Mitä kysyit Jumalalta viimeksi? Minulle ainakaan hän ei koskaan jouda vastailemaan.
Kommentit (62)
Itse kuuntelen paraikaa Alan Watts - Nature of God -nimistä puhetta. Se löytyy youtubesta, tai voin mä varmaan linkinkin laittaa: https://www.youtube.com/watch?v=aLg4AV60uWY
Minut oli jokin aikaa sitten palkattu tekemään iso työjuttu. Menin sinne ja huomasin, että siihen työhön tarvittu työkalu on rikki ja en saa sitä tehtyä manuaalisesti. Pyysin apua yläkerrasta ja sanoin, että en pysty tähän, nyt tarvitsen apua. Kävelin hetken matkaa ja vastaan käveli mieheni mukanaan työkalut, joita asiaan tarvitsin. Mieheni siis tiesi ongelmastani, mutta hänellä oli niin kireä aikataulu, että ei ehtinyt auttaa, mutta jokin sai hänet tulemaan luokseni. En missään tapauksessa odottanut häntä tulevaksi. Muistin heti, että olin pyytänyt apua asiaani ylhäältä.
Ihan vain tiedoksi, että Jumala ei ole palveluautomaatti. Että kannattaa sitä suhdetta häneen rakentaa ihan viitsimisen kanssa eikä vain anna-mulle-mitä-haluun. Ihan niin kuin tavallisten ihmistenkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vain tiedoksi, että Jumala ei ole palveluautomaatti. Että kannattaa sitä suhdetta häneen rakentaa ihan viitsimisen kanssa eikä vain anna-mulle-mitä-haluun. Ihan niin kuin tavallisten ihmistenkin kanssa.
Tuttua selittelyä kun oma kyky ajatella loppuu. Eihän tässä mistään palveluautomaatista ollut kyse kun puhutaan kommunikaatiosta, jonka pitäisi olla kaksisuuntaista
Vierailija kirjoitti:
En voi rakentaa suhdetta oletettuun persoonaan, joka ei kykene kommunikoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttua selittelyä kun oma kyky ajatella loppuu. Eihän tässä mistään palveluautomaatista ollut kyse kun puhutaan kommunikaatiosta, jonka pitäisi olla kaksisuuntaista
Joopa joo. Ihmisillä on niin lavea käsitys "kaksisuuntaisesta" kommunikaatiosta. Yleensä niin että pitäisi siihen kerran kolmessa kuukaudessa tulevaan tekstariin suorastaan rynnätä vastaamaan. Sitä saa mitä itse on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kykene kommunikoimaan? No helvetin tarkastihan tässä on nyt tarkasteltu ap:n oman kommunikaation ja effortin taso? Kuten sanoin, ei ole palveluautomaatti vaan odottaa todellista satsausta. Keitä luulette oikeasti olevanne?
15-vuotiaana koetin kovasti etsiä sitä, mutta kai se juoksi karkuun tai ei vaan tykännyt musta. Katselin kun sisareni tekee hidasta ja tuskallista kuolemaa leukemian kourissa. Isämme oli kuollut vasta puoli vuotta aiemmin. Joka aamu, päivä ja ilta kyselin Ukolta "missä sä oot?". Ei vastannut.
Katsoin kovassa pakkasessa tähtitaivaalle kun kävelin yöllä ulos sairaalasta, jossa siskoni veti viimeiset henkäyksensä. Totesin että "kiitti vaan" ja luovuin uskostani siihen paikkaan. Tuntui kun se feikkikuori olis jäänyt mytyksi potkittavaksi siihen asfaltille ja riisuuduin vaan itseeni ja ihmisiin uskovaksi. Sanoin mä sille että että saa ilmoitella itsestään jos haluaa, mutta ei ole kuulunut vieläkään näin melkein 20 vuoden päästä.
Tervetuloa vaan.
Eipä jumala vastaa mullekaan vaikka kuinka itkien polvillaan rukoilisi
Sitten tulee joku uskova selittää liirum laarumia ja kuinka jumala auttanut siinä ja siinä ja siinä asiassa ja kuinka siunaksia tullee
Niin missä on se hyvä rakastava jumala joka vastaa ihmisen murheisiin ja huoliin
En ole uskovainen, mutta viimeksi ristin käteni marraskuussa. Kiitin Jumalaa kahdesta ihmisestä, jotka tupsahtivat elämääni ja toivat minulle onnen hetkiä. Pyysin Jumalalta heille siunausta ja nähtävästi se toimi sillä tavalla että ymmärsivät minun olevan huonoa seuraa. No, edelleen toivon heille kaikkea hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kykene kommunikoimaan? No helvetin tarkastihan tässä on nyt tarkasteltu ap:n oman kommunikaation ja effortin taso? Kuten sanoin, ei ole palveluautomaatti vaan odottaa todellista satsausta. Keitä luulette oikeasti olevanne?
Mitä tarkoitat satsaamisella? Ja kolmannen kerran kun puhutaan kommunikaatiosta se ei tarkoita pyyntöä. esim. "Huomenta" ja sinä vastaat "huomenta"
Vierailija kirjoitti:
Viime aikoina oo lukemattomat kerrat kysellyt miksi kaikki menee päin helvettiä, mutta eihän siihen vastausta saa. Typerää edes kysellä, mutta kun ei kukaan muukaan osaa vastata.
Sano Jumalalle, että elämä menee päin helvettiä. Auta. Huomaat parin viikon sisällä jo kun asian muuttuvan.
Minkä nimiseltä jumalalta utelit asioita?
Vain tietyt? kirjoitti:
Eipä jumala vastaa mullekaan vaikka kuinka itkien polvillaan rukoilisi
Sitten tulee joku uskova selittää liirum laarumia ja kuinka jumala auttanut siinä ja siinä ja siinä asiassa ja kuinka siunaksia tullee
Niin missä on se hyvä rakastava jumala joka vastaa ihmisen murheisiin ja huoliin
No jos sinulla on huono karma ja olet ansainnut ne vastoinkäymiset? Olisihan se kiva päästä kuin koira veräjästä, mutta olisiko se oikeudenmukaista?
Minun tekee usein mieli kiittää, kun olen saanut jotain kovasti toivomaani. No sitten kiitän, ääneen nykyisin, yksin ollessani. Joskus vaikeissa tilanteissa olen pyytänyt, että auta meitä toimimaan oikein. Jumala tai universumi, jompikumpi kuuntelee :)
Erosin 15 v sitten kirkosta, en halua tukea vanhoillisia vihaisia siellä.
Ja rukoilustani en puhu kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Olen rukoilija. Olen aina ollut. Muutama asia kuuluu rukoukseen. Rukoile Jeesuksen nimessä. Luovuta kaikki asiat Jumalalle. Ole täysin rehellinen. Jumala näkee kaiken. Et voi salata mitään.
Miksi rukoilla, kun Jumala osaa lukea muutenkin mitä ihminen ajattelee? Esim. koulukiusatun ei varmaan tarvitse erikseen tiedottaa, että haluaisi kiusaamisen loppuvan.
Miksi rukoilla, jos se ei vaikuta mitenkään siihen, mitä Jumala päättää? Rukoilulla voi vaikuttaa korkeintaan itseensä, eli vaikutus ei tule Jumalalta vaan täysin omasta toiminnasta: esim. ajatusten paremmasta jäsentelystä tai tavoitteidensa kirkastamisesta itselleen, jotka voi tehdä muutenkin kuin rukoilemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat satsaamisella? Ja kolmannen kerran kun puhutaan kommunikaatiosta se ei tarkoita pyyntöä. esim. "Huomenta" ja sinä vastaat "huomenta"
Mitä itse tarkoitat satsaamisella?
Miksi nainen ei tarvitse orgasmia voidakseen hedelmöittyä mutta miehellä se on de facto pakollista?
Eikö jumala välitä naisen orgasmista?
Kun ei, miksi minä välittäisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse tarkoitat satsaamisella?
Sinä puhuit satsaamisesta enkö minä, joten osaatko avata mitä tarkoitat vai tiedätkö itsekään?
"monen ristiriidan" ? kristinuskon määritelmä"? Haluaisitko aloittaa noista tai edes täsmentää vähän mitä puhut? Kirjoitat nyt abstraktisti.