Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä moukkamaista olet nähnyt tapahtuvan juhlissa?

Vierailija
21.07.2019 |

Ei mitään känniörvellyksiä, vaan muuten vaan huonoja tapoja.

Esim yksissä häissä jotkut haki ruokaa ennen morsiusparia. Pöytä ei ollut edes valmis, kun kiireisimmät jo lappoi lautasensa täyteen. Morsiammella oli aika kireä ilme, syystäkin .

Kommentit (750)

Vierailija
21/750 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiseni häissä tuoreen sulhasen vanha setä meni vihkimisen jälkeen kirkon pihalla kysymään isoon ääneen sulhaselta, että ”Mitä ihmettä sinä Mikko(nimi muutettu) oikeen näät tuossa akassa, että piti näin pitkälle mennä”

Siinä sanoi, kaikkien kuullen. Muut vieraat olivat aivan huulipyöreänä ja sulhasen isä meni ukkoa ojentamaan. Tuo setä on muutenkin röyhkein ja törkein tapaus, jonka tiedän ja jolla vaikeuksia pidätellä kielenkannattimiaan. Kaikki sukulaisensa varmasti saaneet osansa äijän törkeydestä, mutta tuo kyllä jätti aivan sanattomaksi :D

Mutta oikeassa kuitenkin oli.

Vierailija
22/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pienen lahjan kiitokseksi isäntäparille kun sain tulla kylään, tyyliin kynttilöitä ja lasisen alustan. Isäntäparin mies vilkaisi lahjapussiin, ojensi sen minulle takaisin ja sanoi että ”ei me tarvita, pidä sä”

Hänen vaimonsa otti ne vastaan, ei kiittäen tai mitään, mutta otti. Kiusallinen tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaan ystävättäreni hautajaisissa yksi pariskunta oli t-paidassa, shortseissa ja varvassandaaleissa.

Vierailija
24/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiseni häissä tuoreen sulhasen vanha setä meni vihkimisen jälkeen kirkon pihalla kysymään isoon ääneen sulhaselta, että ”Mitä ihmettä sinä Mikko(nimi muutettu) oikeen näät tuossa akassa, että piti näin pitkälle mennä”

Siinä sanoi, kaikkien kuullen. Muut vieraat olivat aivan huulipyöreänä ja sulhasen isä meni ukkoa ojentamaan. Tuo setä on muutenkin röyhkein ja törkein tapaus, jonka tiedän ja jolla vaikeuksia pidätellä kielenkannattimiaan. Kaikki sukulaisensa varmasti saaneet osansa äijän törkeydestä, mutta tuo kyllä jätti aivan sanattomaksi :D

Mutta oikeassa kuitenkin oli.

Ai sä tunnet tuon pariskunnan?

Vierailija
25/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon juhlissa yhdet vieraat kyselivät kovaan ääneen joko sitä kahvia tulee ja eivät voineet odottaa vuoroaan vaikka kahvia oltiin kaatamassa. Nämä ei muutenkaan tajua hyvistä käytöstavoista mitään

Vierailija
26/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sulhanen oli naamahappana ison osan juhlista, hääkuvissakin naama näkkärillä

Naamahappana on hyvä sana! Otan käyttöön :)

Vierailija
27/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me pidimme juhlat ja vieraat eivät tervehtineet eivätkä puhuneet kanssani koko iltana. Eivät edes kysyneet lupaa, että saavatko heidän lapsensa kaivaa koristelut irti täytekakusta. Kakku oli kuin pommin jäljiltä ja laitoin sen kompostiin kun vieraat lähtivät.

Eihän sitä ole mikään pakko pitää sukulaisensa puolisosta mutta tuollainen käytös on kyllä ala-arvoista. Keittiöpiikaakin yleensä tervehditään ja kiitetään normaaleissa juhlissa.

Mitähän mä en nyt tässä tajua?

Te piditte juhlat - te, sä ja miehes? Ketä olitte kutsuneet, kun noin käyttäytyivät? Etkö itse tuntenut ihmisiä? Miksi et itse jutustellut vieraittesi kanssa?

Kutsuimme miehen sukulaisia. Olin ihan ovella toivottamassa kaikkia tervetulleeksi. Pöydässä yritin kysyä kuulumisia mutta kukaan ei vastannut mitään. Eivät edes katsoneet minua. Kymmenen vuotta olimme olleet jo naimisissa. Mieheni suku vastusti todella paljon liittoamme. Olen ihan nuhteeton ja opiskellut ihminen, jolla ei ole minkäänlaisia merkittäviä paheita kotoilun lisäksi.

Missä suvuissa on oikein näitä ”suku vastusti liittoamme” -juttuja? Itse en tunne ainuttakaan aikuista, joissa suvulle kumppanin valinta olisi ollut jotenkin ongelma. Onko siellä joku suvun vanhimpien kokous, joka tulee sanomaa ”Pirkko, me ei voida hyväksyä sinua Matin puolisoksi. Pakkaankamasinja lähde. Olet heikoin lenkki”. Vai miten nämä oikein toimii?

Vierailija
28/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me pidimme juhlat ja vieraat eivät tervehtineet eivätkä puhuneet kanssani koko iltana. Eivät edes kysyneet lupaa, että saavatko heidän lapsensa kaivaa koristelut irti täytekakusta. Kakku oli kuin pommin jäljiltä ja laitoin sen kompostiin kun vieraat lähtivät.

Eihän sitä ole mikään pakko pitää sukulaisensa puolisosta mutta tuollainen käytös on kyllä ala-arvoista. Keittiöpiikaakin yleensä tervehditään ja kiitetään normaaleissa juhlissa.

Mitähän mä en nyt tässä tajua?

Te piditte juhlat - te, sä ja miehes? Ketä olitte kutsuneet, kun noin käyttäytyivät? Etkö itse tuntenut ihmisiä? Miksi et itse jutustellut vieraittesi kanssa?

Kutsuimme miehen sukulaisia. Olin ihan ovella toivottamassa kaikkia tervetulleeksi. Pöydässä yritin kysyä kuulumisia mutta kukaan ei vastannut mitään. Eivät edes katsoneet minua. Kymmenen vuotta olimme olleet jo naimisissa. Mieheni suku vastusti todella paljon liittoamme. Olen ihan nuhteeton ja opiskellut ihminen, jolla ei ole minkäänlaisia merkittäviä paheita kotoilun lisäksi.

Missä suvuissa on oikein näitä ”suku vastusti liittoamme” -juttuja? Itse en tunne ainuttakaan aikuista, joissa suvulle kumppanin valinta olisi ollut jotenkin ongelma. Onko siellä joku suvun vanhimpien kokous, joka tulee sanomaa ”Pirkko, me ei voida hyväksyä sinua Matin puolisoksi. Pakkaankamasinja lähde. Olet heikoin lenkki”. Vai miten nämä oikein toimii?

Kyllä, kutakuinkin noin se toimii. On olemassa melkoisen mielisairaita sukuja. Olet onnekas, ettet sellaisia tunne. Minäkin irrottauduin moisesta, kun alkoi selvenemään, että kokouksia pidetään ja tuomiot luetaan minulle.

Vierailija
29/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautajaisissa vainajan kaveri istui etupenkkiin ja ryntäsi laskemaan kukat ennen lähisukulaisia.

Mä en ole hautajaisissa niin tarkka etiketistä ja käytöksestä. Jokaisella on iso suru, ja hautajaisiakin on yleensä niin harvoin, ettei niihin koskaan totu. Jos on vaikka edelleen järkyttynyt ystävänsä kuolemasta, ei siinä välttämättä edes pysty ajattelemaan muuta kuin omaa suruaan. En pidä sitä moukkamaisuutena.

Vierailija
30/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin pienen lahjan kiitokseksi isäntäparille kun sain tulla kylään, tyyliin kynttilöitä ja lasisen alustan. Isäntäparin mies vilkaisi lahjapussiin, ojensi sen minulle takaisin ja sanoi että ”ei me tarvita, pidä sä”

Hänen vaimonsa otti ne vastaan, ei kiittäen tai mitään, mutta otti. Kiusallinen tilanne.

Älä vie koskaan viemisinä tavaraa, vaan esimerkiksi kukkia, kahvia, pullaa tmv. En mäkään haluaisi enää yhtään kynttilää tai astiaa. Ehkä mies hieman tökeröllä tavalla ajatteli, että ne menevät heillä roskiin/kiertoon, niin parempi tarjota ensin sulle takaisin.

Mutta joo, moukkamaista on kantaa lisää tavaraa toisille pyytämättä.

Vierailija
31/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni harmitti kerran oma käyttäytymiseni. Tulimme ystäväpariskunnan lapsen 2v synttäreille suht arkikamppeissa, aikomuksena pistäytyä vain hetkiseksi leikkimään, koska meille oli tulossa mökille vieraita ja juhlapaikalla oli mökille about 80 km. Synttärit olivatkin salahäät, mikä toki oli loistojuttu, mutta harmitti nätiksi laitetusta juhlasalissa tilassa omat farkkusortsit ja joku paidanrytky, kun monilla oli kuitenkin mekkoa ja hametta päällä. Kiva tilaisuus, mutta koska oli kiire, tehtiin lähtöä ennen ruokia. Morsian pyysi, että syötäisiin nyt kuitenkin lasten kanssa ennen ajomatkaa. Fiksua ajattelin, ja menin ennen ketään muita laittamaan lapselle (2v) ja samalla itselle lautaset ja syötiin puheiden yms aikana. Mieheni ei tähän ennakkosyöntiin halunnut osallistua, vaan istui samassa pöydässä odottaen omaa vuoroaan. No, sitten kun minä lasten kanssa olin syönyt ja lähtövalmis, mies meni jonon perälle ottamaan itselleen sapuskaa ja me vaihteeksi odotettiin kun hän söi. Ja mökillä vieraat odottelivat meidän saapumista...

Oli kyllä hölmö olo pitkään.

Vierailija
32/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle käynyt sama! Vein ystävälle tuliaisiksi puutarharuukut joihin olin laittanut yrttejä kasvamaan, he olivat juuri muuttaneet omakotitaloon ja pihaa ja kasvihuonetta laitettiin kuntoon, ajattelin että ruukut ja yrtit ovat sopiva vieminen.

Ystävä kysyi että ”mitä mä näillä teen?”

Itselläni on mökillä samanlaiset ruukut ja sina kun ne osuvat silmiin muistan tämän.

Vierailija
33/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumarrus lyhyessä mekossa niin, että koko autuas persus levähti juhlakansan nähtäväksi. Ainoa lohtu oli, että oli pukeutunut pikkuhousuihin eivätkä ne, luojan kiitos, olleet stringit.

Vierailija
34/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippikirkossa oli yhden rippilapsen isoveli (?) tuhannen kännissä. Oli jaksanut kyllä vaihtaa puvun päälle mutta huuteli kesken kirkonmenojen kommentteja tyyliin Hyvä Lauri! Tyypilliseen suomalaiseen tapaan, kukaan ei puuttunut tämän humalaisen toilailuihin, en minäkään, paheksuttiin vaan hiljaa mielessään. Rippilasta kävi kyllä sääliksi, näki kuinka nolo ja harmissaan hän oli.

Vierailija
35/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni suku vastusti myös meidän liittoamme, että kyllä näitä sukuja on. Luulevat vielä, että heidän mielipiteellään on isokin painoarvo asiassa. Mieheni viittasi aina kintaalla heidän höpinöilleen eikä kuunnellut heidän saarnojaan. Nykyään välit ovat viileät, vieläkin anoppi puhuu, että sitten kun eroamme, en saa ottaa miehen ukin miehelle ostamaa aterinsarjaa. Yleensä anoppi lentää ulos sillä sekunnilla kun puhuu taas noita. 

Vierailija
36/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häissä sulhasen veli ja sisar aloittivat äänekkään riidan. Jatkoivat tätä riitaa myöhemmin samana kesänä isoisänsä 80-vuotispäivillä. Kyse aikuisista ihmisistä, joten vaikea käsittää.

Eräissä hautajaisissa vainajan sisar oli pukeutunut kulahtaneeseen, värikkääseen spagettiolkaimiseen trikoomekkoon. Jutteli ja naureskeli ääneen, kun arkkua saatettiin hautausmaalle. Eivät olleet läheisiä vainajan eläessä, mutta jotain käytöstapoja silti voisi olla...

Vierailija
37/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihkiäisissä, kirkossa, kauhtunut hihaton trikoopaita naisella. Alaosaa en edes muista, samaa kauhtunutta sarjaa. Etiketti, hyvät tavat, kunnioitus hääparia kohtaan - kaikki loisti poissaolollaan. Olivat lisäksi kuokkavieraita. 

Vierailija
38/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkullani oli isoäitimme häissä nyörisaappaat, joku virttynyt lyhyt kuviollinen kellohelmainen minihame ja virttynyt trikoinen narutoppi, jonka alta vaan vilkkui rintsikat. Tässä päällä lyhyt jakkutakki sentään kirkossa, mutta ei se tietenkään sopinut yhteen minkään muun vaatteen kanssa. Laatutaso Fiorella.  Serkku on vielä aika pitkä ja romuluinen, niin kauempaa katsottuna näytti miehen epäonnistuneelta yritykseltä pukeutua naisen vaatteisiin...

Vierailija
39/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sasasasasa kirjoitti:

Suomalaiset miehet rikkovat pukeutusetikettiä. Paitahihasillaan tepastelua, taskuliinat puuttuu jne jne.

Se pukeutumisetiketti ei olekkaan mikään ehdoton laki jota ei voisi tarpeen mukaan soveltaa.

Vierailija
40/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kursailu menee joskus niin pitkälle, että se lähentelee jo moukkamaisuutta. Esimerkki: Talon emäntä tuli olohuoneeseen kuoharilasit tarjottimella ja kehotti kaikkia ottamaan. Kaikki katselivat vain seinille, kukaan ei halunnut ottaa ensimmäisenä. Lopulta emäntä suorastaan parahti "ottakaa nyt, en jaksa pidellä tätä!" 

No muistikos se emäntä ottaa huomioon ne jotka eivät käytä alkoholia?