Kuuluuko skinny-farkkujen (ns. pillifarkut) olla "liian tiukat" pukea ja laittaa kiinni?
Kuulin yhden ihmisen puhuvan verkkokaupasta tilaamistaan skinny-farkuista, että ne ovat kuin makkarankuoret vaikka menevätkin jalkaan ja kiinni ja että joutuu palauttamaan ne. En ole ennen ajatellut, että nekin voivat olla liian pienet, kun niidenhän kuuluukin olla tiukat! Tajusin että saatan itse käyttää makkarankuoria.
Käytättekö te muut jotka pillifarkkuja pidätte, sopivaa kokoa (menee täysin normaalisti päälle ja kiinni, enemmän löysät kuin tiukat) vai "liian pieniä" (täytyy kiskoa jalkaan ja saadakseen kiinni)? Peräkkäiset koot. Kumpi on oikea koko?
Kommentit (9)
Pillifarkkujen kuuluu olla tiukat ja napakat päällä. Mutta jos ne ovat epämukavat päällä tai vetoketju ei mene kiinni, silloin on syytä olettaa että koko on yhtä numeroa liian pieni.
Mieluummin vähän liian löysät kuin selvästi liian tiukat.
Niiden kuuluu uutena olla "liian pienet" (mutta sellaiset, että ne kuitenkin saa päälle), koska venähtävät käytössä koon verran.
Liian tiukoista farkuista voi seurata jopa hermovaurioita. Ne lieveilmiönä syntyvät vyötärötursakkeetkaan ei näytä kovin hyviltä.
Mua siis alkoi häiritä kun tutkin asiaa netissä ja asiantuntijat sanoivat että horisontaaliset "tiukkarypyt" raajoissa tai takamuksen alla on merkki, että farkut liian pientä kokoa. Mut mulla on kaikissa pillifarkuissa ne rypyt kun laitan ne päälle. Ja lahkeita saa kiskoa ylös ja vielä päälle puettuina nipistellä ja napsautella ylemmäs. Ja ne on olleet mulla 1-2 vuotta, pesty moneen kertaan. Nyt en tiedä onko ne makkarankuoret vai ei! Sovitin vaatekaupassa seuraavaksi suurempaa kokoa eli M-kokoa ja ne taas meni täysin helposti jalkaan ja kiinni ilman kiskomista ja hengityksen pidättämistä, mutta tuntui oudolta ja liian löysiltä vaikka olivat ihoa myöten. AP
Vierailija kirjoitti:
Mua siis alkoi häiritä kun tutkin asiaa netissä ja asiantuntijat sanoivat että horisontaaliset "tiukkarypyt" raajoissa tai takamuksen alla on merkki, että farkut liian pientä kokoa. Mut mulla on kaikissa pillifarkuissa ne rypyt kun laitan ne päälle. Ja lahkeita saa kiskoa ylös ja vielä päälle puettuina nipistellä ja napsautella ylemmäs. Ja ne on olleet mulla 1-2 vuotta, pesty moneen kertaan. Nyt en tiedä onko ne makkarankuoret vai ei! Sovitin vaatekaupassa seuraavaksi suurempaa kokoa eli M-kokoa ja ne taas meni täysin helposti jalkaan ja kiinni ilman kiskomista ja hengityksen pidättämistä, mutta tuntui oudolta ja liian löysiltä vaikka olivat ihoa myöten. AP
Riippuuhan se myös materiaalista, tuleeko noita ryppyjä.
Minulla on lihaksikkaat jalat, mistä seuraa, että pitää ottaa isompi koko. Mutta ne ovatkin sitten löysät lantiosta ja varsinkin vyötäröltä. Pesun jälkeen voi pitää tasan yhden kerran, sitten menee housujen nosteluksi. Pitää kai sitten hommata joku kapea vyö. (Paitsi vyöt ovat syvältä. Varsinkin, jos tulee äkkiä vessahätä. Ja solki pömpöttää. aina puseron alla.)
vyön aukaisuu kuluuki kokonainen sekuntti mutta housujen nostelu on typerän näköstä touhua.
En minä halua pukea ja käyttää "liian pieniä" faarkkuja, joka on mielestäni eri asia kuin tiukat ja sopivat farkut. Miksi käyttäisin farkkuja, jotka tuntuisivat hyvin epämukavalta päällä?