Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yrittääkö äitinne yhä opastaa teitä arkiaskareiden "oikeaoppiseen" tekoon käydessänne kylässä?

Vierailija
23.07.2019 |

Ja olette siis aikuisia.
Puuttuuko taloudenhoitoonne ja miten asiat tulisi hoitaa tai ainakin, miten hän ne hoitaa?
Minkä ikäisiä olette?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta. Olen 35. Neuvoo joka asiassa ja taloudenhoidossa ei ole vikaa. Antaa näppäriä vinkkejä, kuinka kannattaa keittää perunoita edellisenä iltana lapsille. On seuraavana päivänä heti valmista. Jaa jaa... ihanko totta!

Vierailija
2/29 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi tekee tätä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puutu tekemisiini. Korkeintaa kehuu kohteliaasti sitä, miten pyöritän kolmen alle 4v:n kanssa arkea ja miten rauhallisia lapset ovat. Toisaalta enpä minäkään puutu siihen, millaista mehua meillä saa keittää, jos äiti kerää marjat ja höyryttää ne  ja minulle ei tule edes kellariin viemisen vaivaa.

Vierailija
4/29 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monusta on selvä, että kun ollaan äitini luona, asiat tehdään niin kuin hän haluaa. Siksi kysyn aina, miten hän haluaa ne tehtävän.

Kun ollaan minun luonani, tehdään niin kuin minä haluan. Kerron kyllä.

Vierailija
5/29 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50 v. ja äitini opetti tuolla puuttumisellaan sen, etten tee hänen luonaan mitään kotihommia.

Vierailija
6/29 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50 v. ja äitini opetti tuolla puuttumisellaan sen, etten tee hänen luonaan mitään kotihommia.

Anopin ja vaimon Kansas sama homma

Vierailija
7/29 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Teki ruutuvihon aiheesta. Ja olen 49. Eikä äiti edes osaa kokata tai siivota.

Vierailija
8/29 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei koskaan ollut mikään pullan tuoksuinen kotihengetär, joten mahdollisille neuvoille voi vain nauraa.

Vierailija
9/29 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Täytän kohta 50 v. Suhtaudun tähän neuvomiseen hyväntahtoisesti ja monesti ihan pidän siitä. Vertailemme tapojamme. Hänkin on ominut jotain minulta.  Äidilläni on kyllä monia toimivia metodeja, jotka tekevät arjesta helpoimman mahdollisen.

Vierailija
10/29 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei - meilla menee toisin pain eli aiti kyselee minulta ruokaohjeita ym. Ja jos ollaan hanen luonaan ja han on laittanut ruokaa, niin meidan pitaa kertoa milloin se on valmista, pitaako lisata suolaa (pitaa) ym. 

Olen 44 ja aitini liki 70v.

Vierailija
11/29 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kotonani on siistiä, mutta äitini aina tänne tullessa alkaa häsäämään, avaamaan kaihtimia ja milloin mitäkin. Vaikka kodin pinnat olisivat siistimmät kuin heillä, saattaa ottaa jostain rätin ja alkaa kiillottelemaan tasoja. Olen 27 (omillani asunut 8 vuotta). Muutenkin tykkää paapoa. Välillä joudun vähän muistuttamaan jämäkästikin, että pärjään kyllä.

Vierailija
12/29 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
13/29 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen jo 50v ja äitini luona on jotkut ruokameiningit, niin yleensä autan ruoan jälkeen tiskikoneeseen astiat jne. Hän on yksineläjä ja aika väljästi pakkaa astiat koneeseen ja pyörittää välillä vajaita koneellisiakin. Itse pakkaan koneen täyteen, mutta kuitenkin siten, että astiat kyllä puhdistuvat. Aina, joka ainoa kerta, äitini sanoo, että voi jo laittaa koneen käyntiin ja nuo loput sitten seuraavaan koneelliseen, vaikka ne mahtuisivat kyllä. Mutta kun tytär ei osaa..arghh, ja pakkaan sen koneen täyteen. Piste.

Vierailija
14/29 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mutta 30-vuotias poikani neuvoo ärsyttävästi, miten minun pitäisi keittää kananmunat tai pestä pyykkiä jne! Mummo 64v.

Vierailija
15/29 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, on kuin Iltaroskien toistuvat "olet aina tehnyt tämänkin väärin" jutut. Lisäksi tuntuu myös olettavan etten osaa pukeutua sään tai tilanteen mukaan.

Vierailija
16/29 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun verran, mutta ihan hyväntahtoisesti. Olen aikamoinen sika naiseksi joten en ota sitä pahalla. Syystäkin neuvoo. :D

Vierailija
17/29 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja numero 16 on 27-vuotias nainen.

Vierailija
18/29 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta isäni kyllä yrittää neuvoa aivan päivänselviä asioita ja joka tapaamisellamme samat uudestaan.

Vierailija
19/29 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kun olen tehnyt jonkun ruoan ja äitini on syömässä, hän muistaa kertoa miten se tehdään oikeaoppisesti vaikka ei edes tiedä miten olen ruoan tehnyt. Ja kuitenkin aina maistuu.

Vierailija
20/29 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Äiti tosin holhoaa mua muutenkin yhä kuin olisin lapsi aina, kun nähdään. Isä välillä jo sanoo hänelle, että mitä sä taas aikuista naista holhoat. Ikää mulla 28, omillani olen asunut 10 vuotta.