Voiko iän myötä muuttua aseksuaaliksi? Kokemuksia? Mielipiteitä?
Itse koen muuttuneeni. Jatkuvien virtsatie- ja munuaistulehdusten takia seksi ei kiinnosta enää tippaakaan. Joku voisi väittää että olen vain menettänyt seksuaalisen halukkuuteni ja ehdottaa mulle jotain terapiaa tai lääkitystä, mutta itse koen että en edes halua haluta, koska koen että seksistä on mulle vain haittaa. Olen onnellisempi ilman. Voinko siis sanoa olevani aseksuaali vai voiko aseksuaali olla vain ihminen, joka on ollut sitä syntymästään asti?
Kommentit (6)
Kuinka vanha olet?
Minusta teki vanheneminen käytännössä aseksuaalin. Ennen tykkäsin seksistä ja ajattelin sitä päivittäin.
Mulla psyykelääkkeet vei seksihalut totaalisesti. Saa nähdä palaavatko kun nyt lopetin lääkkeen. Toisaalta olen kokenut tämän helpottavanakin. Oli aiemmin vähän liiankin kovat halut.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha olet?
Minusta teki vanheneminen käytännössä aseksuaalin. Ennen tykkäsin seksistä ja ajattelin sitä päivittäin.
30+
Libido voi kadota, mutta en tiedä tekeekö se aseksuaaliksi. Kysehän ei ole välttämättä itselle "luontaisesta" tilasta, jos syy siihen on vaikkapa terveydellinen ongelma. Tällainenkin haluttomuus on ok, jos se ei itseä haittaa, mutta minusta kuulostaisi hassulta nimittää ihmistä silloin aseksuaaliksi.
Olen pohtinut, olenko itse aseksuaali. Olisi paljon helpompi käyttää sitä sanaa kuin selitellä, että "mulla ei vain ole haluja enää / tällä hetkellä / toistaiseksi". En varmasti ole täysin aseksuaali, koska joskus olen ollut seksuaalisempi (ehkä lapsena, kun mahdollisuutta sen toteuttamiseen ei ollut), ja joskus saatan myös hetken aikaa tuntea lievää halukkuutta. Ei kuitenkaan haittaisi olla täysin ilman seksiä.
Ei kai sitä tarvitse sen kummemmin "diagnosoida" - riittää, jos seksi ei vain kiinnosta tai huvita. Piste. Se on jokaisen oma asia.
Ymmärrän enemmän kuin hyvin, että tuollainen tulehduskierre syö loputkin seksihalut. Ei todellakaan halua rööriinsä enää yhtään ylimääräistä altistusta mahdollisille bakteereille tms.
Ja nykyään, kun jo suutelusta voi saada tippurin, ketä kiinnostaa enää hinkata "pissavehkeitä" yhteen kenenkään kanssa tietäen kuinka huonosti suuri osa ihmisistä huolehtii hygieniastaan. Tiedä missä kunkin römpsät ja kikkelit ovat uineet aiemmin. Hyi olkoon.
Nuoret vielä kaikkivoipaisuudessaan ja hulluudessaan paneskelevat menemään, mutta kyllä viimeistään kolmikymppisenä alkaa seksiinkin vain hyytyä. Ei sitä saa enää mitään hohtoa irti. Kaikki on jo nähty ja koettu. Maailmassa on muutakin kiinnostavaa. Ja todellinen läheisyys on jotain paljon seksiä intiimimpää.
no minulle on ainakin käynyt niin. Ei ole mitään ongelmaa koskaan ollut seksistä mutta kun ei ole kumppania ollut vuosiin enkä satunnaista seuraa halua niin siinähän se on jäänyt. En koe enää juuri mitään haluakaan. Ehkä joku mies vielä joskus tulee kuvioihin ja huomaan taas olevani seksuaalinen nainen, mutta jää nähtäväksi