Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitkö työsuhdepuhelimen vai 50 euroa/kk rahaa?

Vierailija
23.07.2019 |

Minulla on jo puhelin eikä ole mitään aikomusta luopua siitä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha tietysti.

Meillä ainakin on sen verran tasokkaat työsuhdepuhelimet (en mainosta merkkiä enkä mallia), että en ikinä raskisi hankkia omilla rahoillani vastaavaa. Eli valitsin työsuhdepuhelimen.

Noh, minä en tarvitse "tasokasta puhelinta", max. 200 luuri riittää oikein hyvin. Ja lisäksi ajatus jatkuvasta tavoitettavuudesta ei kiinnosta.

Vierailija
22/32 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet vapaalla/ lomalla, sun työsuhdepuhelimeen tulee kuitenkin kaikki viestit. On iso houkutus avata kaikki postit, vaikkei edes yhtään tarvitsisi. Siksi on paljon helpittavampaa pitää erikseen työ-ja yksityispuhelin. Työpuhelimen saa aina laitettua pois päältä, kun tarvitsee.

Itse en todellakaan avaa yhtäkään työviestiä loman aikana. Ei ole ollenkaan vaikeaa olla avaamatta. Tosiekseen on paljon helpompaa käyttää yhtä numeroa, somea, whatsappia jne vain yhdellä laitteella kuin sekoilla eri puhelimien välillä.

Entä soitot? Jos soittaa esim. joku asiakas, niin kyllä se sun lomafiilistä pilaa, kun joudut katsomaan kuka soittaa ja tajuat, että se on työpuhelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tarjottiin samanlaista diiliä myös, tosin hinta oli 20e. Kieltäydyin. Syitä on muutama. Ensinnäkin omat puhelinlaskuni eivät ole kertaakaan elämäni aikana ylittäneet 20e/kk. Tälläkin hetkellä puhelinlaskut ovat n. 3e/kk (Saunalahden tarjousliittymä, joka voimassa ensi kevääseen, sen jälkeen todennäköisesti takaisin Moi:lle, jossa liittymä 6e/kk). Toisekseen en halua vapaa-ajallani miettiä työasioita ja olla työyhteisön tavoitettavissa, joten työpuhelin jää työpäivän päätteeksi työhuoneeseen latautumaan.

Vierailija
24/32 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha tietysti.

Meillä ainakin on sen verran tasokkaat työsuhdepuhelimet (en mainosta merkkiä enkä mallia), että en ikinä raskisi hankkia omilla rahoillani vastaavaa. Eli valitsin työsuhdepuhelimen.

Noh, minä en tarvitse "tasokasta puhelinta", max. 200 luuri riittää oikein hyvin. Ja lisäksi ajatus jatkuvasta tavoitettavuudesta ei kiinnosta.

Ei sun tarvi olla jatkuvasti tavoitettavissa, vain työajalla.

Vierailija
25/32 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työsuhdepuhelin(eli siis laite ja liittymä) ja lisäksi oma liittymä. Kun olen lomalla niin pistän soitonsiirron työsuhdeliittymästä kollegalle ja unohdan sen. Itse puhelimeen saa kaksi simiä, eli liittymää. Mielelläni maksan sen muutaman euron kuukaudessa tuosta "turhasta" siviililiittymästä että pystyn stoppaamaan työsoitot silloin kun haluan. 

Vierailija
26/32 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinedun verotusarvo on 20€/kk kuten mainittu. Itse sain työsuhdepuhelimen automaattisesti aiemmassa työpaikassani ja nykyiseen sen vaadin. Sama puhelinnumero on seurannut matkassani jo 13v kuten myös puhelimen/sim kortin tiedot. Kun vaihdan työpaikkaa seuraavan kerran, otan numeroni mukaan (jos uusi työnantaja sen sallii). Työsuhdepuhelimen myötä en tarvitse nettiyhteyttä kotiin koska käytän puhelimen nettiyhteyttä ja se riittää omiin tarpeisiini. Lomalla ja vapaa-ajalla vastaan viesteihin/sähköposteihin mikäli asia on kiireellinen, muuten saa odottaa loman/vapaan päättymistä.

Vierailija
27/32 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tarjottiin samanlaista diiliä myös, tosin hinta oli 20e. Kieltäydyin. Syitä on muutama. Ensinnäkin omat puhelinlaskuni eivät ole kertaakaan elämäni aikana ylittäneet 20e/kk. Tälläkin hetkellä puhelinlaskut ovat n. 3e/kk (Saunalahden tarjousliittymä, joka voimassa ensi kevääseen, sen jälkeen todennäköisesti takaisin Moi:lle, jossa liittymä 6e/kk). Toisekseen en halua vapaa-ajallani miettiä työasioita ja olla työyhteisön tavoitettavissa, joten työpuhelin jää työpäivän päätteeksi työhuoneeseen latautumaan.

'

Se 20€ on verotusarvo. Eli käytännössä sun nettopalkasta lähtee vain veroprosentti*20€, joka on esim. n. 6 euroa kuukaudessa.

Se on aika edullista huippupuhelimesta, jossa rajaton netin ja puheluiden käyttö.

Vierailija
28/32 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis sulla on kuitenkin työpuhelin? Meillä oli ennen työpuhelimet joita ei saanut tietenkään käyttää omiin puheluihin, veronkierto jne firmaa ei sinänsä kiinnostanut paskaakaan, mutta koska verottajan/tilintarkastajan kitinä niin nyt ei sitten ole työpuhelimia enää vaan pelkästään näitä puhelinetuja. Tähän mennessä jokainen on sellaisen ottanut koska puhelimet ja liittymät ovat hyviä, mutta en tiedä jos joku kieltäytyy... työssä kuitenkin tarvii puhelinta.

Vierailija
29/32 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha tietysti.

Mutta pitäisi kuitenkin pitää työpuhelin aina mukana. Ei kiitos, mieluummin työasiat työpaikalla ja omat asiat omalla ajalla.

Vierailija
30/32 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha tietysti.

Mutta pitäisi kuitenkin pitää työpuhelin aina mukana. Ei kiitos, mieluummin työasiat työpaikalla ja omat asiat omalla ajalla.

Ei se ole työpuhelin vaan sinun puhelin jolla myös hoidat työasiat. Jos tuollainen yhdistelmä ei käy, niin sitten puhelinetua ei kannata ottaa. Varsinaisissa työpuhelimissa on se ongelma, että niitä sitten ei oikeasti saa käyttää siviilipuheluihin ja kukaan ei jaksa sitä valvontaa. 

Vierailija
31/32 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oma yksityispuhelin halvalla liittymällä ja työsuhdepuhelin. Siksi näin, koska haluan pitää yksityiselämäni ja oman numeroni.

Työpuhelimen saa tosi näppärästi lentotilaan, jos ei puheluita halua. Silti voi selata nettiä ja soittaa hammaalääkäriajat.

Vierailija
32/32 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha tietysti.

Ei se ole työpuhelin vaan sinun puhelin jolla myös hoidat työasiat. Jos tuollainen yhdistelmä ei käy, niin sitten puhelinetua ei kannata ottaa. Varsinaisissa työpuhelimissa on se ongelma, että niitä sitten ei oikeasti saa käyttää siviilipuheluihin ja kukaan ei jaksa sitä valvontaa. 

No sanotaan sitten niin, että en halua pitää työasioita mukana, vaan haluan jättää ne työpaikalle. Siksi en ikinä edes harkitsisi työsuhdepuhelinta, ja siksi vastasin että tietysti ottaisin rahan. Minulle ei ole koskaan ollut ongelma hoitaa työpuhelimella vain työasioita, ja jätän sen hyvillä mielin työpaikalle lähtiessäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän