Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä likinäköinen, joka sait lasit yläasteikäisenä, millon näkösi lopetti huononemisen?

Vierailija
22.07.2019 |

Pohdin tässä silmien Laser-leikkuuta, eikä silmälääkäri oikein osannut sanoa, milloin se olisi varminta suorittaa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lasit 12 vuotiaana ja sinne 20 vuotiaaksi asti näkö heikkeni tasaisesti.

Nyt olen 30 v ja näkö on pysynyt samanlaisena 10 vuotta.

Vierailija
22/33 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 vuoden iässä tuli eka näöntarkastus jossa todettiin että näöntarkkuus ei ole enää huonontunut. En ole uskaltanut lähteä laserleikkaukseen koska olen lukenut hurjan määrän kauhutarinoita ja toisaalta parikin tuttua on päätynyt käyttämään silmälaseja about 10 vuotta leikkauksen jälkeen.

Haluan myös mainita että varsin hurja osuus silmälääkäreistä jotka tekevät näitä leikkauksia käyttävät itse yhä silmälaseja. Se kertonee jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se oikeastaan ole lopettanut vaikka tuossa 30-45 välillä se ei paljoa muuttunut. Sitten alkoi tulla plussaa miinuksen lisäksi eli ei näe kunnolla lähelle eikä kauas. Miinusta on jotain vähän reilu 3 eli ei mahdottomuuksia. 

24/33 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lasit yläasteiässä, ja siitä lähtien näköni on huonontunut tasaiseen tahtiin. Olen nyt kolmekymppinen. Ostin nämä nykyiset lasit viime vuonna ja näkö oli huonontunut taas lisää.

Vierailija
25/33 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2013. Näkö siis lopetti heikkenemisen. Sain lasit 16v. 1979.

Vierailija
26/33 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui kaihileikkaukseen =tekomykiö 60 vuotiaana.

Alkoi joskus 13v pienillä miinuksilla -1 tjsp. N.30 oltiin jossain -6:ssa hajataitot päälle. Viimeiset 10 vuotta mentiin jossain - 10ssä.

Ja tietenkin niin hämmästyttävää ainakin minulle ,soppaan lisättiin vielä ikänäkö.

Vierailija
27/33 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkö muuttuu koko ajan. Pelkät miinukset ovat saaneeet seurakseen axeja ja cylejä + muutoksia silmänpohjissa.

Vierailija
28/33 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lasit ala-asteella. Näkö on huonontunut ja huonontunut. Miinukset eivät ole lisääntyneet vuosien varrella hirmuisesti eli alussa oli n.-1.0 ja nykyisin on toisessa silmässä -2.5 ja toisessa -2.25 mutta minulla on hajataittoa ja jonkun on täytynyt huonontua koska en näkö ei tarkennu . Näkö ei tarkennu 5-10 metriä kauemmaksi. 

En kyllä pidä laseja kuin telkkaa katsoessa ja autolla ajaessa.

Vierailija
29/33 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lasit lukioikäisenä ja sitten näkö huononi parikymmentä vuotta. Nyt on pysynyt samana n. 5 vuotta. Leikkaukseen en ikinä uskaltaisi mennä, käytän piilareita ja pokalaseja.

Vierailija
30/33 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä oikein itse voi päättää miten se näkö muuttuu, kannattaa vain elää mahdollisimman terveellistä elämää, nukkua ja muuta.

Vierailija
31/33 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkö muuttuu koko ajan, välillä enempi ja vähempi hajataittoa sekä ikänäkö. Moniteholinssit tarvitsen.

Vierailija
32/33 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin laserleikkauksessa ensimmäisen kerran n. 30-vuotiaana, kun näköni oli -5. Kymmenen vuoden päästä näköni oli mennyt hieman miinukselle taas, jolloin vain toinen silmäni laserleikattiin uudelleen. Molempia ei kannattanut, koska olisin tarvinnut sitten lukulasit. Näin siis toisella silmällä lähelle ja toisella kauas.

Nyt yli 50-vuotiaana alan tarvita lukulaseja, mutta tähän asti olen pärjännyt laseitta melko hyvin.

Vierailija
33/33 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lasit 4v:nä.

Joskus 50+v tajusin etten enää lukenut kirjoja ja lehdistäkin vain otsikot kun en nähnyt yhyään mitään. 60+v tarvitsen lukulasit mutta näen erittäin hyvin kauas, en tarvitse kaukolaseja enää! Tv:n katselu on kivaa kun näkee tekstit. Lukulasit kiinakaupan 5e lasit, en viitsi maksaa enempää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän