Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin lopetta alkoholin käytön mutta en vaa pysty.

Vierailija
23.07.2019 |

Harmittaa

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrant kirjoitti:

Älä ainakaan kuuntele juoppojen neuvoja, täällä niitä piisaa. Kysy apua joltain kuka on todella tiedostanut ongelmansa ja tehnyt sille jotain, anonyymit alkoholistit ovat varmaan parhaita asiantuntijoita tässä. Kannattaa toimia ennen, kuin elämä on ohi, juopolla se voi olla yllättävän lyhyt.

Älä myöskään kuuntele näiden jeesustelijoiden neuvoja, nämä kaikkitietävät jauhavat vain yhtä totuuttaan.

Vierailija
22/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyrant kirjoitti:

Älä ainakaan kuuntele juoppojen neuvoja, täällä niitä piisaa. Kysy apua joltain kuka on todella tiedostanut ongelmansa ja tehnyt sille jotain, anonyymit alkoholistit ovat varmaan parhaita asiantuntijoita tässä. Kannattaa toimia ennen, kuin elämä on ohi, juopolla se voi olla yllättävän lyhyt.

Älä myöskään kuuntele näiden jeesustelijoiden neuvoja, nämä kaikkitietävät jauhavat vain yhtä totuuttaan.

Se koira älähtää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrant kirjoitti:

Tämä voi olla tyhmä kysymys mutta menköön: sisältyykö AA:n toimintaan tai sen käyttämään ohjelmaan jollain tapaa uskonto?

Vierailija
24/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on kyllä addiktoitunutta kansaa. "Parempi väki” juhlii kokkelilla, "muka hienot" juo hienosti viiniä, siitä seuraavat kossua ja alin kasti vetää käsidesit ja lasinpesunesteet, tai mitä vain käsiinsä saavat. Narkkareista nyt puhumattakaan.

Tupakkaa ja kahvia, edes niistä ette pääse eroon. Tunnen eläväni joukkopsykoosisten keskellä, ihmisenä joka ei juo edes teetä.

Jatkuvasti saan kuulla, mikset juo kahvia? Esitän aina vastakysymyksen, miksi sinä juot kahvia? Moni ei edes tiedä, minkälainen aine kofeiini on. Aiheuttaa masennusta, ahdistusta, paniikkihäiriöitä ja väsyttää entistä enemmän. Koukuttaa kuten heroiini.

Ap, vieroita itsesi hitaasti kaikesta addiktoivasta, saat luonnollisen hyvänolontunteen ja virkeyden takaisin.

Olipa mainio neuvo, ihan vaan vieroittaa itsensä. Jep. Näinhän se toimii. Eipä ollutkaan tullut mieleen. Lähetän sinulle kiitoskortin kun on valmista. 

Sanotpa vielä peräkkäisissä kappaleissa että kofeiini koukuttaa kuin heroiini ja että "Tupakkaa ja kahvia, edes niistä ette pääse eroon." Huomaatko tässä jotain epäloogisuutta? T. Eri.

Ei siinä ole mitään epäloogista, 90 % aikuisista juo kahvia ja todennäköisesti myös ap. Jos meinaa päästä viinistä, kannattaa vierottautua myös kahvista, ja jos polttaa, myös tupakasta. Tupakasta pääsee ihan nikotiinivalmisteilla, kahvista hitaasti annosta vähentämällä, alkoholista esim. menemällä aa kerhoon ja hakemalla apua lääkäriltä.

Kaikki nuo aineet vaikuttaa aivoihin, ja (todennäköisesti) aivot ei pääse tervehtymään, jos joku addiktio on päällä. Vaatii aikaa ja kovaa halua, mutta maksaa vaivan! Selvä, raitis ja virkeä elämä, syvä virkistävä yöuni ja toimiva keho on sen arvoista!

Kahvin arvostelu tässä maassa on suuri synti, saan joukkopsykoosisten vihat niskaani, sen jo tiesinkin.

Vierailija
25/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiriippuvuus on synnyttyään heroiiniriippuvuuden luokkaa, joten on selvää, että monikaan ei siitä pääse eroon. Alkoholiriippuvuus vain syntyy hieman hitaammin.

Vierailija
26/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihania vastauksia, kiitos.

Pitää miettiä mitä keksisin alkoholin tilalle.

Päivä menee kepeästi juomatta, mutta illalla haluan kaivaa viinin esille ja pullo menee helposti .

Eli tunnistat riskitilanteen, hyvä. Seuraava askel on miettiä mikä illoissa saa juomaan - ahdistus, yksinäisyys, tapa, seura, jokin muu? Ja miettiä mikä rutiini tilalle mihin voisit iltaa käyttää.

Vierailija
27/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyrant kirjoitti:

Tämä voi olla tyhmä kysymys mutta menköön: sisältyykö AA:n toimintaan tai sen käyttämään ohjelmaan jollain tapaa uskonto?

Voi olla mutta en usko sen olevan muuta, kuin sivuseikka. Pääasia on se, että saa tukea ihmisiltä jotka ymmärtävät ja osaavat opastaa koska ovat käyneet saman helvetin läpi.

Vierailija
28/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrant kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyrant kirjoitti:

Se koira älähtää...

...joka ei ole jeesustelija.

Vierailija
29/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi muuttaa aivoja ja saa aikaan tunteen halusta juoda. Todellisuudessa jo tämä on riippuvuutta. Hae ulkopuolista apua. Tuettu raitistuminen johtaa parempiin ja pysyvämpiin tuloksiin.

Vierailija
30/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe että mua mikään ahdistaisi. Lähinnä se tuntuu tavalta.

Enemmän ahdistaa kun tämä on tällainen salaisuus, joka pitäisi lopettaa

Vierailija
31/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyrant kirjoitti:

Se on hengellinen ohjelma, mutta ei uskonnollinen. Eli jokainen voi määrittää, miten sen kohdallaan ottaa. Idea siinä hengellisyydessä on ehkä se, että luovuttaa omavoimaisesti yrittämästä *hallita* sitä juomista. Itse tulkitsen niin, että voi luottaa siihen että jokin itsen ulkopuolinen (ryhmän tuki, uskonto, rehellisyys, hallinnasta luopuminen) on se juttu, joka kantaa ja auttaa muutoksessa. Pitkälle riippuvaiset ovat juuri tuon hallinnan ja omavoimaisuuden mestareita, joten tuo ajattelu on jotain ihan muuta.. vähän samaa sukua nykyisen kaltaisille hyväksymis/läsnäoloajattelulle. Ryhmissä voi käydä, vaikka koko hengellisyysjuttu tuntuu vieraalta, sieltä voi saada jotain muuta itseä hyödyttävää, sen takia ei kannata koko ryhmiä jättää, ettei se kokonaisuutena ole täydellinen. Ryhmät on tutkitusti todella auttava juttu!!!

Vierailija
32/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe että mua mikään ahdistaisi. Lähinnä se tuntuu tavalta.

Enemmän ahdistaa kun tämä on tällainen salaisuus, joka pitäisi lopettaa

Ensimmäinen asia: yritä luopua siitä salaisuudesta. Ala juttelemaan jollekin vaikka hiljakseen, että olet miettinyt tauon pitämistä/vähentämistä, kun alkoholi aiheuttaa mielialan laskua/rahanmenoa/väsymystä.... Alkoholiongelma on tosi yleisiä,joten ei ole mitään hävettävää, päinvastoin avoimuutta kaivataan lisää. Salaisuus vie sinulta voimia!

Vierailija
33/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo AA kyllä melkoinen uskonlahko. Se hengellisyyspuoli on siinä pieni paha, eivät vaadi uskomaan mihinkään tiettyyn Jumalaan tms. Itseäni kyrsi enemmän mm. se että näkemykset alkoholismista ja riippuvuudesta eivät ollenkaan ole nykyisen päihdelääketieteen näkemysten suuntaisia. Lisäksi lahko yrittää sitoa itseensä, pitäisi käydä ryhmissä vaan koko ajan ja syyllistetään jos ei käy, ja uhkaillaan raittiuden pettämisellä. Sitten kun niissä ryhmissä käy, niin siellä oikein tosi pro juopot kertoo melkein kuin sankaritarinoita niitä ryyppyajan touhujaan, ja jotkut repsahtaneet morkkiksessa tilittää viimeisimmän repsahduksensa kauheutta ja syitä. En minä ainakaan saanut niistä tapaamisista muuta kuin viinan himon ja tunteen, että minä EN kuulu tähän porukkaan.

Minä en jaksanut AA:ta kuin muutaman kuukauden, sitten lopetin. Olin vielä vuoden verran täysin raitis mutta päädyin että haluan kohtuukäyttäjäksi. En usko sitä AA:n juttua että jokainen joka sinne tulee (ehkä morkkiksessa) kertomaan että on alkoholisti, on sitä nyt ja aina, ja yksikin ryyppy johtaa rappioon. Totesin että minä EN ensinnäkään ole alkoholisti, ja toiseksi sen sijaan että luottaisin johonkin kuviteltuihin korkeampiin voimiin, minun täytyy päinvastoin vahvistaa OMAA VOIMAANI ja uskoani siihen että minä pystyn hallitsemaan alkoholin käyttöäni. Ja niinhän se on jo monta vuotta onnistunut, kohtuukäyttö.

Vierailija
34/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä kehtaa kellekään puhua. Haluaisin vaan normaalin elämän

Vierailija
35/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama. Viime vuosina määrät lähti rakettimaiseen nousuun ja lopulta totesinkin että samahan minun on juoda itseni hengíltá kun ei ole töitä, perhettä tai kavereita. Viime kuukausina aloin kuitenkin saada niin jäätäviä kauhukrapuloita putkien päätteeksi että päätin lopettaa juomisen kokonaan ennenkuin joudun sairaalaan. Tuon päätöksen jälkeen olen kahdesti repsahtanut ja nyt olen taas toipumassa ihan karmeasta krapulasta, toista päivää. Hikoilu alkaa loppua mutta käsissä yhä särisee kun taisin nukahtaa hermoratojen päälle.

Alkaa olla epätoivoinen olo, laitoin jo itselleni muistilappuja että nyt ei saa enää ostaa mitään alkoholillista mutta mikähän on tilanne taas muutaman päivän päästä. Helpompaa tämä irtaantuminen saattaisi olla jos olisi perhe tai kumppani joiden hyvinvointia ajatella, mutta ei ole ketään.

-n32

Ei ne repsahduksia haittaa.

Ala haluamaan itsellesi hyvää. Suo itsellesi hyvä olo.

Mieti mitä asioita teet silloin, k7n on hyvä olo silloin tehdessä ja tekemisen jälkeen.

Kai sitä tapaa kaipaa...toki aikansa, mutta sitten pikku hiljaa ei enää, kun on muita asioita. Ne ovat mielenkiintoisempia kuin krapula.

Mä mietin, kun juoksin, että en voi aamulenkkeillä, jos oon juonut. Mietin myös, että enpä lapsena hyvään oloon alkoholia tarvinnut.

Silleen mä otin muita asioita elämääni alkoholi vaan jäi, kun se kokonaisuus ilmaan sitä on kivempi. Mä voin nyt myös milloin vain lähteä mihin vain, eikä m7n tarvi miettiä, että entäs, jos oon silloin vielä promilleissa....

Mä nautin aamuista. Ne on parhaat, kun on freesi. Kokeile herätä aamulla aikaisin. Nauti.

Kävin myös al anonissa pari kertaa, kun olen alkoholistiperheestä.

Sitäkin ja aa juttua voi kokeilla.

Anna itsellesi hyvää.

Aika kiva on myös ostaa baarissa alkoholiton olut. Juhlissa, jos niitä joskus on, kevein mielin. Ilman alkoa. Niitä ostin kotiinkin ja join.

Ryyppäämästä ja humalahakuista mulla oli. Aikansa sitä ja sekoiluja.

Sitten vaan se olo tuli, että olen osani tehnyt sen alkoholin kanssa.

Miellytän itseäni näin.

Mitä sinä tahdot.?

Voit tahtoa itsellesi hyvää.

Vierailija
36/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join vuosia sitten Silloin tällöin reippaasti. Yhtenä päivänä ajattelin hukkaan mennyttä aikaa. Sitten rupesin ajattelemaan kehoani. Olin vähän turvoksissa. Päätä särki usein ja minäkuvani oli heikentynyt. Sain ahaa-elämyksen. Aina, kun teki mieli juoda, ajattelin, teenkö oikein keholleni ja psyykkelleni. Pikku hiljaa vaihdoin alkoholin kehoystävällisiin asioihin. Rupesin juomaan vissyä ja tekemään salaatteja, syömään hedelmiä ja lähdin ulos kävelemään. Siivosin kotia, ostin joskus kauniin vaatteen ja kukkia maljakkoon. Yksinkertaisesti vaihdoin juomisen kaikkeen elämän ihanuuteen. En kadu ja olen hyvin onnellinen. Joskus lähden autolla ajelemaan ja katson luontoa ja ihmisiä. Aamulla herään virkeänä. Jatkan tätä rataa varmaan elämäni loppuun saakka . Puhumattakaan taloudestani, joka on nyt kunnossa ja kaikki asiat järjestyksessä.

Vierailija
37/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin vaikka ja mitä. Haluaisin terveet jalat(synnynnäinen vamma) nuoremman naaman, pari arpea pois, syödä terveellisemmin ja olla hoikempi. Haluaisin myös lopettaa röökaamisen, vätystelyn ja alkon käytön, mtta jos nyt totta puhutaan, niin ei kiinnosta lopettaa, vaikka haluaisinkin. Paljon mukavampi tissutella 2-3kertaa/viikko, pysyy huolet poissa ja parempi mieli tulee. 

Voisin kyllä ylläpitää noita joihin voin itse vaikuttaa, mutta en todellakaan jaksa nähdä vuosien vaivaa. Vain lopputulos olisi se mitä haluan.

Vierailija
38/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taatusti ole "parempi mieli", jos tissuttelee 2-3 x vkossa. Voit toki luulla niin.

Vierailija
39/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrant kirjoitti:

Ja sitten kun minä kuolen niinn sinä etsit jonkun toisen, nuoren juopon, johon verrata helvetin pitkää ja tylsää elämääsi virheettömänä ja täydellisen epäkiinnostavana ihmisenä.

Vierailija
40/50 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taatusti ole "parempi mieli", jos tissuttelee 2-3 x vkossa. Voit toki luulla niin.

AA-propaganda sanoo ettei voi, mutta jos se juominen ei mitään hyvää tekisi, eipä sitä kukaan joisi. Ja varsinkin jos pysyy tissuttelussa eikä mene isoja haittoja aiheuttavaksi ryyppäämiseksi, hyvinkin voi olla niin että juomisen hyödyt tuntuu absolutismin hyötyjä isommilta.