Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ea apua! Haava hävyssä, mitä mä teen?

Tunari
23.07.2019 |

Kävin toissapäivänä pyöräilemässä miesten pyörällä. Ajoin kuoppaan ja singahdin voimalla ja arvaamatta siihen tangon päälle. Sattui ihan sairaasti ja vertakin tuli jostain, ei hirveästi mutta kumminkin. No, pääsin kotiin ja olen kaksi päivää tehnyt tarpeet käsisuihkun kanssa, virtsaaminen kirvelee muuten. Yritin katsoa peilin kanssa alapäätä, mutta kaikki oli niin turvoksissa ja violettina, etten nähnyt oikein mitään. Ajattelin, että on jotain nirhaumaa ja hankaumaa vaan.

Tänään sitten kuvasin kännykällä, turvotus alkanut laskea ja siellä ulomman ja sisemmän häpyhuulen välissä on noin 3 cm pitkä repeämä eli ihan haava. Ei se enää verta valu, mutta on kyllä hurjan näköinen, kostea liha näkyy. Kirvelee. Kävely sattuu, kun joka askel liikuttaa ihoa.

Tästä sitten kysymykseen, mitä mä teen? Voiko kahden päivän ikäistä haavaa enää tikata tai liimata? Mitään perhoslaastareita tuonne ei voi laittaa. Mitä tapahtuu, jos vaan sinnittelen ja odottelen sen paranemista, umpeutuuko viikossa? Tulehtuukohan herkästi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee läkäriin niinku järkevät ihmiset?

Vierailija
2/6 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene näyttämään lääkärille ja jätä arviointi jatkosta hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita lääkärille äläkä täältä kysele. Av-palsta ei ole mikään lääketieteen ammattilainen, lääkäri osaa sanoa varmasti.

Vierailija
4/6 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoitaisin huolellisella suihkuttelulla ja kuivaamisella pari kertaa päivässä, jos kirvelee niin bepanthenia. Toki voit soittaa johonkin päivystysnumeroon että suosittelevatko tuomaan näytille. Yleensä noin vanhaa haavaa ei enää kannata tikata, etenkin kun verenvuoto loppunut mutta tilanteesta riippuen se voidaan raaputella uudestaan vereslihalle ja kokeilla tikkaamista.

Vierailija
5/6 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin. Tuo voi äityä todella vakavaksi jos pääsee tulehtumaan. 

Vierailija
6/6 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä että joku puhaltaa?