Minkälainen ihminen ei ole facebookissa, instagramissa, eikä whatsapissa???
Tapasin tällaisen miehen, eikä ole missään!
Sanoo että pitää yksityisyydestään kiinni ja ainoa kommunikointiin suunniteltu sovellus jota käyttää on Signal, joka on olevinaa turvallisempi.
On outoa?? Pitääkö minun miehen takia ladata joku uusi sovellus?
Onko tällainen mies toivoton tapaus, joka pitäisi kiertää kaukaa?
Kommentit (57)
Luin muutama vuosi sitten yhden it-nörtin vaimon kertomuksen täältä kuinka miehellään ei ole mitään some-tilejä ja lehdetkin lukee paperisena. Meni jokseenkin niin että töissä sai tarpeekseen it-jutuista ja työn kautta tiedosti riskit jne. Tuhahteli nykyajan some-villitykselle. Oli jokseenkin ihanan kuuloinen mies. Onkohan vaimo vielä täällä? Kehotin pitämään kiinni moisesta aarteesta :).
Vierailija kirjoitti:
Tapasin tällaisen miehen, eikä ole missään!
Sanoo että pitää yksityisyydestään kiinni ja ainoa kommunikointiin suunniteltu sovellus jota käyttää on Signal, joka on olevinaa turvallisempi.
On outoa?? Pitääkö minun miehen takia ladata joku uusi sovellus?
Onko tällainen mies toivoton tapaus, joka pitäisi kiertää kaukaa?
Mä oon tollanen, mutta on mulla sentään vauva-tili, toisin kuin sulla. Olet outo anonyymi-hissukka.
Minä tavallinen eläkeläisrouva. Poikani, miniäni ja lapsenlapseni ovat sekä fb:ssä että instassa. Hei eivät saa laittaa minusta kuvia mihinkään. Tapaan kaikki ihan vanhanaikaisesti. Whatsappissa olen, koska siten voin soittaa ilmaiseksi ulkomaille.
Telegram on venäläinen. Luottaisitko?
Epäilisin että on kriminaali. Mutta ne kriminaalithan naisia kiehtoo.
Vierailija kirjoitti:
Älykäs ihminen joka omistaa oikean elämän ja ei kiinnosta muiden turhat ruikutukset facebookissa.
Tämä. Tuntisin suurta häpeää jos julkaisisin lapsellisesti kuvia ja tarinoita elämästäni. Tässä Mun ihq kisu, leivoin kakun jee, Mä oon lomalla hei, jep jep. Joo ei sentään.
Vierailija kirjoitti:
Telegram on venäläinen. Luottaisitko?
Avointa lähdettähän nämä on, ei niissä pitäisi olla mitään ongelmaa. Signalia tosin sanotaan luotettavammaksi kuin telegramia.
Telegram on kuitenkin varmuudella luotettavampi kuin whatsapp.
Kuka nyt luottaisi Zuckiin. Hän sanoi aikanaan "for some reason they trust me, dumb fucks". Googleta vaikka. Tuon jälkeen kuka luottaisi facen omistamiin juttuihin?
Vierailija kirjoitti:
Facebook on nykyään vanhusten juttu. Insta ja snäppi jne nuorison.
Entä irsta?
Ystävät koko ajan tyrkyttää , että laittaisin Facebookin.
On muuten jännä ilmiö, että kun et ole somessa, susta kiinnostutaan ja halutaan kaikki selville, onhan ilmiselvää että piilottelet jotain ja vähintään on kymmenen luurangollista kaappia odottamassa paljastumista vaikka totuus on tylsähkö elämä ja ei vain kiinnosta tyhjänpäiväinen some-päivitys. Kun taas ne jotka kertovat suunnilleen kaiken somessa ja irl melkeinpä vessakäynneistä lähtien ja humble brag tyyppisiin juttuihin eivät herätä kiinnostusta.
Minä. Ihan normaali, perheellinen, työssäkäyvä, kolmekymppinen nainen.
On minulla kaksisuuntainen mielialahäiriö ja koen olevani aika herkkä. En ollenkaan pitänyt siitä useimmiten mukahauskasta nokittelusta, mitä sosiaalisessa mediassa näki. En ole kiinnostunut laittamaan aikaani sellaiseen, negatiiviseen. En myöskään kaivannut niitä suorasukaisia iskuyrityksiä.
Vastenmielistä kuinka suurin osa ihmisitä ei ollenkaan tiedä koska lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainiin ja mies sanoi ettei halua antaa Zuckille tietojaan. Luuleeko joku oikeasti että Zuckerber katselee näitä viestejä??
Katseleeko suckerberg suomalaisen Jaanan viestejä? Onhan se ihan hyvä kysymys.
Suurin osa ihmisistä joita on ollut, ja suurin osa ihmisistä joita tulee olemaan.
HEP! Minä 50v. nainen. Ihan tavis. Ei ole mitään tarvetta jakaa omaa elämää somessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainiin ja mies sanoi ettei halua antaa Zuckille tietojaan. Luuleeko joku oikeasti että Zuckerber katselee näitä viestejä??
Katseleeko suckerberg suomalaisen Jaanan viestejä? Onhan se ihan hyvä kysymys.
No kyllä katselee jollain algoritmilla. Lisäksi vaikkei olisi fasessa yms...niin nuo itjätit seuraa evästeillä yms ja profiloi sinut mainosten sun muiden profittien takia. Ainoa tapa välttää verkkovakoilu on olla pois verkosta, mikä ei käytännössä ole mahdollista.
Mun mies. Päälle 40v urheilullinen, normaali perheenisä, ammatti insinööri. Whatsapin pakotin sen ottamaan n. 4 vuotta sitten, mutta missään ei ole tiliä eikä luultavasti tiedä mikä on Insta.
Suhtautuu välinpitämättömästi "kotkotuksiin". Iltalehteä yms. seuraa netistä. Just pari päivää sitten kysyi, mitä on vloggaus. Ja pyöritteli silmiään.
Lapsemme ovat sentään normaaleja 🤣
Korkeakoulutettu, perheellinen, työelämässäkin menestynyt 36v mies.
Ei ole
Instaa
Snäppiä
Wazzappia
Facea
Twitteriä
Linkediniä
Eikä muitakaan.
Soittamalla ja txtareilla pärjään yhteydenpidossa.
Olen entinen maksullinen nainen, joten en ole instassa ja facessa. Mutta whatsapp löytyy toki.
"paljastui, että sen Pegasus-ohjelmalla pystyi vakoilemaan muun muassa käyttäjien WhatsApp-keskusteluita. Facebookin omistama WhatsApp on ilmoittanut paikanneensa aukon."
Eli jos joku ei ole whatsapissa, hän ei halua että hänen keskusteluitaan seurataan.
Ja kukapa haluaisi?