Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä logiikalla joku pitää yksityistä lekuria parempana kuin julkisen puolen?

Vierailija
22.07.2019 |

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt, yksityisillehän on tärkeää vain rahan saaminen, ja kuka ylipäätä valvoo jonkun yksityislääkärin tekemisiä kovinkaan paljon.
Julkisella puolella osataan asiat, on laatuvaatimukset ja lääkäreihin voi luottaa, koska kaikkea valvotaan. Jos jotain puutteita löytyy, ne korjataan.
Yksityisistä tulee mieleen vain konitohtorit ja muut silmänkääntäjät.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltä saa lääkäriajan, julkiselta ei. Yksityisellä myös tehdään tutkimuksia ja oikeat diagnoosit, julkisella ei tutkita niitäkään, jotka ovat saaneet ajan. Kokemuksesta olen todennut.

Vierailija
2/75 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityiseltä saa lääkäriajan, julkiselta ei. Yksityisellä myös tehdään tutkimuksia ja oikeat diagnoosit, julkisella ei tutkita niitäkään, jotka ovat saaneet ajan. Kokemuksesta olen todennut.

Olen ilmoittanut myöskin sinun viestisi asiattomaksi

Vierailija
4/75 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne osaa suomea.

Vierailija
5/75 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus on se, että yksityisellä puolella lekurilla on aikaa. Julkisella heidän aikataulut on vedetty niin kireälle, että hyvä oikeasti, jos ehtii vaivansa selittää. Nopea pitää olla ja nopeaa on lekurin kin toiminta. Mulla käy niin, että en siinä muista edes kysyä mitä piti kysyä. Viimeksikin, kun olin ottamassa kenkiä pois tutkimuspöydälle menoa varten, niin lekuri hoputti "ei tarvitse kenkiä riisua", hyvä että paidan ehdin kiskaista päältä. Ja lopuksi, kun se paita oli takaisin päällä ja resepti kirjoitettu (uskalsin itse ehdottaa) niin tohtori lähti huoneesta saman tien. No eihän siinä mitään, menin itse perässä ulos.

Olen ihan normaalisti liikkuva, ei voi hitaudesta syyttää.

Vierailija
6/75 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä puolella loppuu aika äkkiä rahantulo jos ei palvelu toimi, kun taas julkisella puolella on ihan se ja sama minkälainen puoskari siellä heiluu.

Vierailija
7/75 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäripuolisoni (joka on myös aiemmin tehnyt ”keikkaa” yksityisellä) sanoo aina, että vakituisesti ja ainoana työpaikkana yksityisellä työskentelevät vain ne lääkärit, jotka eivät pärjää julkisella. Ovat siis usein hankalia ihmisiä, omaavat erikoisia ja tieteenvastaisia näkemyksiä tms.

Asia erikseen sitten ne, jotka työskentelevät sekä julkisella että yksityisellä esim. useimmat gynekologit.

Vierailija
8/75 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä pääsee myös erikoislääkärille kohtuullisessa ajassa, julkisella saa odottaa useista kuukausista, jopa vuoden...

Vierailija
9/75 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta lähti polvi paikoiltaan ja menin julkiseen sairaalaan. Odotin vastaanotossa 6h jonka jälkeen minut kutsuttiin huoneeseen. Tämän jälkeen sairaanhoitajat puhdistivat polveni. Odotin huoneessa noin 2h  jonka jälkeen lääkäri tuli ja imi ruiskulla nesteen polvestani ja laittoi ideaalisidettä. Hoitaja sanoi tuovansa minulle lääkärintodistuksen jossa kerrottiin työkyvyttömyydestäni. Jonkin aikaa odotin ja sitten lähdin kotiin. Olin ollut 1h kotona kun sain puhelun, että nyt olisi se todistus kirjoitettuna ja missä minä olen.

Minua kävi sääliksi odotustilassa itkevä pikkutyttö jolta oli varvas lähtenyt kokonaan irti sekä nainen joka oli joutunut autokolariin ja keho oli täynnä ihoon uponneita lasinsirpaleita. 

Jos te ette oikeasti halua istua vastaanotossa koko päivää niin suosittelen menemään yksityiselle lääkärille.

Vierailija
10/75 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulevat että on hienompaa ja "laadukkaampaa" kun maksaa maltaita. Buahaha.

Vierailija
11/75 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet lääkärit työskentelevät yhtäaikaisesti sekä julkisella että yksityisellä puolella. Että se siitä yksityisen puolen korkeammasta laadusta, samat tyypit siellä häärii seteliniput taskuista putoillen.

Vierailija
12/75 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain PK-seudulla voi ymmärtää jos joku turvautuu yksityiseen, kun jonot on pitkiä terkkarissa.

Mutta en ymmärrä jos täällä kehä kolmosen ulkopuolella käydään yksityisellä, koska sellasia ruuhkia ei ole. Täälläkin on niin mukava terveyskeskus, että tuntuu melkein toiselta kodilta kun siellä jatkuvasti joudun ramppaamaan. 

Vierailija
13/75 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä logiikka minuakin aina jaksaa ihmetyttää. "Mene yksityiselle" hoetaan vähän väliä, kuin siellä joku jeesus parantaisia sairaita.

Kyllä julkinen puoli on ainoa mihin minä luotan.

Vierailija
14/75 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimevuosina käyttänyt kumpaakin lähes yhtä paljon.

Laskin että eräänkin kuukauden aikana minulta otettiin yli 20 putkea verta - kävin kuitenkin myös normaalisti töissä. Ainoa jota kiinnosti päätyä jonkinlaiseen ratkaisuun oli julkinen terveydenhuolto.

Tosin yksityisen laittamassa lähetteessa oli osansa asiassa. Ensin tutkittiin ja hutkittiin, kumpikin vähän luovutti, tutkittiin lisää, laitettiin lähete ja pääsin käymään sairaalan spesifillä osastolla.

Yksityinen oli aina ottamassa paketin labroja, vaikka niitä ei olisi tarvittu. Työnantajahan maksoi...

15/75 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha edes vertailla, kun julkiselle pääsee niin harvoin! Minun kotikaupungissani ei terv.kesk.lääkärille edes voi varata aikaa, hoitaja päättää puhelimessa, tarvitsenko lääkäriä vai en. On siinä hoitajaraukoille lämästy vastuu: puhelimessa tehtävä diagnoosi. Niin kauan kuin minulla rahat riittää, käyn yksityisellä.

Vierailija
16/75 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäripuolisoni (joka on myös aiemmin tehnyt ”keikkaa” yksityisellä) sanoo aina, että vakituisesti ja ainoana työpaikkana yksityisellä työskentelevät vain ne lääkärit, jotka eivät pärjää julkisella. Ovat siis usein hankalia ihmisiä, omaavat erikoisia ja tieteenvastaisia näkemyksiä tms.

Asia erikseen sitten ne, jotka työskentelevät sekä julkisella että yksityisellä esim. useimmat gynekologit.

Yleistääkö lääkäripuolisosi noin ikävästi? Ei ole muistanut sanoa, että julkiselle puolelle jäädään, yksityiselle päästään. Koskee perusperttejä.

Vierailija
17/75 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sairastan epilepsiaa, sain aivokasvaimen kaverina. Löysin privaatista ihanan neurologin, jolla on aikaa keskustella ja löysi mulle oikean lääkityksen, kun paino nousi sairaalalääkärin määräämillä lääkkeillä 20 kg. Paino putosi aika äkkiä takaisin normaalipainoon, kun sanoin, etten kestä enää tätä painonnousua. Hän sanoi heti, että kokeillaan yhtä epilepsialääkettä, jolla on taipumus myös painonpudotukseen ja onneksi se sopi mulle. Vaikka olenkin sairauseläkkeellä, niin säästän jostain muusta, että käyn privaatissa.

Vierailija
18/75 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvittaa siivoojakaverini, joka on olevinaan eliittiä, koska sen työterveyshuolto on Terveystalolla toisella paikkakunnalla, eikä täällä terveskeskuksessa.

Silti huomaan että sitä kismittää, kun minä käyn terkkarissa.

On meitä moneen junaan. :D

Vierailija
19/75 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi

Mitä saat tuosta, että kommentoit tuon? Ilmoita pois, mutta älä kommentoi sitä. Ei sinun ilmoittelu poista tätä ketjua, sori vaan.

Vierailija
20/75 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta lähti polvi paikoiltaan ja menin julkiseen sairaalaan. Odotin vastaanotossa 6h jonka jälkeen minut kutsuttiin huoneeseen. Tämän jälkeen sairaanhoitajat puhdistivat polveni. Odotin huoneessa noin 2h  jonka jälkeen lääkäri tuli ja imi ruiskulla nesteen polvestani ja laittoi ideaalisidettä. Hoitaja sanoi tuovansa minulle lääkärintodistuksen jossa kerrottiin työkyvyttömyydestäni. Jonkin aikaa odotin ja sitten lähdin kotiin. Olin ollut 1h kotona kun sain puhelun, että nyt olisi se todistus kirjoitettuna ja missä minä olen.

Minua kävi sääliksi odotustilassa itkevä pikkutyttö jolta oli varvas lähtenyt kokonaan irti sekä nainen joka oli joutunut autokolariin ja keho oli täynnä ihoon uponneita lasinsirpaleita. 

Jos te ette oikeasti halua istua vastaanotossa koko päivää niin suosittelen menemään yksityiselle lääkärille.

Meinaatko että sinut hoidettiin ennen sitä tyttöä ja kolarissa ollutta naista? Niidenhän molempien olisi pitänyt mennä sinun ohitsesi vaikka olisit kuinka kauan odottanut. Eikä ainakaan Mehiläisen tapaturmapäivystykseen edes oteta runsaasti vuotavia haavoja eikä avomurtumia. Siinä on yksi syy miksi ne voivat taata kohtuullisen nopean hoitoonpääsyn kun eivät huoli pää kainalossa tulevia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi