Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nämä "seksipositiiviset" ovat aivan pihalla siitä mistä seksissä on kyse!

Vierailija
22.07.2019 |

En nyt viitsi mainita nimiä, mutta tiedätte kyllä mistä puhun. Näille seksi on jatkuvaa uusien asentojen kokeilemista, fetissejä, välineitä, roolileikkejä, sadomasokismia ja ties mitä.

Seksissä on kyse rakkaudesta, läheisyydestä, hellyydestä. Ei mistään uutuudenviehätyksestä ja rajojen rikkomisesta.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksissä ei oikeasti ole kyse kuin lisääntymisestä.

Hellyyttä ja rakkautta toiseen ihmiseen osoitetaan ihan muilla tavoin kuin tunkemalla penis vaginaan.

Vierailija
22/41 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tuosta käytetään nykyään tuollaista nimitystä. Ennen käytettiin erästä h:lla alkavaa sanaa.

Sitä ei käytetä nykyään, koska nainenkin on seksuaalinen olento. Ei pelkkä miehen käyttöön annettu reikä. Muutenkin termiä käyttää lähinnä impotentit jotka naista ei saa eikä tyydytettyä. Puretaan omaa pahaa oloa nimittelemällä. H nimitystähän useinmiten käytetään naisesta joka ei alistu kaikille miehille patjaksi. Miesten logiikka on näin mielenkiintoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukin tyylillään, turha alkaa ketään tuomitsemaan.

Miksi sitä seksipositiivisuutta sitten tyrkytetään? Pitäkää tyylinne.

Vierailija
24/41 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksissä ei oikeasti ole kyse kuin lisääntymisestä.

Hellyyttä ja rakkautta toiseen ihmiseen osoitetaan ihan muilla tavoin kuin tunkemalla penis vaginaan.

Ai jaa. Sun mielestä hedelmällisen iän ohittaneet eivät harrasta seksiä. Eivät kaikki halua lisääntyä, onko se niin vaikea tajuta?

Vierailija
25/41 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mulle seksi tarkoittaa yhteisen nautinnon hakemista ja jakamista eri tavoin jotka molemmille nautintoa tuottaa. Yksi keskeinen asia siinä on luottamus ja toiselle antautuminen, ja sen syntymiseen tarvitaan rakkautta ja pitkää, lujaa suhdetta. Olisi mahdotonta kuvitella, että sellaista olisi jossain satunnaispanossa, ja yhtä mahdotonta ajatella että liitossa seksillä olisi jokin vauvapalstalla määritelty ”normi”, jonka ylittäminen automaattisesti tekisi siitä likaista ja iljettävää.

Minulle seksi on yksi parisuhteen tärkeimpiä asioita, ja syvästi tyydyttävä seksielämä syntyy vain luottamuksesta ja halusta jakaa nautintoa toisen kanssa. Olen äärimmäisen seksipositiivinen, jos nyt pitää tuohon termiin itsensä sovittaa. Olen surullinen, jos jollakulla häpeä ja siitä syntyvä normi rajoittaa nautintoa.

Vierailija
26/41 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ollut kuullut termiä seksipositiivinen ennen. Outoa, jos jonkun tarvii pakolla lukea asioita, joita paheksuu.

Onhan rakkausseksi huippua, mutta entä jos sellaista ei ole saatavissa? Pitääkö olla loppuikä puutteessa?

Kyllä hyvää seksiä voi olla ilman tunnesiteitäkin. Ei samanlaista, mutta hyvää.

Vierailija
27/41 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soveltakaa tätä samaa ajattelua ruokiin niin tajuatte miten järjettömästä keskustelunaloituksesta tässä on kyse.

Kenenkään ei tarvitse pitää kaikista ruoista, ihan samoin kuin kenenkään ei tarvitse pitää kaikista tavoista harrastaa seksiä.

Seksipositiivisuus ei ole yhtä kuin BDSM tai muut fetissit. Kyse on siitä että itse kukin perehtyy siihen mistä itse eniten pitää ja viestii sen sitten avoimesti, häpeilemättä seksikumppanille/-kumppaneille jotta päästäisiin rakentamaan niitä yhteisiä, hyviä seksikokemuksia.

Mielipiteiden esittäminen muiden ihmisten mieltymyksistä on toki mahdollista tälläkin keskustelualueella, mutta en ymmärrä mitä hyvää sillä saavutetaan.

Vierailija
28/41 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä ilmaisu. Aivan kuin kaikki muut olisivat jotenkin seksinegatiivisia.

Samaa mieltä. Termiin sisältyy selvästi se ajatus, että minun seksuaalisuuteni on parempaa kuin toisten seksinegatiivisten. Tällä tavallahan sitä muita lyödään nimityksillä, nyt vain toistepäin. Olen esimerkiksi monesti törmännyt väitteisiin, että kaikki naiset ovat biseksuaaleja tai jos et tunnusta, olet rajoittunut. Samaten tällä palstalla usein miinustetaan vastauksia, joissa kerrotaan, että ei pidä jostain tietystä fetissistä tai erikoisesta seksitavasta. 

Koko nimitys on vain käänteistä seksirasismia, jossa yritetään korottaa oma tapa kokea seksuaalisuutta muiden yläpuolelle.

Vierailija
29/41 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soveltakaa tätä samaa ajattelua ruokiin niin tajuatte miten järjettömästä keskustelunaloituksesta tässä on kyse.

Kenenkään ei tarvitse pitää kaikista ruoista, ihan samoin kuin kenenkään ei tarvitse pitää kaikista tavoista harrastaa seksiä.

Seksipositiivisuus ei ole yhtä kuin BDSM tai muut fetissit. Kyse on siitä että itse kukin perehtyy siihen mistä itse eniten pitää ja viestii sen sitten avoimesti, häpeilemättä seksikumppanille/-kumppaneille jotta päästäisiin rakentamaan niitä yhteisiä, hyviä seksikokemuksia.

Mielipiteiden esittäminen muiden ihmisten mieltymyksistä on toki mahdollista tälläkin keskustelualueella, mutta en ymmärrä mitä hyvää sillä saavutetaan.

Missä tuollainen määritelmä on kirjoitettu? Mihin tällaista normatiivista nimitystä tarvitaan? Jokainen varmaan perehtyy omaan seksuaalisuuteensa ja siihen mistä pitää vähitellen omaa tahtiaan ilman tuollaisia nimityksiään. Onko joku taso, mikä pitää saavuttaa, että voi puhua itsestään seksipositiivisena? Ja mitä se seksinegatiivisuus sitten on? Jos on positiivisuutta, on myös negatiivisuutta.

Vierailija
30/41 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Termiin sisältyy selvästi se ajatus, että minun seksuaalisuuteni on parempaa kuin toisten seksinegatiivisten. Tällä tavallahan sitä muita lyödään nimityksillä, nyt vain toistepäin. Olen esimerkiksi monesti törmännyt väitteisiin, että kaikki naiset ovat biseksuaaleja tai jos et tunnusta, olet rajoittunut. Samaten tällä palstalla usein miinustetaan vastauksia, joissa kerrotaan, että ei pidä jostain tietystä fetissistä tai erikoisesta seksitavasta. 

Koko nimitys on vain käänteistä seksirasismia, jossa yritetään korottaa oma tapa kokea seksuaalisuutta muiden yläpuolelle.

Se että joku sanoo sinun olevan biseksuaali kun et itse koe niin on epäterve rajanylitys eikä mitään seksipositiivisuutta.

Se että sinä otat asiaksesi kertoa että et hyväksy toisten fetissejä tai niiden toteuttamista on myös omanlaisensa epäterve rajanylitys. Älä leiki asuilla/valta-asetelmilla/eritteillä jos et tykkää, mutta jos joku tykkää niin miten se ikinä olisi sinun asiasi kommentoida?

Sanoisin myös sen että ongelma ei nyt vaikuta olevan termissä vaan sinussa: jonkun muun seksipositiivisuus ja fetisistiset taipumukset eivät tee sinusta yhtään mitään. Sinä ja sinun lausuntosi kylläkin tekevät, ja tuossa yllä toteat olevasi seksinegatiivinen.

Ole mitä olet, mutta yleisesti omaa loppuelämää katsoen kannattaa keskittyä sen oman hiihdon korjaamiseen kuin muiden arvosteluun jos haluaa toimivia ratkaisuja.

Vierailija
31/41 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tuollainen määritelmä on kirjoitettu? Mihin tällaista normatiivista nimitystä tarvitaan? Jokainen varmaan perehtyy omaan seksuaalisuuteensa ja siihen mistä pitää vähitellen omaa tahtiaan ilman tuollaisia nimityksiään. Onko joku taso, mikä pitää saavuttaa, että voi puhua itsestään seksipositiivisena? Ja mitä se seksinegatiivisuus sitten on? Jos on positiivisuutta, on myös negatiivisuutta.

No, aiemmin on menty sillä että toisaalta ajateltiin että "luonto tikanpojan puuhun ajaa" jne, ja toisaalta taas jollain miestenlehtihärskeilyillä.

Minusta iloisen avointa ja myönteistä suhtautumista seksiin ja seksuaalisuuteen tarvitaan jotta ihmisillä olisi mahdollisuus kommunikoida mielihaluistaan toisilleen, ja siten (kuten aiemmin jo totesin) saada aikaan niitä hyviä yhteisiä seksikokemuksia.

Mulle ei henkilökohtaisesti ole tärkeää millä termillä tällaista nimitetään, mutta käsittääkseni se yleinen termi tälle tällä hetkellä on seksipositiivisuus.

Itse olen käsittänyt että seksipositiivisuus ei tarkoita sitä ettäkö seksi olisi se ainoa harrstus ja mielenkiinnon kohde välttämättä. Mutta jos on niin onko ihmekään: varsin sisäänrakennettu ominaisuushan se taitaa olla.

Voisi siitäkin pmtoki puhua että seksuaalienergiaa voi sublimoida muihin asioihin sellaisissa tilanteissa joissa sitä omaa seksuaalisuuttaan ei oikien pääse toteuttamaan, mutta ihan tyypillistä on että ihan kaikkia kulmia ei kaikkiin keskusteluihin aina saada mahtumaan.

Vierailija
32/41 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että joku sanoo sinun olevan biseksuaali kun et itse koe niin on epäterve rajanylitys eikä mitään seksipositiivisuutta.

Se että sinä otat asiaksesi kertoa että et hyväksy toisten fetissejä tai niiden toteuttamista on myös omanlaisensa epäterve rajanylitys. Älä leiki asuilla/valta-asetelmilla/eritteillä jos et tykkää, mutta jos joku tykkää niin miten se ikinä olisi sinun asiasi kommentoida?

Sanoisin myös sen että ongelma ei nyt vaikuta olevan termissä vaan sinussa: jonkun muun seksipositiivisuus ja fetisistiset taipumukset eivät tee sinusta yhtään mitään. Sinä ja sinun lausuntosi kylläkin tekevät, ja tuossa yllä toteat olevasi seksinegatiivinen.

Ole mitä olet, mutta yleisesti omaa loppuelämää katsoen kannattaa keskittyä sen oman hiihdon korjaamiseen kuin muiden arvosteluun jos haluaa toimivia ratkaisuja.

Olen kommentoinut täällä vain kysyttäessä. Sieltähän se tulee, kiitos vain, minun seksuaalisuuteni on huonompaa kuin sinun ja olen siis seksinegatiivinen. Juuri tätä tuomitsevaa asennetta tarkoitan. Ilman että olen kertonut itsestäni tai seksuaalisuudestani mitään, vain sen perusteella, että en pidä jostain tietystä asiasta, josta joku toinen pitää ollaan valmiita määrittelemään seksinegatiiviseksi. Mitään seksipositiivisuutta ei edes tarvittaisi, ellei olisi tarvetta määritellä toinen huonommaksi.

Vierailija
33/41 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kommentoinut täällä vain kysyttäessä. Sieltähän se tulee, kiitos vain, minun seksuaalisuuteni on huonompaa kuin sinun ja olen siis seksinegatiivinen. Juuri tätä tuomitsevaa asennetta tarkoitan. Ilman että olen kertonut itsestäni tai seksuaalisuudestani mitään, vain sen perusteella, että en pidä jostain tietystä asiasta, josta joku toinen pitää ollaan valmiita määrittelemään seksinegatiiviseksi. Mitään seksipositiivisuutta ei edes tarvittaisi, ellei olisi tarvetta määritellä toinen huonommaksi.

Jatkan vielä, että kyse ei ole mistään termistä, vaan samasta vanhasta asenteesta kuin ennenkin eli siitä, että joku on pihtari, rajoittunut tms. jos ei pidä samoista asioista kuin toinen. Siihen liitetään heti väite, ettei hyväksyttäisi jotain tiettyä seksitapaa, vaikka olisi sanonut ainoastaan, etten pidä siitä. Tällaisten ihmisten kanssa on vaikea keskustella seksuaalisuudesta niin, että tulisi ymmärretyksi ja kunnioitetuksi omana itsenään. Siis samalla tavalla kuin he toivovat itseään kohdeltavan.

Vierailija
34/41 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa onkin. Minusta on hyvin negatiivista lähteä määrittämään oikeanlaista seksiä - ja arvostan kovasti sitä että aikuiset saavat yhteisestä sopimuksesta harrastaa haluamansa laista seksiä. Moni, kukaties seksinegatiivisen kasvattama, ei oikein saa orkkua ilman että otetaan "kovaa" ja yllättävän suuri osa naisista fantasio tulevansa otetuksi väkisin (vaikkei toki halua OIKEASTI niin tapahtuvan. Ja kyllä, olen yksi näistä.

Seksipositiivista on sekin että ap voi rauhassa ilmaista oman paheksuvan kantansa ja harrastaa tai olla harrastamatta haluamaansa läjeisyyden muotoa.

Vierailija
35/41 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, aiemmin on menty sillä että toisaalta ajateltiin että "luonto tikanpojan puuhun ajaa" jne, ja toisaalta taas jollain miestenlehtihärskeilyillä.

Minusta iloisen avointa ja myönteistä suhtautumista seksiin ja seksuaalisuuteen tarvitaan jotta ihmisillä olisi mahdollisuus kommunikoida mielihaluistaan toisilleen, ja siten (kuten aiemmin jo totesin) saada aikaan niitä hyviä yhteisiä seksikokemuksia.

Mulle ei henkilökohtaisesti ole tärkeää millä termillä tällaista nimitetään, mutta käsittääkseni se yleinen termi tälle tällä hetkellä on seksipositiivisuus.

Itse olen käsittänyt että seksipositiivisuus ei tarkoita sitä ettäkö seksi olisi se ainoa harrstus ja mielenkiinnon kohde välttämättä. Mutta jos on niin onko ihmekään: varsin sisäänrakennettu ominaisuushan se taitaa olla.

Voisi siitäkin pmtoki puhua että seksuaalienergiaa voi sublimoida muihin asioihin sellaisissa tilanteissa joissa sitä omaa seksuaalisuuttaan ei oikien pääse toteuttamaan, mutta ihan tyypillistä on että ihan kaikkia kulmia ei kaikkiin keskusteluihin aina saada mahtumaan.

Kyse ei varmaan ole termistä sinänsä, vaan tavasta, jolla sitä käytetään lyömäaseena. Vastaavanlaisesti joskus feminismin alkuaikoina lyötiin naisiin leimoja, jos nämä eivät olleet "vapautuneita" ja harrastaneet seksiä monien miesten kanssa tai olleet lesboja. Tätä nimitystä tuntuvat käyttävän sorretuiksi itsensä tuntevat seksuaaliseen vähemmistöön kuuluvat, jotka projisoivat oman tuomitsevan asenteensa muihin.

Vierailija
36/41 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa onkin. Minusta on hyvin negatiivista lähteä määrittämään oikeanlaista seksiä - ja arvostan kovasti sitä että aikuiset saavat yhteisestä sopimuksesta harrastaa haluamansa laista seksiä. Moni, kukaties seksinegatiivisen kasvattama, ei oikein saa orkkua ilman että otetaan "kovaa" ja yllättävän suuri osa naisista fantasio tulevansa otetuksi väkisin (vaikkei toki halua OIKEASTI niin tapahtuvan. Ja kyllä, olen yksi näistä.

Seksipositiivista on sekin että ap voi rauhassa ilmaista oman paheksuvan kantansa ja harrastaa tai olla harrastamatta haluamaansa läjeisyyden muotoa.

Jotenkin vaikuttaa siltä, että seksipositiiviset saavat paljon virtaa siitä, että paheksuntaa ilmaistaan joko kuvitellusti tai todellisesti. Mielestäni sellainen muiden seksuaalisuuksien (heteroseksuaalisuuksien) tuomitseminen tekee paljon hallaa asialliselle työlle, jota on tehty tasa-arvoisen yhteiskunnan puolesta, jossa jokainen seksuaalivähemmistöön kuuluva voi elää rauhassa ilman syrjintää. 

Vierailija
37/41 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että joku keryoo siitä millainen hän itse on ja mistä hän itse pitää ei ole toisten hävittämistä, mitätöimistä ja sortamista.

Voisitteko yrittää muodostaa jonkun lausren omasta seksuaalisuudestanne itse, muun kuin "ilmeisesti minä olen sinun mielestäsi seksinegatiivinen".

Vierailija
38/41 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että joku keryoo siitä millainen hän itse on ja mistä hän itse pitää ei ole toisten hävittämistä, mitätöimistä ja sortamista.

Voisitteko yrittää muodostaa jonkun lausren omasta seksuaalisuudestanne itse, muun kuin "ilmeisesti minä olen sinun mielestäsi seksinegatiivinen".

"tuossa yllä toteat olevasi seksinegatiivinen." Minulle kirjoitettiin näin, joten olisin voinut jättää pois sanan ilmeisesti. Mitä se sitten on, jos se ei ole toisen mitätöimistä ja sortamista? Kun toisen suuhun pannaan sanoja, joita tämä ei ole käyttänyt omasta seksuaalisuudestaan, niin siinä ollaan juuri samalla asialla kuin vähemmistöjen tuomitsijat ovat. Termiin "seksipositiivisuus" on sisäänrakennettuna tuo ominaisuus, että sitä voi käyttää kätevästi haukkumasanana, kun se käännetään vastakohdakseen. 

Vierailija
39/41 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minäpä yritän vielä tuota :D  Se ei ollut keskustelun aiheena, mutta liittyy kuitenkin seksipositiivisuuden keskusteluun.

En koe tarvetta sijoittaa itseäni mihinkään tiettyyn seksuaalisuuteen liittyvän nimityksen lokeroon kovin tiukasti, vaan pidän enemmän sellaisesta tyylistä, että kuvaan sitä mistä pidän ja en pidä. Seksipositiivisuudessa taas ovat monesti keskeisessä roolissa erilaiset seksuaalisuuden luokittelut. Siihen liittyy vähän samanlaisia ongelmia kuin itse seksipositiivisuuden termiinkin, koska luokittelu sulkee myös ulos tarpeettomasti. Se on enemmän identiteettipolitiikkaa kuin sellaista, että palvelisi oman seksuaalisuuden tutkimista ja elämään kuuluvaa jatkuvaa muuttumista. 

Vierailija
40/41 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksipositiiviset ovat - tai luulevat olevansa - liberaaleja. Liberalismi tarkoittaa sitä, että annetaan muitten tehdä niin kuin haluavat, vaikka minä tykkäisin toisella tavalla. 

Jos jollekulle seksi on uusien asentojen kokeilua ja uutuudenviehätyksen hakemista - niin miten se muka on sen väärempää kun sinun saunan jälkeen lauantaina? 

Noin henkilökohtaisesti oon kyllä aika samaa mieltä. Onnellisuus on nauttimista siitä mitä on, eikä uuden metsästämistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi