajattelen, että se on hyvä vaan kuntoilla.

Vierailija
12/45 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.kerros, neljä alle kouluikäistä lasta eikä hissiä. Muuttaessa oli valittava joko oma sauna tai hissi, kun halusin kuitenkin tietyn asuinalueen. Sauna voitti vaikka joskus pitää portaissa miettiä kun on kaksi tenäntekevää uhmaikäistä + ostoskassit.

Vierailija
13/45 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun toisessa kerroksessa. Olen kaikin puolin terve, eikä mun nivelissä ole mitään vikaa. Hissi ei ole tärkeä. Tarvitsen sitä kahdesti vuodessa, kun ostan kissanvessaan kuiviketta (painava säkki).

Vierailija
14/45 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksikö? Siksi, että elämä olisi helpompaa. Kärsimys ei jalosta. 

Tässä tapauksessa se kyllä jalostaisi sun takapuolta...

Oon asunut kerrostaloissa, mm. 8. kerroksessa enkä ikinä käytä hissiä.

Vierailija
15/45 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hissi on, mutta en käytä koskaan kun asun ekassa kerroksessa.

Vierailija
16/45 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tietenkin portaita, en tajua miksi jengi kulkee täällä Tampereella johonkin kolmanteenkin kerrokseen tärkeänä hissillä kun portaita pitkin pääsisi nopeammin perille.

hissi on vain laiskoille, porrastreeni jumppaa kivasti myös pyllyä ja reisiä.

Vierailija
17/45 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4.kerros, hissi löytyy mutten käytä sitä koska hissikammo. Kunto ainakin kasvaa. :D

Vierailija
18/45 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun alimmassa kerroksessa, joten hissiä en käytä.

Muutenkin pyrin olemaan käyttämättä hissiä turhaan. Ajattelen portaiden kävelyn ylimääräisenä hyötyliikuntana. Korkeimmillaan olen asunut 7. kerroksessa ja sielläkin pyrin kävelemään portaat useimmiten.

Vierailija
19/45 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen tietysti portaita. Asun kolmosessa joka itseasiassa toinen kerros koska vasta toinen asuinkerros.

Vierailija
20/45 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 jatkaa vielä, toki hissi on hyvä olla kerrostalossa. Ihna jo siksi, että muutto on helpompaa ja minulla oli kerran 7 viikkoa polvi huonona ja olisi ollut helvettiä kävellä portaat silloin, kun polvi ei taipunut juuri ollenkaan. Asuin silloin 3. kerroksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme