Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko antaneet 6kk vauvalle valkosipulia?

Vierailija
23.07.2019 |

Ajattelin kun keitän vihanneksia niin laittaa kynnen veteen antamaan makua? Vauva kyllä jo melkein 7kk, oli täysin rintamaidolla 6kk ikään saakka, mutta syö jo tosi hyvin. Melkein viisi ateriaa menee päivässä, eikä ole ollenkaan nirso ruoan suhteen, kuten ei vanhemmatkaan tai vanhemmat sisarukset.

Haluan että lapsi tottuu makuihin jo pienestä pitäen, yrttejä olen jo laittanut, pippuriakin ajattelin jo lisäillä. Esim herneitä ja kaalia en ole vielä kuitenkaan antanut, koska aiheuttavat helposti vatsavaivoja aikuisellakin, kuuluuko valkosipuli samaan sarjaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Meillä syödään mausteista ruokaa, ja olen vauvankin totuttanut kiinteiden kanssa noin puolivuotiaasta eteenpäin mausteisiin. En tietenkään suolaan, mutta pieniä määriä yrttejä, sipuleita (ml. valkosipuli) ja pippuria olen laittanut soseisiin. Ensin maut sellaisenaan 4-6 kk, sitten mausteiden kera.

Vierailija
2/8 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvotse varmuuden vuoksi rajoittaa mitään ruoka-aineita yli puolivuotiaalla. Poikkeuksena tietenkin hunaja ja korvasieni. Ainakin itse annoin jo 6kk ikäiselle herneitä ja muitakin palkokasveja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta mun vauva onkin vampyyri

Vierailija
4/8 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvotse varmuuden vuoksi rajoittaa mitään ruoka-aineita yli puolivuotiaalla. Poikkeuksena tietenkin hunaja ja korvasieni. Ainakin itse annoin jo 6kk ikäiselle herneitä ja muitakin palkokasveja.

Eli voi siis antaa jo herne-maissi-paprikaakin? Hyvä tietää. Vauva ei vaikuta erityisen herkältä, vatsavaivojakin ollut tosi vähän. T. Ap

Vierailija
5/8 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei äitikään syö valkosipulia koska pelkkä haju saa oksennuksen lentää, ni ei lapsikaan syö.

Vampyyri äiti ja tytär. 

Vierailija
6/8 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chiliä myös.

Vierailija
7/8 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, meillä on ollut vuoden ennen kuin oon antanut mitään vahvempia makuja esim. paprikajauhe on ollut mausteena ennen sitä...

Vierailija
8/8 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustoin heti 6kk iässä ruuan niinkuin meillä syötiin, poislukien suola ja tuoreet yrtit. Varsinkin hampaidentekoaikaan tulinen ruoka uppos ku väärä raha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi