Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka eivät erityisemmin nauti kesästä?

Vierailija
23.07.2019 |

En tiedä onko vastaavia keskusteluja täällä jo iso kasa, mutta olen huomannut etten erityisemmin pidä kesästä. Toki on ihanaa pitkästä aikaa nauttia auringosta ja lämmöstä sekä ihastella kaunista, kukkaan puhjennutta Suomen luontoa, uida luonnonvesissä jne.. Ja onhan kesällä valmistujaisia, häitä, rippijuhlia ja festareita. Silti vähän tuntuu että joudun käyttämään hirveästi energiaa näiden hyvien puolien huomaamiseen ja kesätekemisen keksimiseen. Asun kaupungissa, mietin johtuisiko tämä ei niin fanaattinen suhtautuminen kesään siitä. Jossain ihanalla järvenrantamökillä olisin varmaan aamusta iltaan ulkona, uisin, saunoisin ja kokkailisin kesäkeittiössä. Kaupunkikesä on aika nopeasti nähty, tuntuisi sekin varmaan mukavalta jos kävisi viikon verran sitä katselemassa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet näemmä masentunut. Hoida se ajoissa, masennuslääkkeet aiheuttaa dementiaa. 

Vierailija
2/11 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, empä usko. Tarkennan vielä, en vain siis ymmärrä mistä sellainen kesähypetys johtuu. Itelläni paljon enegisempi ja yleisesti motivoituneempi olo syksyllä ja talvella. Ehkö jossain mökkipaikkakunnilla pääsee sellaiseen rennon seisahtuneeseen kesätunnelmaan mutta kaupungissa tuntuu olevan sellainen outo välitila, ei eletä arkea muttei kuitenkaan pysähdytä myöskään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lämpötila olisi 20-25, pitäisin enemmän. Ötökät ei oo koskaan kivoja, tosin olen myös huomannut senkin häiritsevän, kun mehiläisiä, kimalaisia tai ampiaisia on näkynyt todella vähän. Nautin kun saa tuoreita marjoja ja sieniä ja kasviksia kotimaasta. Luonnon vihreys ja nyt näkyvät linnunpoikaset piristävät myös. Älytön helle on se, joka häiritsee eniten ja syö nautintoa kesästä.

Silti jo toivon, että syksy ja arki alkaisi.

Vierailija
4/11 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös talvi-ihminen: etelään matkustan vain pakotettuna. Auringossa palan ja saan näppyjä. En siedä korkeita lämpötiloja vaan tulen huonovointiseksi.

Kesässä pidän linnunlaulusta ja metsän ja kasvien tuoksuista ja lomasta.

En koskaan ota aurinkoa ja uintiakin välttelen viimeiseen saakka. Nukun huonosti valoisien öiden vuoksi. Inhoan puutarhatöitä, enemmin tyrkin lunta ja hiihdän.

Marraskuuta odotellessa..

Vierailija
5/11 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on ihan ok, mutta minulle riittää ihan ne 20-22 asteen säät, silloin on mukava ulkoilla ja tehdä muutakin kuin uida. Näistä helteistä en nauti, ulkona on turhan kuuma ja iho kärähtää jos ei rasvaile yms.

Vierailija
6/11 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en tosiaan nauti. Pääsyy on erilaiset allergiat, joita on mm. pähkinäpensaat, leppä, koivu, heinä, timotei, hyttysen pistot. Koko kesä menee punaisin vuotavin silmin ja niiskuttaessa. Tai välillä pahimpiin oireisiin antihistamiineja syöden, mutta mulla ne valitettavasti väsyttää niin voimakkaasti, että sitten kun otan lääkkeen, lähinnä makaan sängyssä tai sohvalla enkä pysty muuhun.

Kuumasta muuten nuorempana tykkäsin, mutta kun on iän myötä tulllut ylipainoa niin nykyisin kuumakin (yli 20 ja aurinkoa) on  tukalaa. Läskimakkaroiden välit, tissinaluset jne hikoilee ja on tuskaisen raskas olo.

Kesällä tekisi mieli vaan juoda viinaa koko ajan, koska vaikka se ei sinänsä poista esim. allergiaoireita, niin ne v*tuttavat kännissä melkoisen vähän.

Vierailija
7/11 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan ihmeemmin välittänyt kesästä, nuorempana jopa inhosin sitä. Nykyään suhtaudun neutraalisti, mutta huomaan kyllä jo heinäkuun alusta asti odottelevani raikkaan kirpeitä syyspäiviä, syyssateita ja pimeyttä.

Tykkään kyllä helteistä, käyn ihan mielelläni etelässä ja 35c on ihan ok, mutta suomalaiset kesäsäät 15-25c vaan on jotenkin tosi ankeita. Lisäksi jatkuva valoisuus, ötökät ja ”kesähype” ärsyttävät.

Asun kaupungissa mutta vietän osan lomasta järvenrantamökillä, ja kummassakin paikassa kesä on yhtä plääh. Onneksi olen säästellyt lomia syksyyn :). Joten et ole yksin vaikka koko muu suomi näyttääkin olevan kesähulluuden riivaama :).

Vierailija
8/11 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan! Ensi lauantaina on häät, joista ei voi jäädä pois. Vituttaa äärettömästi hikoilla siellä.

Vierailija
9/11 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesässä on hienoa luonnon monimuotoisuus ja kauneus. Meillä on keittiön ikkunasta avautuvassa maisemassa vuoskymmeniä vanha isohko kukkapenkki, jossa ensimmäiset kukat aukeavat jo ennen lumien sulamista ja viimeiset kuihtuvat vasta pakkasten tultua. Tuota väri-ilottelua on ihana seurata, eikä kukkapenkki runsaudessaan vaadi juuri edes rikkakasvien kitkemistä. Meillä on yleensä läpi kesän myös kukkakimppu ruokailutilan pöydällä, kukat vaan vaihtuvat sitä mukaan mitä ulkoa pihalta ja niityiltä löytyy.

Varjopuolena tuossa on ötökät, joiden kammoamisesta en ole päässyt eroon. Ja kaikenlaiset pistävät ja purevat ötökät tuntuvat rakastavan minua. Minulla yksittäinen hyttysenpistos kutiaa vähintään viikon ja yleensä viimeistään unissani raavin puremat aivan verille. Ja tuo on lievin minulle tuleva reaktio ötökän puremaan. Ja sitten on vielä puutarhan ja kasvimaan tuholaiset. Sisällekin mönkii välillä ties mistä ulottuvuudesta tulleita öttiäisiä.

Ärsyttää myös nämä helteet. Viihdyn parhaimmin alle 20°. Vastaavasti talvella on harvoin ollut liikaa pakkasta, puen vaan toisen kerroksen toppavaatteiden alle. Lasten kannalta kiva, kun ennen uloslähtöä ei tarvitse kuluttaa tuntia pukemiseen - aurinkorasvan täytyy vaan antaa vaikuttaa puolituntia iholla ennen lähtöä. Joka lähtö pitää siis ennakoida.

En ole kesäihminen. Mulle se on lähinnä pakollinen paha kevään ja syksyn välissä :D.

Vierailija
10/11 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennuslääkkeiden aiheuttama dementiariski on vastikään osoitettu tutkimuksella. Samoin psykoosin, virtsankarkailun ja Parkinsonintaudin sekä epilepsian hoitoon käytetillä lääkkeillä on todettu olevan yhteys sairastumiseen. 

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/d1dc3f5d-882b-47fb-93d0-8128f…

Vierailija
11/11 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä pidä minäkään. Sisäinen termostaatti on rikki, enkä kestä kuumaa. Tarkenen hyvin t-paidassa ja hameessa 15 asteessa, yli 20 ei tarvitsisi mennäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi