Olen älykäs
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maailman-lyhyin-alykkyystesti-vasta…
Sain kaikki kolme oikein. Kiinnostuuko naiset nyt minusta? Olen saanut Mensan testissä myös yli 130. Kiinnostuvatko naiset tälläisestä älykkäästä, komeasta ja lihaksikkaasta?
Kommentit (30)
Minäkin tiesin oikeat vastaukset. Olen aina pitänyt itseäni keskivertoa älykkäämpänä.
Siinä on puolensa, mutta mieluummin toivoisin, että minulla ihmisistä enemmän tasoistani seuraa. Nyt olen suurimman osan aikaa yksin, kun harvoin tapaan ihmisiä, joiden seurassa viihtyisin.
Vierailija kirjoitti:
Niin, Mensan-testi on tehty länsimaiselle ihmiselle, testi mittaa taitoja ja kykyjä, joita meidän elämäntavassa arvostetaan.
On muita tapoja elää ja olla. Tavallinen länsimaalainen ihminen ei selviytyisi yhtä vuorokautta hengissä viidakossa.
Eikä tavallisen länsimaalaisen myöskään tarvitse selviytyä viidakossa.
Nuo tuntuvat testaavan sitä, kuinka paljon aivosi muistuttavat tietokonetta. Minua ei kauheasti kiinnosta teknisten yksityiskohtien prosessointi. Mietin mielummin abstraktien asioiden yhteyksiä.
Huonoja tuloksia tulee testeistä, mutta aika harvoin olen kuitenkaan yllättynyt mistään poliittisista, tai sosiaalisista ilmiöistä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä testi kyllä, hetken saa miettiä ettei tule se oletettu väärä vastaus. Mutta kaikki meni oikein katsomatta vastauksia. Mensan netitestissä saan tasaisesti 135, useamman kerran kokeillut.
146 ja olen huomannut että itseään älykkäänä pitävät ovat yleensä yksinkertaisia ihmisiä. Terveisin muiden mielestä tyhmä blondi.
Älykäs ei kehu itseään.
Osaa huomioida muut ihmiset. Ei käännä aina saman tien puheenaihetta itseensä.
Hänen ei tarvitse olla aina paras. Pystyy iloitsemaan toisen menestyksestä yms.
Myöntää kateuden ja osaa olla iloinen toisen puolesta=Sillon se ei tee vanhikoa itselle eikä toiselle.
On hyvä tapainen kaikkia kohtaan, ei lajittele ihmisiä.
Ymmärtää, että kaikenlaisia ihmisiä tarvitaan.
Harkitseva.
Oppii virheistään.
Nöyrä.
Vastuuntuntoinen.
Ei kosta pahaa pahalla.
Anteeksi antava sydän❤️.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä testi kyllä, hetken saa miettiä ettei tule se oletettu väärä vastaus. Mutta kaikki meni oikein katsomatta vastauksia. Mensan netitestissä saan tasaisesti 135, useamman kerran kokeillut.
146 ja olen huomannut että itseään älykkäänä pitävät ovat yleensä yksinkertaisia ihmisiä. Terveisin muiden mielestä tyhmä blondi.
Entinen työkaverini haukkui kaikkia muita tyhmiksi ja vammaisiksi samalla kun itse ei tajunnut miten tyhmältä ja vammaiselta hän itse vaikutti. Hän oli räikein esimerkki tästä mihin olen ikinä törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, Mensan-testi on tehty länsimaiselle ihmiselle, testi mittaa taitoja ja kykyjä, joita meidän elämäntavassa arvostetaan.
On muita tapoja elää ja olla. Tavallinen länsimaalainen ihminen ei selviytyisi yhtä vuorokautta hengissä viidakossa.Sekoitat nyt opitut taidot synnynäisiin kykyihin. Älykkyys on jälkimmäistä. Mensan testissä muuten viidakkoihmisetkin voidaan mitata ihan samalla lailla. Mensan testi on niin kulttuurivapaa kuin mahdollista.
Yhtälailla viidakossa älykkäät rakentavat uudenlaisia aseita, keksivät uusia metsästyskeinoja ja kehittelevät uusia parantavia rohtoja. Tämä ei ole opittua vaan älykkyyttä.
Vaikea silti uskoa, että ihminen, joka ei ole koskaan opiskellut matematiikkaa, olisi samalla viivalla ratkaistaessa muotokuvioiden jatkumoita.
Urbaanielämä on lisäksi surkastuttanut ihmiseltä tärkeimmän ominaisuuden, kuudennen aistin, eli vaiston.
Eläimillä ja luonnonheimoilla tämä on voimissaan. Mikään järki ei selitä asiaa, miksi pitää esimerkiksi lähteä tiettynä aikana metsästämään tiettyyn suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys eli looginen päättelykyky on ominaisuus joka ei muutu eikä sitä voi oppia. Siksi sitä voi mitata helposti. Sitten ovat erikseen nämä muka-älykkyydet jotka ovat enemmän taitoja joita voi oppia. Esim sosiaaliseksi voi kehittyä, musiikillisesti voi kehittyä mutta loogisesti ei voi kehittyä vaan se on enemmän aivojen vakio-ominaisuus.
Looginen päättelykyky ei taida olla sama asia kuin älykkyys, sillä ihminen voi todellakin kehittää itseään loogisemmaksi ajattelijaksi, vaikkapa tutustumalla logiikkaan. Argumentointivirheiden opettelukin taitaa liittyä tähän. Johdonmukaisemmaksi voi siis opetella. Älykkyys ei siinä muutu, mutta fiksummaksi tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys eli looginen päättelykyky on ominaisuus joka ei muutu eikä sitä voi oppia. Siksi sitä voi mitata helposti. Sitten ovat erikseen nämä muka-älykkyydet jotka ovat enemmän taitoja joita voi oppia. Esim sosiaaliseksi voi kehittyä, musiikillisesti voi kehittyä mutta loogisesti ei voi kehittyä vaan se on enemmän aivojen vakio-ominaisuus.
Looginen päättelykyky ei taida olla sama asia kuin älykkyys, sillä ihminen voi todellakin kehittää itseään loogisemmaksi ajattelijaksi, vaikkapa tutustumalla logiikkaan. Argumentointivirheiden opettelukin taitaa liittyä tähän. Johdonmukaisemmaksi voi siis opetella. Älykkyys ei siinä muutu, mutta fiksummaksi tulee.
Allekirjoitan tämän. Olen aina ollut tyhmä, mutta olen oppinut ajattelemaan loogisemmin.
Sekoitat nyt opitut taidot synnynäisiin kykyihin. Älykkyys on jälkimmäistä. Mensan testissä muuten viidakkoihmisetkin voidaan mitata ihan samalla lailla. Mensan testi on niin kulttuurivapaa kuin mahdollista.