Jos meidän pihaan tallustelee kissa, saako sen pitää?
Kommentit (15)
Ei.
Vai saatko kadultakin ottaa auton omaksi (tai sun pihaan parkkeeratun)?
Mä oon aina luullu että naapurilla on kissa kun istuu niiden pihassa jatkuvasti. Ei kuulemma ole, se vaan tykkää hengailla siellä. Että ei kaikkia näköjään tarvi ees pitää, jotkut tulee ja jämähtää pyytämättä.
Ainoastaan varatun hyväkroppaisen ja isokaluisen miehen saa pitää toyboyna. ;)
Vierailija kirjoitti:
Ei.
No jos mun tontille joku autonsa tuo pyytämättä niin kyllä oletan sen olevan lahja siinä vaiheessa.
Jos meidän pihaan tallustelee lapsi, saako sen pitää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
No jos mun tontille joku autonsa tuo pyytämättä niin kyllä oletan sen olevan lahja siinä vaiheessa.
No niinpä ja kaupassakin on tuotteet esillä juuri minulle omaksi.😃
Yleensä palstalla kysytään "saako sen ampua". Sikäli mukavampi otsikko tämä.
Tiedän tapauksia joissa on tullut vieras kissa paikalle, talonväki kysellyt netissä tai kaupan ilmoitustaululla kenen kissa on. Vastausta ei ole tullut, ja ovat pitäneet kissan omanaan.
Mutta tämäkin ongelma poistuisi, jos kissat pidettäisiin kiinni, kuten kuuluu, ja rekisteröitäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Ootko jotenkin yksinkertainen? Kauppa ja oma piha hieman eriasia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Vaikutit vaan niin maailmanomistajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Luulen, että poliisi ei ole samaa mieltä. Jos nimittäin jollain tavalla saisit sen auton käyntiin ilman avaimia, lähtisit ajelemaan ja poliisi pysäyttäisi, saisit aivan varmasti syytteen ajoneuvon luvattomasta haltuunotosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Yksinkertaiseen aloitukseen yksinkertainen vastaus.😂
Voi hyvä luoja, ei saa. Et saa varastaa muutakaan omaisuutta joka ei ole sinun.
Next question.
Ei pidä pitää. Pitää tappaa.
Kissat tappaa vuosittain miljoonia pikkulintuja. Pikkunisäkkäitä myös.
Kissa on haitallinen vieraslaji. Poistettava suomalaisesta faunasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Luulen, että poliisi ei ole samaa mieltä. Jos nimittäin jollain tavalla saisit sen auton käyntiin ilman avaimia, lähtisit ajelemaan ja poliisi pysäyttäisi, saisit aivan varmasti syytteen ajoneuvon luvattomasta haltuunotosta.
Pihassa pyörivä kissa olisi kyllä verrattavissa avaimilla varustettuun autoon. Siinä vaiheessa kun selittäisi poliisille että niin, naapurin autohan tämä on mutta kun se kielloista huolimatta aina tuo tän auton mun kukkapenkkiin parkkiin niin aattelin siitä hyvästä vähän lainata tätä autoa kun se tosiaan MUN pihaan tuodaan vaikka en sitä siihen haluaisi niin voisi poliisi kyllä vähän raapia päätään ja ehkä käydä myös sen naapurin kanssa juttelemassa että nyt ei taida olla ihan asiallista viedä sitä autoa sinne naapurin pihaan. Eipä taida tuollaiseen tilanteeseen lakipykälää, jolla sakko aukottomasti perusteltaisiin, löytyä.
Koiraa ei saa päästää vapaasti naapurustossa juoksemaan, lapset jos tunkee jonkun tontille luvatta niin lähtö tulee kyllä vaikka sitten sen poliisin toimesta. Enkä mä saa terassiltani ammuskella ritsalla naapurin kukkaruukkuja rikki kun taas on kohta poliisi oven takana että eipäs tuhota toisten omaisuutta mutta kas kummaa, se naapurin kissa saa tulla naapurin työpäivän ajaksi ja yöksikin mun pihaan, merkata kuivumaan jätetyt, juuri pestyt matot, käydä repimässä terassikalusteet ja tiputella terassin kaiteelta kukkaruukut maahan niin että ruukut hajoaa ja kukat kuolee juuret paljaina tossa paahteessa. Ja kaikkea tuollaista pientä kivaa ja mun on vaan maksettava ja korjattava jäljet kun naapuri vaan nauraa mulle päin naamaa että ei meidän kisu tuommoisia tee kun yritän sanoa että nyt se katti saisi pysyä siellä omalla tontilla.
Ei ihan mene mun oikeustajuun.
No mitäs luulet?