Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin lopetta alkoholin käytön mutta en vaa pysty.

Vierailija
23.07.2019 |

Harmittaa

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Join vuosia sitten Silloin tällöin reippaasti. Yhtenä päivänä ajattelin hukkaan mennyttä aikaa. Sitten rupesin ajattelemaan kehoani. Olin vähän turvoksissa. Päätä särki usein ja minäkuvani oli heikentynyt. Sain ahaa-elämyksen. Aina, kun teki mieli juoda, ajattelin, teenkö oikein keholleni ja psyykkelleni. Pikku hiljaa vaihdoin alkoholin kehoystävällisiin asioihin. Rupesin juomaan vissyä ja tekemään salaatteja, syömään hedelmiä ja lähdin ulos kävelemään. Siivosin kotia, ostin joskus kauniin vaatteen ja kukkia maljakkoon. Yksinkertaisesti vaihdoin juomisen kaikkeen elämän ihanuuteen. En kadu ja olen hyvin onnellinen. Joskus lähden autolla ajelemaan ja katson luontoa ja ihmisiä. Aamulla herään virkeänä. Jatkan tätä rataa varmaan elämäni loppuun saakka . Puhumattakaan taloudestani, joka on nyt kunnossa ja kaikki asiat järjestyksessä.

Itse olen jotain tuontapaista kokeilemassa parhaillaan, mutta olisikohan mulla  riippuvuus 20 suurkulutusvuoden jälkeen syvempi tai jotain, koska mua vaan ÄRSYTTÄÄ nuo vaihtoehtojutut, koska en saa niistä mitään nautintoa. Itse asiassa ainoa mistä saan nautintoa oikeasti on viina. Sitten kun yrittää korvata sen ihan millä vaan: syömisellä, ostelulla, liikunnalla, matkalla, niin kyrsii julmetusti kun ei siitä sijaistoiminnosta saa yhtään mitään iloa ja tekee vaan viinaa mieli koko ajan.

Vierailija
42/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös pitkään ajatus, että en voi lopettaa juomista. Mutta kuten moni muukin, tajusin että vapaa-ajastani menee ihan liikaa krapulaan tai ainakin sellaiseen hiukan heikkoon ja vetämättömään oloon. Tein päätöksen, että päivä ja varsinkin viikonloppu kerrallaan jätän juomatta. Ensimmäiset illat olivat vaikeita mutta se hyvä olo seuraavana päivänä palkitsi kaiken. Oli niin paljon enemmän energiaa ja käytännössä ihan aikaa tehdä kaikkea kivaa.

Nyt juon todella harvoin, pelkkä ajatuskin siitä krapulaisena olemisesta tyssää mun juomisen. Kun siihen hyvän olon fiilikseen on päässyt, ei sitä halua enää menettää. Jos iltaisin haluaa ”tissutella” jotain, niin kannattaa keksiä jotain hyvää alkoholitonta juomaa tilalle. Itsellä mm. kombutcha (vai miten se kirjoitetaan) on nykyään bilejuoma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäs alottaa. Joka juhlissa sitä tarjoillaan ja aina saa selittää, miksi en juo ja sitten katsotaan kieroon. En vaan voi sietää alkoholin makua ja se saa tosi väsyneen olon minulle. En voi ymmärtää, miten jollakin voi olla ongelmana sen liikakäyttö, kun itse en pysty juomaan sitä litkua lainkaan.

Vierailija
44/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes aloitit? Koska homma repsahti käsiin?

Vierailija
45/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuomitse itseäsi, vaan tee pieniä muutoksia vähitellen.

Vierailija
46/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi saattaa tuntua ystävältä. Se on kuitenkin sellainen ystävä joka vie elämää aina vain huonompaan suuntaan jollei sille osaa sanoa ei. Mulla oli pitkäaikainen ystävä jolle kuitenkin Alko oli ykkönen. Mun yhteydenottoihin ei tarvinnut vastata kun A oli kylässä.

Se meni kaiken muun edelle ja vähitellen kietoi lonkeroihinsa kuin joku loiskasvi. Emme ole enää tekemisissä koska en voinut auttaa.

47/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että haluat lopettaa. Se on jo iso askel eteenpäin.

Olisiko siitä apua, että aloitat ja sitoudut johonkin itseäsi kiinnostavaan projektiin (harrastus, hyväntekeväisyys, perustat blogin, aloitat uuden liikuntaharrastuksen tms.), joka edellyttää selvinpäin olemista?

Jos koet ettet pysty olemaan ilman alkoholia, hae ammattiapua.

Alkoholin (liiallisen tai ongelmallisen) käytön lopettaminen on hyödyksi terveydellesi ja monissa tapauksissa ihmissuhteille.

Vierailija
49/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitä apua haetaan??

Vierailija
50/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon vielä tänään. Huomenna paranen.