Säälin ylipainoisia, koska heillä on usein sairauksia? Säälitkö sinä
Kommentit (80)
En sääli, vaan vihaan yli kaiken. On oksettavaa tuhota kehonsa niin. On oksettavaa näyttää muodottomalta oliolta. On oksettavaa kuinka läski ja hiki haisee ja tursuilee bussin penkissä. Painoa nyt 100kg, jo 30kg pudonnut ja matka jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kortisoni pitkinä isointa kuureina lihottaa eli kerää rasvaa vääriin paikkoihin.
Nestettä se kortisoni kerää, ei rasvaa. Enkä kyllä ymmärrä mihin sitä kortisonia pitäisikään käyttää isoina kuureina.
Kas kun ihmisillä on myös sairauksia esim.Krooninen paksunsuolen tulehdus jossa p...a ja veri lentää ja sitä ei muuten saa kuriin jos silläkään aina.Ehkä on parempi ettet kommentoi kun et mistään mitään tiedä tollo.
Sitä ei kortisonilla hoideta, vaan ruualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vakavasti sairas, johon käytän lääkitystä joka lihottaa. Säälin itseäni sairauden, en lihavuuden vuoksi.
Mikään lääke ei lihota.
Kylllä lihottaa. Mm. monet mielialalääkkeet ja kortisoni.
Kortisoni ei pelkästään kerää nestettä vaan se isoina annoksina vähentää lihaksia, lisää vyötärörasvaa ja lisäksi lisää ruokahalua. Nämä kaikki ovat tekijöitä, jotka aiheuttavat sen lihomisen. Ihan astmaan olen itse syönyt kortisonia. Mutta sitä voi joutua syömään mm. reumaan, suolistosairauksiin tai vaikka syöpäänkin.
Huoh...masennuslääkkeet lisää ruokahalua ja vähentään liikkumishaluja, koska ne väsyttää.
Ei välttämättä ole lihavilla sairauksia vaikka se suuri riskitekijä onkin. Minulla itselläni on verenpainetauti, vaikka BMI on nyt 23. Oli myös hoikempanakin eli ei johdu painosta. Olen ollut tosi hoikka niin minua itseäni kyllä haittaa painoni. Olen pieni kuula kun 150cm pitkä ja painan 54kg :(
Lähinnä olen kateellinen isoille ihmisille kun heillä on muotoja. Vaikka minulle on painoa kertynyt liikaa niin rinnat on vain A kupit. Kärsin muodottomuudestani. Olen tasapaksu pötkö ja tässä vartalossa se omenapyöreys vasta näkyykin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vakavasti sairas, johon käytän lääkitystä joka lihottaa. Säälin itseäni sairauden, en lihavuuden vuoksi.
Mikään lääke ei lihota.
Kortisoni ei pelkästään kerää nestettä vaan se isoina annoksina vähentää lihaksia, lisää vyötärörasvaa ja lisäksi lisää ruokahalua. Nämä kaikki ovat tekijöitä, jotka aiheuttavat sen lihomisen. Ihan astmaan olen itse syönyt kortisonia. Mutta sitä voi joutua syömään mm. reumaan, suolistosairauksiin tai vaikka syöpäänkin.
"Lisää ruokahalua" Ei lääke lihota, vaan syöminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole mitään sairauksia? Kilpirauhasen vajaus mutta se on hoidettavissa.
Mulla ei ole sitäkään. Ainoa lääke on särkylääke päänsärkyyn ja kuukautiskipuihin. Ja kävelen ja pyöräilen näin helteelläkin, vaikka hiki virtaa. Ei muutama ylikilo liikkumista estä!
ei muutama estämään, mutta muutama kymmentä voi estää.
Itselläni nivelvaivoja, mm nivelrikko polvissa, en tiedä onko ylipainon vai psoriaksen syytä.
Jalat muutoinkin huonot ja kipeät, nyt on tainnut kohtiin iskeä. Pyörällä liikun asioilla.
Painoa n120.
Monta muutakin diagnoosia on kuin psoriasis.
Verenpainetauti.
Mt-diagnooseja, joista kärsinyt nuoresta asti, ja joiden takia ylipäätään olen lihonut tähän kuntoon. Mt-ongelmia olen lääkinnyt lääkkeiden lisäksi alkoholilla (toki myös herkuilla) ja alkoholi lihotti nopeasti, join litrottaun olutta
päivässä ja juon vieläkin, mutten joka PV.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään lääke ei lihota.
Huoh...masennuslääkkeet lisää ruokahalua ja vähentään liikkumishaluja, koska ne väsyttää.
Lihominen ei kuitenkaan ole sen lääkkeen vika, vaan vika on syömisissä.
Kyllähän suurin osa potilaistamme on ylipainoisia tai tupakoitsijoita/alko-ongelmaisia. Ylipaino selkeesti suurin ryhmä. Mut sitähän siis ei saa ääneen sanoa.
T. Tk-lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääli on sairautta.
Tässä sitä on tyhmin sanonta ikinä.
WT-kruunun ansaitsee.Sääli on normaalin ihmisen yksi tunne, sairas on se, joka ei osaa tätä tuntea.
Ja tämän sanon ilman, että liittyisi mitenkään tähän ketjuun.Tiedätkö mikä on säälin ja myötätunnon ero? Myötätunnon ja säälin eroa ymmärtääksesi ajattele lähimmäisiäsi. Jos sinun lapsesi uhkaisi joutua vaikeuksiin, varmasti auttaisit häntä kykyjesi mukaan? Kun pahin on ohi, patistaisitko häntä esim. etsimään töitä, vai haluaisitko hänen makoilevan peräkammarissa kustannuksellasi maailman loppuun asti, koska maailma on niin paha paikka?
jaaha, palstan semantikko jeesustelija nuuski itsensä paikalle.
Sääli on nimenomaan myötätuntoa, surua kun näet vaikka haavoittuneen eläimen ja haluat auttaa. Mutta vääntele sinä sanoja miten haluat ja solmi niistä vaikka rusetti.
Sääli on normaali tunne, jota ilman ihminen on psykopaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole sitäkään. Ainoa lääke on särkylääke päänsärkyyn ja kuukautiskipuihin. Ja kävelen ja pyöräilen näin helteelläkin, vaikka hiki virtaa. Ei muutama ylikilo liikkumista estä!
Ja tuo vähänkin särkylääke olisi korjattavissa ruokavaliolla.
Typerä kommentti että menkka kivutkin lähtee ruokavaliolla.Järki hoi älä jätä!
Tiedätkö mistä menkkakivut johtuu? Kohtu on lihas ja supistellessaan runsaasti kuukautisten aikana, menee se muiden lihasten tapaan maitohapoille. Magnesium ja B6-vitamiini on tehokas apu lihasten hoitoon.
Ja rasvahapot on hormonien rakennuspalikoita ja hyvistä rasvoista tulee hyviä hormoneja, huonoista huonoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääli on sairautta.
WT-kruunun ansaitsee.Sääli on normaalin ihmisen yksi tunne, sairas on se, joka ei osaa tätä tuntea.
Ja tämän sanon ilman, että liittyisi mitenkään tähän ketjuun.Tiedätkö mikä on säälin ja myötätunnon ero? Myötätunnon ja säälin eroa ymmärtääksesi ajattele lähimmäisiäsi. Jos sinun lapsesi uhkaisi joutua vaikeuksiin, varmasti auttaisit häntä kykyjesi mukaan? Kun pahin on ohi, patistaisitko häntä esim. etsimään töitä, vai haluaisitko hänen makoilevan peräkammarissa kustannuksellasi maailman loppuun asti, koska maailma on niin paha paikka?
Sääli on nimenomaan myötätuntoa, surua kun näet vaikka haavoittuneen eläimen ja haluat auttaa. Mutta vääntele sinä sanoja miten haluat ja solmi niistä vaikka rusetti.
Lainaus ketjun alusta:
"Sääli on empatiakäsityksenä ylimielisen holhoava. Säälivä pitää ongelmaisia avuttomana ja voimattomana massana ja kykenemättömänä tekemään itse mitään ilman paremman ohjausta ja apua. Säälivä haluaakin ohjata avuttoman uhrinsa elämää mielestään oikeaan suuntaan ja tarjota tälle apua vaikka väkisin."
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän suurin osa potilaistamme on ylipainoisia tai tupakoitsijoita/alko-ongelmaisia. Ylipaino selkeesti suurin ryhmä. Mut sitähän siis ei saa ääneen sanoa.
T. Tk-lääkäri
No tottakai sen saa sanoa. Toisaalta he tietävät sen luultavasti jo ennestäänkin, jos eivät ihan vajaaälyisiä olekaan. Apua ja ratkaisukeinoja ei ole minullekaan kuitenkaan koskaan tarjottu.
t. ylipainoinen potilas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mistä menkkakivut johtuu? Kohtu on lihas ja supistellessaan runsaasti kuukautisten aikana, menee se muiden lihasten tapaan maitohapoille. Magnesium ja B6-vitamiini on tehokas apu lihasten hoitoon.
Ja rasvahapot on hormonien rakennuspalikoita ja hyvistä rasvoista tulee hyviä hormoneja, huonoista huonoja.
Ja ne hyvät rasvat on eläinrasvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääli on sairautta.
Sinä se et osaa muuta hokea kuin tuota psykopaattia :D
Hupaisaa nämä nuoret, "terveet" kunnolla ylipainoiset. Ei ne nivelvaivat, sydänsairaudet jne heti tule, vaan viiveellä. Sitten on kiva 40+ v iässä huomata, että on syönyt kroppansa rikki ja elämää (tai ainakin sitä rollaattorilla vaappumista) on edessä vielä vuosikymmeniä.
En minä sääli, mutta ihmettelen. Eikö ne itse huomaa miten henkisesti köyhää heidän elämänsä on, kun ruoka menee kaikesta ohi. Jos olisi elämänsisältöä, söisi elääkseen, ei eläisi ylensyödäkseen.
Ja juu, hoikkakin voi sairastua. Mutta terveillä elämäntavoilla elänyt ei ehdoin tahdoin ole valinnut sitä sairautta, kuten ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ne hyvät rasvat on eläinrasvoja.
Punainen liha on oikein oivallinen esimerkki sillä se sisältää myös sinkkiä, joka auttaa myös osaltaan vähentämään PMS-oireita ja -kipuja. Ja lohikin on eläin ja lohessa on myös D-vitamiinia, omega-3-rasvahappoja ja rautaa, jotka myös auttavat kuukautiskipuihin.
Kyllä mä koen että ylipainoiset ihmiset, jotka eivät pysty liikkumaan kunnolla jäävät paljosta paitsi. Treenauksella pystyy kompensoimaan pientä ylipainoa, muttei loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pitkäaikaista kolme sairautta, kaikki laihduttamalla hankittuja.
Ja mitähän nämä mahtaa olla? Nyt oli paras tekosyy läskinä pysymiselle ikinä!
Hypotyreoosi, sappikivet (vaatii leikkauksen) ja BED. Ensimmäisen yhteys rajuun laihdutukseen ei ole yhtä kiistaton kuin kahden muun, mutta johtopäätös on lääkärin eikä minun.
Vierailija kirjoitti:
En sääli. Palkanlaskijan ammatissa (useissa eri yrityksissä) olen huomannut että useimmiten saikuttavat nuoret ja hoikat. Aina ovat tuomassa lääkärintodistuksia ja jokaisessa eri diagnoosit.
Mitä se eri diagnoosi todistaa? Urheilija ei näe tervettä päivää?