Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälin ylipainoisia, koska heillä on usein sairauksia? Säälitkö sinä

Vierailija
23.07.2019 |

heitä?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K kirjoitti:

Ylipaino on oma valinta. Mitäpä sitä säälimään.

Että oikein valinta. Joku vielä hoikkana valitsee, että minäpä muuten haluankin tulla ylipainoiseksi! Ei varmasti kukaan niin valitse, tässä hoikkuutta ihannoivassa yhteiskunnassa, vieläpä terveysriskit tietäen.

Ylipainoiseksi tullaan usein kiireisen elämän pyörteissä vahingossa. Valinta voi olla hemmotella itseään karkeilla, jäätelöllä tai siiderillä. Mutta ei niitä syödessä mietitä että minäpä tässä suoritan tavoitettani tulla lihavaksi ihmiseksi. Ei mietitä sitä hetkeä pidemmälle, hetken nautintoa edemmäs. Voidaan myös pettää itseään uskottelemalla, että enhän minä näitä niin usein syö, tai kulutan sitten lenkillä kalorit. Kunnes jonain päivänä vaaka ja peili näyttävät vastaansanomattoman selkeästi että ylipainoa tosiaankin on. Ilman että on missään vaiheessa valinnut haluta tulla ylipainoiseksi.

Laihduttaminen taas... No, tutkimusten mukaan 95% yli 10 kg pudottaneista lihoo takaisin 2 vuoden kuluessa, se kertonee siitä kuinka helppoa homma on...

Seli seli.

Vierailija
22/80 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sääli. Ylipaino ja siitä johtuvat sairaudet on täysin itseaiheutettua. Yhdelle ylipainoiselle työkaverille, joka valitti kun on nivekkipuja juuri totesin, että en nyt ihan ymmärrä ongelmaa, kun aivan itse oot ruokaa naamaa mättänyt. Ihan odotettu lopputulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino on täysin omaa syytä. Miksi pitäisi sääliä? Eihän tupakoitsijaakaan, joka kuolee keuhkosairauteen, säälitä. Sanotaan vaan, että mitäs poltit. Sama asia laardipalloilla.

Tuohan on hyvä ohje. Menenkin vittuilemaan kaikille jotka ovat urheilemalla ja liikunnalla itsensä rikkoneet. He ovat yhteiskunnan kallein menoerä.

Vierailija
24/80 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino on täysin omaa syytä. Miksi pitäisi sääliä? Eihän tupakoitsijaakaan, joka kuolee keuhkosairauteen, säälitä. Sanotaan vaan, että mitäs poltit. Sama asia laardipalloilla.

Joo, en todellakaan sääli tupakoitsijoita. Minä vihaan niitä. Myrkyttäköön omat sisuskalunsa , mutta jättäköön meidät muut rauhaan - tarkoitan juuri sinua, armas seinänaapurini, jonka tähden en voi avata parvekkeen ovea auki. Miksei sähkötupakasta tehdä pakollista? Se auttaisi aika tavalla tähän meidän ongelmaan. Tavalliset tupakat kieltoon ja sähkötupakat niiden tilalle. Kyllä niistäkin sitä nikotiinia ja arsenikkia addikti sisälleen saa.

Vierailija
25/80 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sääli. Ylipaino ja siitä johtuvat sairaudet on täysin itseaiheutettua. Yhdelle ylipainoiselle työkaverille, joka valitti kun on nivekkipuja juuri totesin, että en nyt ihan ymmärrä ongelmaa, kun aivan itse oot ruokaa naamaa mättänyt. Ihan odotettu lopputulos.

Etsi yksikin tutkimus, jossa sanotaan ylipainon varmasti aiheuttavan minkä tahansa sairauden. Linkitä se alle.

Vierailija
26/80 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole mitään sairauksia? Kilpirauhasen vajaus mutta se on hoidettavissa.

Mulla ei ole sitäkään. Ainoa lääke on särkylääke päänsärkyyn ja kuukautiskipuihin. Ja kävelen ja pyöräilen näin helteelläkin, vaikka hiki virtaa. Ei muutama ylikilo liikkumista estä!

Ja tuo vähänkin särkylääke olisi korjattavissa ruokavaliolla.

Päänsärky voi johtua muustakin kuin ylipainosta. Esim. veljelläni on ollut lapsesta saakka usein kova migreeni, vaikka hän on aina ollut hoikka ja urheilullinen.

Vierailija
27/80 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole sitäkään. Ainoa lääke on särkylääke päänsärkyyn ja kuukautiskipuihin. Ja kävelen ja pyöräilen näin helteelläkin, vaikka hiki virtaa. Ei muutama ylikilo liikkumista estä!

Ai että laiheliineilla ei ole päänsärkyä ja kuukautiskipuja? :D :D Buah-hah-hah-haa. :D

Kiitos päivän nauruista, tämäpä piristi. :D

Vierailija
28/80 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päänsärky voi johtua muustakin kuin ylipainosta. Esim. veljelläni on ollut lapsesta saakka usein kova migreeni, vaikka hän on aina ollut hoikka ja urheilullinen.

Ja ruokavalio on yksi tärkeimmistä hoitomuodoista migreenissä. Jos lääkäri ei ole veljeäsi tästä ohjeistanut kannattaa varata aika ravintoteraupetille. 

Niin tässä ei taidettu väittää päänsäryn syyksi ylipainoa vaan särkylääkkeen tarvetta voi korjata ruokavaliolla.

Vierailija
29/80 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että laiheliineilla ei ole päänsärkyä ja kuukautiskipuja? :D :D Buah-hah-hah-haa. :D

Kiitos itsellesi. Tuohon tuli pieni valitettava typo.

Särkylääke olisi korvattavissa ruokavaliolla = laiheliinit ei kärsi päänsärystä + pääsärky johtuu lihavuudesta.

Kiitos tosiaan teille myös  päivän naurusta. Ihan mieletöntä tulkintaa, että päästää silkasta huutamisen ilosta puolustelemaan niitä omia heikkouksiaan.

Vierailija
30/80 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ruokavalio on yksi tärkeimmistä hoitomuodoista migreenissä. Jos lääkäri ei ole veljeäsi tästä ohjeistanut kannattaa varata aika ravintoteraupetille. 

Niin tässä ei taidettu väittää päänsäryn syyksi ylipainoa vaan särkylääkkeen tarvetta voi korjata ruokavaliolla.

Ai, tuota en tiennytkään. Veljeni on tosin aina myös syönyt terveellisesti, ja urheillut paljon kuten edellä kerroin. Täytyy mainita tuosta asiasta kun häntä seuraavan kerran näen, vaikka saattaa itse jo asian tietää.

Vierailija
31/80 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suoraan sanottuna hirveästi kiinnosta tuntemattomien sairaudet. Tuttua ihmistä voisin sääliä/myötäelää sillein hyvällä tavalla, jos sillä joku vakavampi sairaus olisi.

Vierailija
32/80 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt heitä sääliä, kun olen itse ollut hoikka ja sairas koko elämäni. 

Vierailija
33/80 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan hyvin pidetty työkaveri ;D

Vierailija
34/80 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos itsellesi. Tuohon tuli pieni valitettava typo.

Särkylääke olisi korvattavissa ruokavaliolla = laiheliinit ei kärsi päänsärystä + pääsärky johtuu lihavuudesta.

Kiitos tosiaan teille myös  päivän naurusta. Ihan mieletöntä tulkintaa, että päästää silkasta huutamisen ilosta puolustelemaan niitä omia heikkouksiaan.

Oletko koskaan ihmetellyt, miksi ihmiset eivät pidä sinusta? Minä kerron: ylimielisyys ei ole kovinkaan mukava piirre ihmisessä ja siksi sinua inhotaan. Mutta ehkä oletkin juuri niitä luonnevikaisia, jotka saavat suurimmat kiksinsä muiden inhosta?

T. Terve, onnellinen ja ylipainoinen. Ja päänsärkykin johtuu usein tupakoitsijoiden heikkoudesta tupakoida meidän järkevien kiusaksi. FYI.

Vierailija
35/80 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pahat niveltulehdukset ranteissa. Sekin vissiin on ylipainon syytä palstamamman mielestä? - sillä lääkärihän näki ongelman jossain muualla, kun mun läskeissä.

Vierailija
36/80 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä? Kuka? Miksi? Kukaan keuhkosairaille lällättäis? Yleensäkään sairaille ihmisille? Kuinka paljon päävikaa tarvii olla, että unohtaa käytöstavat?

Vierailija
37/80 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, en todellakaan sääli tupakoitsijoita. Minä vihaan niitä. Myrkyttäköön omat sisuskalunsa , mutta jättäköön meidät muut rauhaan - tarkoitan juuri sinua, armas seinänaapurini, jonka tähden en voi avata parvekkeen ovea auki. Miksei sähkötupakasta tehdä pakollista? Se auttaisi aika tavalla tähän meidän ongelmaan. Tavalliset tupakat kieltoon ja sähkötupakat niiden tilalle. Kyllä niistäkin sitä nikotiinia ja arsenikkia addikti sisälleen saa.

Sulla ei taida olla hirveesti kokemusta tuosta sähkötupakasta. Kuvittelet vaan sen olevan avuksi sun vaivaan. Osasta sähkötupakoista lähtee pahempi sauhu kuin tupakasta. Ja jos näitä höyrytteleviä on useita samalla partsilla on melkoinen usva tiedossa.

Vierailija
38/80 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sääli ylipainoisia, mutta kyllä se joidenkin kohdalla huolestuttaa. Joillakin on selviä terveyshaittoja, jotka selittyvät runsaalla ylipainolla, mutta ylipainoa ja niitä vaivoja on jo kertynyt niin paljon, että laihduttaminen on siinä vaiheessa hyvin vaikeaa. Ja näissäkin kommenteissa esiintynyt itsepetos, että ollaan muka terveitä, vaikka on ylipainoa. Juu, ehkä vielä koette olevanne terveitä, mutta ylipaino aikaa myöten altistaa eri terveysriskeille. Esimerkkinä vaikka diabetes, sydän- ja aivoinfarkti, liikuntaelinvauriot, uniapnea mm.

Vierailija
39/80 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkäaikaista kolme sairautta, kaikki laihduttamalla hankittuja.

Vierailija
40/80 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä säälin kuinka he ovat perse hiessä tällä helteellä, kun meinaa normaalipainoisellakin olla tekemistä.

Ikävä tunnustaa mut mulle on ihan sopivan lämmintä. Ei hikoiluta ollenkaan. Juoksemassa ja uimassakin oon käynyt tänään. 158/92

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi