En uhraa elämääni sille, että maailmasta tulisi parempi paikka
https://yle.fi/uutiset/3-10867662
Nyt tarvittaisiin "uusi" Jeesus kaatamaan rahanvaihtajien pöydät ja puhdistamaan temppeli!
Kommentit (29)
Suomen hiilitase on edelleen positiivinen, eli sidomme enemmän hiiltä kuin tuotamme, joten ongelma on todellakin Intian yms.. törkyvaltioiden jotka ei sido päästämänsä hiilidioksidia. Toki meidän kannattaa pudottaa omiakin päästöjämme ja kehittää teknologiaa joka tähän auttaa. Mutta ei meidän kannata omia olosuhteitamme kurjistaa että muut pääsisivät vapaamatkustajina.
Hyvin sanottu. Niin kauan kun maapallolla asuu yksikin ihminen, tätä palloa ei enää pelasteta. Ihminen on turhista turhin idiootti.
En voi uhrata elämääni sille että maailmasta tulisi parempi paikka koska se ei ole yhteiskunnassamme poliittisesti korrektia ja valtavalemedia tuputtaa vastakkaista ideologiaa.
Juuri heidänkaltaistensa takia maailma tuhoutuu.
Itse halua kyllä tehdä omalla tavallani maailmasta vähän paremman, koska se on itsekästä jos minun täytyy saada vaan elää sitä unelmaelämääni ja muilla ei ole mitään väliä. Tämä otsikon lause pisti jo silmään silloin, kun sen ekaa kertaa luin. Se on vähän kuin niin, että jos esim tietäisin että tiikerit ovat uhanalaisia ja ostaisin silti tiikeritaljan, koska kuolevathan ne kuitenkin sukupuuttoon tai matkustaisin johonkin Dubaihin, koska mitä se hyödyttää jos yksi ihminen boikotoi. Itse näen sen, että myös yksittäisessä ihmisessä on voimaa jos me yhdistymme isoksi joukoksi. Kaivoksia ja tehtaita vastaan on protestoitu ja saatu niiden paikkoja muutettua esim Australiassa, etteivät ole rakentaneet aborginaalien maille sekä monen yhtiön kurssi on kääntänyt laskuunkun ovat tehneet jotain paheksuttavaa ja ihmiset eivät ole tykänneet. On protestoitu turkistarhausta vastaan ja monet maat sen lopettaneet jne. Jos nämä asiat ovat todella suuria kuten esim rotusorron loppuminen tai joskus pienempiä. Ihminen voi todellakin olla mukana pelastamassa maailmaa valinnoillaan. Minulle se ei todellakaan tarkoita, että eläisin kurjaa elämää vaan ihan hyvää tosin omien parempien valintojeni kautta. Jos tämä maailma sitten todellakin on mennyttä jo 3000 luvulla niin ainakin voin ajatella eläneeni edes vähän enemmän maailman hyvinnoinnin mukaisesti. Jos kukaan ei yritä ja luovutetaan jo valmiiksi niin antaa sitten merien peittyä roskiin, tehtaiden saastuttaa ilma ja kaikkien eläimien kadota täältä. Nostataan kädet pystyyn ja luovutataan valmiiksi. Itse pyrin olemaan lentämättä, en osta vaatteita kuin harvion uutena, kierrätän, syön kasvisruokaa ja en omista autoa. En ole mikään esimerkki näissä, mutta ainakin yritän edes jotain. Jokainen voi pyrkiä tähän. Matkustaa voi myös eettisesti ilman lentämistäkin, kuten eräs tuttuni joka lentää vaan yhden lennon ja sitten kiertää maailmaa ihan muilla kulkupeleillä.
Matkustelee ympäriinsä, ulkomaalainen poiccis, ei lapsia, juureton, minä minä hedonismi, lennetään ja saastutetaan, instagram kuvia räpsitään someen, äänestetään vihreitä. Toi juttu kiteytti aika pitkälle kaiken mikä nykymenossa on pielessä. Eletään Rooman tuhon aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Kohta ei saa enää tehdä mitään muuta kuin istua kotona.
Sekin pimeässä kylmässä ja nälissään :)
Omituinen muija. Hän siis kierrättää ja ei syö tehotuotettua lihaa ja ottaa ihan somessa kantaa asioihin, mutta matkustaa. Ja sitten perustelee sen sillä, että on niin synkkä kuva asioista, ettei hänen teoilla muka ole vaikutusta. Onko hieman ristiriitaista?
Me 70-90 luvuilla syntyneet kiitellään vanhempiamme siitä että järjestivät meille eläkepommin siivottoavaksi.
Mutta näinen 90-10 luvuilla syntyneiden lapset kiittelevät heitä siitä, kun rälläsivät planeetan elinkelvottomaksi pätsiksi.