Mies ei hyväksy äitinsä uutta suhdetta
Anoppi on ollut kymmenkunta vuotta leskenä, tämä on ensimmäinen, tai ainakin ensimmäinen vakava, seurustelusuhde. Uusi mies on tosi mukava ja anoppi vaikuttaa onnelliselta. Mieheni ei kuitenkaan hyväksy ollenkaan, mutta ei osaa sanoa mitään syytä miksei hyväksy. Ei vaan muka tunnu hyvältä. Hän on kumminkin ollut jo aikuinen ja asunut omillaan isänsä kuollessa, luulisi siis ymmärtävän että äiti voi jatkaa elämässä eteenpäin. Alkaa jo mennä hermot, kun mies kiukuttelee kuin pikkulapsi jos kuulee, että uusi tulee mukaan vaikka mökille tai miehen siskon lapsen synttäreille. Millä tuon äijän saa järkiinsä?
Kommentit (10)
Sano sille, että aikuistuu.
Ei äitinsä holhoaminen pojalle kuulu, ellei ole tämän holhoojaksi määrätty.
Vai pelkääkö perintönsä hupenevan...
Auttaisiko se, että käännät asian toisinpäin. Eli sanot miehelle, että kyllä hänetkin on aikoinaan hyväksytty sinun perheeseesi kuuluvaksi. Hänkin on joskus ollut se uusi ja hänet on pitänyt hyväksyä.
Meillä sama tilanne. Miehen äidillä on merkittävästi nuorempi afrikkalainen mies. Mieheni ei voi sietää tätä ja on koko ajan varma että huijaa. No, siihen se johti, että mies aggressiivisesti tunkeili äidin asioihin, vaati tiliotteita tms ja lopulta äiti laittoi välit poikaan poikki ihan kokonaan. Minä ajattelen, että ihan oikein. Äiti saa itse tienaamansa rahat vaikka hassata siihen nigerialaismieheen jos huvittaa, eikä täysijärkisen aikuisen ihmisen asioihin voi noin tunkeilla, ei edes oma lapsi.
Puhuttelisin äijän. Että nyt on katsottava peiliin ja mietittävä omaa käytöstä. Haluaako äitinsä olevan onnellinen ja kumpi on tärkeämpää, äidin onni vai hänen tunteet asiasta. Ei tarvitse ajatella miestä uutena isänä, tuskin sitä kukaan odottaakaan, mutta toimeen on tultava kiukuttelematta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama tilanne. Miehen äidillä on merkittävästi nuorempi afrikkalainen mies. Mieheni ei voi sietää tätä ja on koko ajan varma että huijaa. No, siihen se johti, että mies aggressiivisesti tunkeili äidin asioihin, vaati tiliotteita tms ja lopulta äiti laittoi välit poikaan poikki ihan kokonaan. Minä ajattelen, että ihan oikein. Äiti saa itse tienaamansa rahat vaikka hassata siihen nigerialaismieheen jos huvittaa, eikä täysijärkisen aikuisen ihmisen asioihin voi noin tunkeilla, ei edes oma lapsi.
Noo sen verran olen eri mieltä, että jos epäilee oman äitinsä joutuvan hyväksikäytetyksi, niin tottakai pitää huolestua ja olla avuksi, ihan sama onko mahdollinen hyväksikäyttäjä Nigeriasta, Ruotsista vai naapurista. Tietenkin keinot pitää miettiä järjellä.
Miksi te aina haluatte saada ne retardit ukkonne järkiinsä? Eikö olisi helpompi kun ei alunperinkään olisi mennyt yhteen retardin kanssa? Tuon tason vajaaälyisyys ei VOI tulla kenellekään yllätyksenä, joten siitä ei ole kyse muualla kuin Porvoossa.
Lapsellista ja itsekästä. Uusi elämänkumppani vanhemmalla iällä lisää lesken onnellisuutta ja vireyttä, ikävää että sitä varjostaa aikuisen lapsen kiukuttelu. Kannattaa jutella asiasta äidin onnellisuutta painottaen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noo sen verran olen eri mieltä, että jos epäilee oman äitinsä joutuvan hyväksikäytetyksi, niin tottakai pitää huolestua ja olla avuksi, ihan sama onko mahdollinen hyväksikäyttäjä Nigeriasta, Ruotsista vai naapurista. Tietenkin keinot pitää miettiä järjellä.
Keinot oli lähinnä loputon inttäminen ja räyhääminen. Miehen äiti ei ole mikään avuton eikä dementoitunut, hän on vasta eläkkeelle jäänyt, hyväkuntoinen ja ollut henkilöstojohtajana suuryrityksessä vielä alle vuosi sitten. Kyllä hän tietää, että hän maksaa rahaa siitä ilosta, että saa sen nuoren miehen pitää omanaan, mutta se on hänen oma tietoinen valinta. Mieheni ei voi sitä hyväksyä millään, mutta minä puolustan äitiään ihan täysillä. Voisin itsekin nuorena iloisena leskenä jostain tuollaisesta innostua, ja en kyllä hyvällä katsoisi jos siihen yrittäisi muut puuttua.
Not your circus, not your monkeys. Kieltäytyisin kuuntelemasta valitusta aiheesta enää.
Esim. Mies: en lähde jos se äijä tulee
Sinä: selvä. Minä ja lapset kuitenkin lähdetään, nähdään sitten ylihuomenna
Tai
Selvä, haluatko jotain kaupasta?
Jos mies ei jätä aihetta, poistu paikalta. Älä kerta kaikkiaan anna mitään muuta reaktiota aiheeseen kuin jaaha.
Käyttäytyykö mies myös ikävästi tätä uutta miestä kohtaan jos ovat samassa tilassa?
Asia on kuitenkin ensisijaisesti miehesi ja hänen äitinsä välinen, toissijaisesti äidin, uuden miehen ja miehesi välinen. Pysyisin ulkopuolella ongelmasta.
No onpas omituista käytöstä. Minä olin tosi onnellinen isäni puolesta, kun hän löysi äidin kuoleman jälkeen uuden rakkauden.