Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten taistelet sitä ajatusta vastaan, että pitäisi saada joku uusi vaate tai kengät, vaikka oikeasti niitä on jo yllin kyllin?

Vierailija
22.07.2019 |

Mikä ajatus auttaa eniten?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttaa eniten, kun pohdin, mikä on itselle hyväksi. Onko parempi menettää vähän rahaa ja joskus joutuu pihistelemään rahoista vai onko uusi ostos sen arvoinen. Ihmisen pitäisi tehdä ensin hyvää itselle. Minulta jää moni asia kauppaan, kun en halua kärsiä rahan puutetta.

Vierailija
2/25 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen aina harkinnut jokaista ostosta tarkkaan ja pyrkinyt siihen, että ostan vain jos oikeasti tarvitsen. Aiemmin tässä on eniten auttanut halu pitää koti väljänä ja ilman tavarapaljoutta, mutta ilmastoraportin jälkeen olen myös alkanut kuvitella ne kaikki luonnonvarat mitä vaikka yhden vaatteen tekemiseen on mennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nytkään ehdi käyttää kaikkia vaatteitani. Vaatekaappi on täynnä.

Vierailija
4/25 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä löydän oikeasti tosi kivan vaatteen tai kengät niin ostan ne, jos ne sovituksen jälkeenkin tuntuu oikeasti nappivalinnalta :) en jaksa murehtia niiden ilmastovaikutusta.

Vierailija
5/25 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa. Paljon vaikeampaa on pakottaa itsensä ostoksille sitten, kun on ihan pakko hankkia uusi vaate, kengät tms.

t. Shoppailua inhoava

Vierailija
6/25 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tyyli-idoli, eräs fiktiivinen hahmo jolla on persoonallinen pukeutumistyyli. Mietin aina vaatteista, käyttäisikö hän tätä. Yleensä vastaus on ei.

Vierailija
7/25 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän aina miettiä, mitä tarvitsen. Tyyliin: En tarvitse kuin yhdet valkoiset housut - miksi ostaisin toiset valkoiset housut? Eli yritän ostaa vaatteita, joita minulla ei vielä ole. Ja se on pirun vaikeaa, koska minulla on jo kaikkea. Ja se, mitä ei ole, en edes halua.

Vierailija
8/25 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi heittää jokin pois, jotta uusi mahtuisi kaappiin. En tiedä, mitä heittäisin pois joten jätän uuden ostamatta. Siinä vaiheessa alkaa järki toimia.

Vierailija
9/25 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys Ap! 

Vierailija
10/25 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa kun ei ole mitään vaatteita yllinkyllin. Käytän vaatteet loppuun.

M40

Vierailija
11/25 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitä onko kyseessä se, että haluan ko tuotetta vai tarvitseeko sitä todella. Tämä auttaa useimmiten ratkaisuun. Pidän listaa siitä , mitä vaateita ja kenkiä tarvitsen täydentämään asujani ja kaupassa pääasiassa niitä katselen. Ostan kun sopiva sattuu kohdalle sopivaan hintaan. Hyödynnän alennuksia mahdollisimman paljon. Tällöin voi saada laadukkaampaa tavaraa edullisesti. Teen heräteostoksia aika harvoin.

Vierailija
12/25 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ALEsta niin ei tuu huono omatunto.

Vierailija
13/25 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan vaatteiden ostamista, joten ei ole tässä vaikeuksia.

Vierailija
14/25 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ja kulutan vanhoja ja kuluneia vaatteita "lopuun asti" ja uskottelen mielessäni, etä omaan vain ajatomia mutta vanhoja ja tyylikkäiä  vintage vaatteita. - Mutta moni minun näkevä varmasi ajatelee, etä mistä ihmeen kirppurilta olen vaatteeni löytänyt kun eikö näisä vaatteista jo moni kuuluisi lumpuiksi... 

Vierailija
15/25 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iselleni ongelma ei ole vaatteiden hinta. - Hyviä vaatteia saa toisinaan niin edullisesti, että niiden esimerkiks eettisyyttä ei halua mietiä tai ajatella koska ulee vain paha mieli, jos niin tekee. - Vaikka asia, ainakin iseäni toisinaan myös vaivaa. Sen sijaan ongelma on, etä mitä tehdä jo aiemmin hankkimille vaatteille joissa ei varsinaisesi mitään vikaa mutta ova vain "hieman" vanhoja.. Esimerkiks iselläni on useampi vaate, joa ova vähintään 15 vuotta vanhoja ja ihan käyttökuntoisia ja siistejä. Vaan mitä minulle on tapahunut tuossa 15 vuodessa. - Saanko käytää niiä vapaasti vaikka mm. työnantajani antaa ymmärtää, että vaaevalintani tulisi ilmentää luottamusta ja siä, että minut voitaisiin ottaa vakavasti. Eivät vaatteet siä ieenkään yksin tee muta niiden uskotaan edesauttavan sitä.            

Vierailija
16/25 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan sen vaatteen enkä taistele vastaan. Löydän todella harvoin asua, jonka haluan ostaa, joten jos se juuri nyt on käsissä, niin kerran se vain kirpaisee. Vaatteeni ovat kuitenkin käytössä 5-10 vuotta, osa pitempään.

Vierailija
17/25 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan shoppailua ja turhaa tavaraa enemmän kuin pidän vaatteista.

Vierailija
18/25 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iselleni ongelma ei ole vaatteiden hinta. - Hyviä vaatteia saa toisinaan niin edullisesti, että niiden esimerkiks eettisyyttä ei halua mietiä tai ajatella koska ulee vain paha mieli, jos niin tekee. - Vaikka asia, ainakin iseäni toisinaan myös vaivaa. Sen sijaan ongelma on, etä mitä tehdä jo aiemmin hankkimille vaatteille joissa ei varsinaisesi mitään vikaa mutta ova vain "hieman" vanhoja.. Esimerkiks iselläni on useampi vaate, joa ova vähintään 15 vuotta vanhoja ja ihan käyttökuntoisia ja siistejä. Vaan mitä minulle on tapahunut tuossa 15 vuodessa. - Saanko käytää niiä vapaasti vaikka mm. työnantajani antaa ymmärtää, että vaaevalintani tulisi ilmentää luottamusta ja siä, että minut voitaisiin ottaa vakavasti. Eivät vaatteet siä ieenkään yksin tee muta niiden uskotaan edesauttavan sitä.            

Aa joo. Lisäksi myyn kirpputorilla vaatteita n. 3 krt vuodessa, tuottoa tulee aina 200-300€ 2 viikon pöydästä.

Ja 'sesonkivaatteet' ostan usein juuri ALEsta ja välillä kaupasta/tilaan jos sattuu näkymään joku kiva..

-tuo edellinen joka astaa ALEsta ja on vähän pihi

Vierailija
19/25 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on laatikot ja kaapit täynnä vaatteita. Avaan siis yhden ja olen juuri shoppailemassa. En tosiaan muista mitä kaikkea kivaa löytyy. Makuni on yhä sama joten teen aina mieleisiäni löytöjä :D

Vierailija
20/25 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiuden eroon vähintään viidestä vaatteesta tai kengästä ensin ja sitten vasta ostan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä