Yrittääkö äitinne yhä opastaa teitä arkiaskareiden "oikeaoppiseen" tekoon käydessänne kylässä?
Ja olette siis aikuisia.
Puuttuuko taloudenhoitoonne ja miten asiat tulisi hoitaa tai ainakin, miten hän ne hoitaa?
Minkä ikäisiä olette?
Kommentit (29)
"Käydessänne kylässä"?
Jos menet äitisi luo kylään, niin suoritat arkiaskareet juuri niin kuin hän tahtoo.
Omassa kodissasi sitten sinun säännöt. Minun kodissa kukaan vieras EI SAA tehdä mitään, koska tekevät väärin.
Vain, jos on itse oppinut äskettäin uutta eli tyylillä: "Onko sulle tullut vastaan, että tomaattitahrat lähtee auringonvalolla? En ollut ennen tiennyt." Ihan vastaavasti minä vinkkaan, jos törmään uuteen toimivaan kikkakolmoseen.
Ennemminkin anoppi käy meillä tekemässä kotitöitä. Nyt oli pakastin sulatettu ja kaikki pakasteet vaihtaneet lokeroita (minulla on tietty järjestys ruoille pakkasessa jotta löydän kaiken nopeasti).
Samaten keittiön lavuaarin tulpat häviää aina tiskikaappiin (semmoiset missä on siivilät, joiden on tarkoitus olla altaan pohjassa aina).
Astiat, aterimet, keittiötarvikkeet vaihtavat paikkaa jne muuta mukavaa.
Eniten haittaa tuottaa se, että anoppi pesee meidän pyykkejä tyylillä "kaikki samaan aikaan pesuun", ja tuloksena on sitten kutistuneita, harmaantuvia vaatteita.
Teen kotityöt omalla tavallani ja ärsyttää, kun toinen yrittää opastaa omaan tyyliinsä...
"Käydessänne kylässä"?
Tuli virhe otsikkoon. Piti tulla käydessään kylässä.
Eli kun äitinne tulee teille kylään, alkaako neuvominen.
Ei silleen neuvomalla, mutta puuttuu joka_ikiseen_tilanteeseen lasten kanssa, missä on pikkuisenkin konfliktia. Esim. esikoinen valittaa jostain ongelmasta ja on selvästi oikein harmissaan. Minä tiedän miten hänet saa rauhoittumaan (niin että harmi otetaan vakavasti, ei dissata) ja alan vastata hänelle. Äiti hyppää puhumaan päälleni hirveällä vauhdilla "älä kuule tuollaista harmittele! Toi on ihan pikkujuttu kuule, sä selviät kyllä hienosti. Olet niin taitava...ota kuule tätä pullaa..." AARGH. Vaikenee kyllä kun sanon tiukasti että äiti älä puutu, minä hoidan tämän.
Olen 40 ja nyt äiti on hyväksynyt että olen aikuinen, mutta pitkään se kesti. Yksi kuvaava tilanne jonka muistan vieläkin kun olimme yhdessä kaupassa ja ostimme ruokaa molemmat itsellemme. Äiti yritti maksaa minunkin ruokani johon sanoin että ei tarvitse kiitos ja laitoin kapulan väliin. Äiti lamaantui hetkeksi ja sanoi sitten kassalle hymyillen "sitä ollaan niin aikuista". Mä olin 28.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 50 v. ja äitini opetti tuolla puuttumisellaan sen, etten tee hänen luonaan mitään kotihommia.
Anopin ja vaimon Kansas sama homma
Meillä myös mies siivoaa, en ole pitänyt hänelle siivouskursseja. Enkä myöskään lastenhoitokursseja.
Vierailija kirjoitti:
"Käydessänne kylässä"?
Jos menet äitisi luo kylään, niin suoritat arkiaskareet juuri niin kuin hän tahtoo.
Omassa kodissasi sitten sinun säännöt. Minun kodissa kukaan vieras EI SAA tehdä mitään, koska tekevät väärin.
En tee äitini kotona yhtään mitään.
Ei ala neuvomaan, mutta tullessaan vaivihkaa kiertelee koko kodin ja saattaa salaa pyyhkiä pölyjä tms. Huomaan kyllä. Ja meillä on ihan perussiistiä.