Mikseivät venäläiset osaa jonottaa?
Esim. hotellin aamiaisella syöksyvät usein ties mistä välistä hakemaan ruokaa muista piittaamatta.
Kommentit (39)
Eivät oo oppinu kun siellö ei jaeta ilmaisia ämpäreitä
En minäkään missään hiton järjestyksessä kulje, koska suurinta osaa hotellin aamiastarjonnasta en suuhuni pistäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo stereotypia ei pidä lainkaan paikkaansa. Ettehän tekään tykkäisi, jos minä vaihtaisin keskustelupalstaa venäläiseen ja puhuisin siellä suomalaisista yhtenä suurena massana. Suureen kansaan mahtuu monenlaista menijää. Itse jonotan kiltisti, enkä jää tien tukkeeksi muiden harmiksi:)
Kyllä se siinä mielessä pitää paikkansa kuten tuo sinunkin vertaus. Suomalaiset ovat pienenpieni kansa ja siksi "kaikki"/ suurin osa, noudattavat samoja sääntöjä kunnioituksesta yhteisesti sovittua kohtaan. Kaikki ovat myös yhtä tietoisia näistä yhteisesti sovituista säännöistä toisin kuin isoissa maissa ja kansoissa. Venäläiset(osa) taas ihmettelevät tätä koska isona maana he eivät toimi kuten suomalaiset massana vaan pyrkien saavuttamaan omaa etua ja säännöt ovat vain velvollisuus joita ei tarvitse noudattaa jos ei jää kiinni siitä.
Luuletko todellakin, ettei miltei 150 miljoonaiseen kansaan mahdu niitä hyvin käyttäytyviäkin tai toisia kunnioittavia luonteita. Mun mielestä suurin ongelma on nimenomaan kielimuuri suomalaisten ja venäläisten välillä. Esimerkiksi mun kommenteista ette varmaankaan arvaisi, että olen se "vihollinen":)
Vierailija kirjoitti:
Tuo stereotypia ei pidä lainkaan paikkaansa. Ettehän tekään tykkäisi, jos minä vaihtaisin keskustelupalstaa venäläiseen ja puhuisin siellä suomalaisista yhtenä suurena massana. Suureen kansaan mahtuu monenlaista menijää. Itse jonotan kiltisti, enkä jää tien tukkeeksi muiden harmiksi:)
Valitettavasti olet väärässä. Venäläiset ovat hyvin itsekkäitä ihmisiä. Osin syy johtuu juuri maan tavoista. Hyvä malli esimerkki oli se kun jonkin aika sitten lentokone paloi ja osa porukasta kuoli sen takia, kun osa porukasta otti omia käsimatkatavaroita, josta syystä kone ei tyhjentynyt nopeasti.
No en kyllä tunnista ap:n rasistista väitettä todeksi, vaikka olemme harrastaneet vuosittain 1-3 kylpylälomaa eri puolilla Suomea jo parikymmentä vuotta. Ja kylpylöissä riittää aina venäläisiä - enkä ole kokenut heitä todellakaan minään ikävänä kävijäryhmänä. Ja ei, en ole itse venäläinen, vaan ihan kantasuomalainen.
Sitä paitsi yleensä hotellien aamiaisilla on eri pisteitä. Kahviautomaatilla omansa, mehutiskillä omansa, lämpimillä aamupaloilla omansa jne.
Ei niillä ole yhtenäistä jonoa, eikä ole tarkoituskaan olla. Jokaisella mennään erikseen. Yksi yhtenäinen jono tekisi hommasta todella hidasta ja saisi aikaan ruuhkan.
Toki kenenkään eteen ei rynnitä, mutta jos vaikkapa olen hakemassa lisää hedelmiä ja siinä ei juuri silloin ole ketään, menen suoraan hedelmätiskille.
Vierailija kirjoitti:
Missä venäläinen ikinä kulkeekaan kunnioitetaan, pelätään. Ottaa ensimmäisenä, ei koskaan jonon viimeinen. Sellainen on supervalta.
Tämä. Sen näkee jo siitä, miten venäläisiin suhtaudutaan etelän rantakohteissa: muita kansoja yritettävät paikalliset huijata minkä ehtivät, mutta venäläisiä ei edes pahin basaarimafioso uskalla yrittääkään uunottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan käynyt yhdessäkään itä-suomalaisessa hotellissa tai kylpylässä? Aamiaisella valitsee pahimmillaan melkoinen anarkia.
Ja laivoilla ja muuallakin, missä sattuu olemaan venäläisiä enemmän kuin kaksi, kiinalaiset ovat liki samanlaisia.
Venäjällä on sellainen kulttuuri, että otetaan kaikki mikä nähdään sen kummempia odottelematta. Se selittää, miksi tuo maa on pinta-alaltaankin niin iso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti olet väärässä. Venäläiset ovat hyvin itsekkäitä ihmisiä. Osin syy johtuu juuri maan tavoista. Hyvä malli esimerkki oli se kun jonkin aika sitten lentokone paloi ja osa porukasta kuoli sen takia, kun osa porukasta otti omia käsimatkatavaroita, josta syystä kone ei tyhjentynyt nopeasti.
Eli leimaat myös minut itsekkääksi, vaikket tunne. Mun juuret ovat Venäjällä, mutten silti kykene näkemään itseäni etuilevana ja huonokäytöksisenä pomottajana.
Venäläisiä akateemisia naisia on työkavereina useita ja ovat parhaita kollegoja ikinä! Tunnollisia, huomaavaisia, ahkeria, kohteliaita, hyviä keskustelijoita, mukavia ja hyväkäytöksisiä. Eivät räkätä alapääjuttuja, ramppaa tupakkapaikalla vartin välein, valita turhasta tai motivaatiosaikuttele.
Vierailija kirjoitti:
Venäläisiä akateemisia naisia on työkavereina useita ja ovat parhaita kollegoja ikinä! Tunnollisia, huomaavaisia, ahkeria, kohteliaita, hyviä keskustelijoita, mukavia ja hyväkäytöksisiä. Eivät räkätä alapääjuttuja, ramppaa tupakkapaikalla vartin välein, valita turhasta tai motivaatiosaikuttele.
Mahdankohan olla sun työkaveri? Ainakin akateemisuus osui ihan nappiin;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdankohan olla sun työkaveri? Ainakin akateemisuus osui ihan nappiin;)
Kiitos <3, jos olet!
Etuilevat aina jonojen ohi ja ovat muutenkin öykkäreitä. Pelkäävät jäävänsä ilman.
Venäläisen pitää aina "olla joku". Ego ei kestä nöyryyttävää jonottamista.
TV. 10 vuotta venäläiselle töitä tehnyt ja venäläisten kanssa matkustanut.
Vierailija kirjoitti:
Venäläisen pitää aina "olla joku". Ego ei kestä nöyryyttävää jonottamista.
TV. 10 vuotta venäläiselle töitä tehnyt ja venäläisten kanssa matkustanut.
Sun logiikalla kaikkien vauvapalstalle kirjoittavien suomalaisnaistenkin pitäisi olla kuin samasta muotista tehtyjä pelkän kansallisuuden perusteella. Mutta eihän se näin mene:)
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas yrittävät teetättää omia töitään muilla ja sitten ihmettelevät miksi kukaan ei pidä heistä.
Ja se on täysin totta, että venäläinen ei väistä suomalaista.
Tinttaa turpaan niin loppuu se etuilu!
Vierailija kirjoitti:
Tinttaa turpaan niin loppuu se etuilu!
Venäjällä tehdään just näin. Suomessa pillitetään ja ulistaan. Siksi Venäjä onkin mukava maa normaaleille ihmisille ja Suomi puolestaan lähinnä häiriköille ja perseilijöille.
Mitä sitten odotit niiltä?