Tyttöjen lempiammatit TOP 10
Tehtiin kysely 8:lle 7-12 vuotiaalle tytölle eilen juhlissa ihan vaan ajankuluksi. Jokainen sai nimetä 4 ammattia.
Suluissa äänimäärät
1. Lentoemäntä (8)
2. Malli (6)
3. Vloggaaja (5)
3. Kampaaja (5)
5. Vaatekaupan myyjä (4)
6. Joku rikas/prinsessa/ei tarvii käydä töissä (3)
7. Pop-tähti / pop-laulaja (2)
7. Ratsastuksen opettaja (2)
7. Esittelee meikkejä/Kosmetologi (2)
10. TV- juontaja Tanssii tähtien kanssa -ohjelmassa (1)
Mitä ajatuksia herättää?
Kommentit (53)
Lohdutuksena sanottakoon, että tiesin vasta 20-vuotiaana, että minusta tulee insinööri.
Malli on hyvä ammatti tuon ikäiselle tytölle.
Vähän kyllä Sussia ja minua nauratti, kun huomattiin, että oltiin laskettu 38 ääntä vaikka niitä piti olla vaan 32 vissiin. No joku ei osaa laskea, me tai tytöt
Ap
Ihmeellistä, luulin, että edes lääkäri löytyisi listalta. Muutenkin näemmä geneeriset ammatit, joita lastenkirjallisuudessa, kouluissa ja muissa esitellään ammateista puhuttaessa, loistavat poissaoloaan.
Kampaaja, laulaja, joku elukanhoitaja ei yllätä. Myyjän olisin kuvitellut olevan yleisemmällä tasolla.
Ihan perus. Tyttäreni luokalla kaikki tytöt haluaa vloggaajiksi tai meikkaajiksi.
Mä näin juuri leikkipuistossa tehdyn vastaavan kyselyn. Siinä yleisin toive oli eläinlääkäri, sitten vloggaaja, eläintenhoitaja ja lääkäri, sitten laulaja, sitten tasaisesri tutkijaa, kampaajaa ja juontajaa.
Naisen euro tulee luultavasti pysymään siellä 80 sentissä. Kyse on ammatinvalinnasta, ei syrjinnästä.
mäki oon kysyny lapsilta ja melkein kaikki sano et sairaanhoitaja. :DDD
Vaatekaupaaan myyjä on hyvä koska muoti on selllainen johon suomenkin tulee kansainvälisillä markkkinoilla vastata.
Sitten todellisuudessa joka kolmas nainen eli yli 7000 vuosittain päätyy kouluttautumaan lähihoitajaksi.
Outoa, että kukaan ei halua eläinlääkäriksi. Ihmetytti myös, että noin moni on vastannut lentoemäntä.
Ihan ensimmäiseksi mietin ap:n koulutusta. Ratsastuksenopettaja on yhdyssana, jos kyseessä on ammattinimike.
Toiseksi pohdin, mitä eroa on toiveammatilla ja lempiammatilla. Toiveammatti on se, johon tähtää ja lempiammatti on se, josta pitää. Oman lapseni lempiammatti on eläinlääkäri, "koska ne hoitaa eläimiä" ja toiveammatti on arkkitehti, "koska haluan suunnitella taloja".
Miksiköhän näyttää siltä, että näiden tyttöjen vanhemmilla ei ole korkeakoulutasoista koulutusta.
Mä halusin olla poliisikoira, niinkuin Poliisikoira Rex :(
t: -89 syntynyt
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että kukaan ei halua eläinlääkäriksi. Ihmetytti myös, että noin moni on vastannut lentoemäntä.
Minäkin ihmettelin tuota lentoemäntää. "Tutkimus" taidettiin tehdä kaikkien kanssa yhtäaikaa ja muiden vastaukset vaikutti siihen mitä seuraavat vastasivat.
Vierailija kirjoitti:
Kesälomamatkalla olleet ? Syksyllä ne unohtaa lentoemännän ja haluaa opettajaksi.
Nyt on hyvä aika aloittaa aivopesu pois noista pienpalkkaisista hommista. Balettitanssijaksi voi pyrkiä jos on plan b elämässä mukana ja sitä myöden vaikkapa työ jolla rarhoittaa se tanssiminen.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän näyttää siltä, että näiden tyttöjen vanhemmilla ei ole korkeakoulutasoista koulutusta.
No jotenkin arvasin, et tällainen kortti pelataan jossain vaiheessa :D
Minä olen FL ja VTM ja Sussi (minun bestis, jonka kanssa tehtiin tämä kysely) on KTM. Muidenkin tyttöjen äidit on akateemisia, oisko yksi terveydenhoitaja.
Ja Sussi muuten on reservin alikersantti :D
AP
Nosto