Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juomisen jälkeen valtaa masennus ja alakulo - onko normaalia?

Vierailija
20.07.2019 |

Vaikka joisi vaan kunnon hiprakkaan eikä mitään kaatokännejä niin seuraavana aamuna ehkä vähän janottaa, väsyttää ja särkee päätä mutta siihen päälle tulee sellainen 1-2 päivää kestävä valtava alakulo ja masennus kun krapula on jo alkanut mennä ohi.
Mistä voi johtua?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sanat oireet kuin AP:lla. Siksi en juuri enää käytä alkoholia. M40.

Vierailija
22/50 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni alkoholia jatkuvasti käyttävä ei tosiaan edes huomaa/tajua, miten paljon sillä on vaikutusta mieleen ja moneen muuhunkin asiaan. Viikolla duunin jälkeen parina päivänä pari hassua "rentoutumiseen". Ja sit pe + la kevyet / joskus kunnon humalat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi niin ei sovi päälle. Miksi sitä juoda jos aiheuttaa ongelmia? Toisten päät on suunniteltu enemmän stimulaatiota varten. Minulla ei tule amfetamiinista mitään krapuloita tai huonoja oloja. Hyvä olo vaan tulee ja panettaa koko ajan. Tekee mieli pyöräillä ja katsella maisemia eli seikkailla/retkeillä. Tekee myös mieli tehdä töitä.

Moni matemaatikko, kirjailija ja kemisti on käyttänyt amfetamiinia. Sitä ei valitettavasti voi käyttää enää kun on laitonta. Syötynä kuitenkin melko harmiton päihde mikä ei aiheuta häiriökäyttäytymistä.

Vierailija
24/50 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/50 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADD. kirjoitti:

Ei sovi niin ei sovi päälle. Miksi sitä juoda jos aiheuttaa ongelmia? Toisten päät on suunniteltu enemmän stimulaatiota varten. Minulla ei tule amfetamiinista mitään krapuloita tai huonoja oloja. Hyvä olo vaan tulee ja panettaa koko ajan. Tekee mieli pyöräillä ja katsella maisemia eli seikkailla/retkeillä. Tekee myös mieli tehdä töitä.

Moni matemaatikko, kirjailija ja kemisti on käyttänyt amfetamiinia. Sitä ei valitettavasti voi käyttää enää kun on laitonta. Syötynä kuitenkin melko harmiton päihde mikä ei aiheuta häiriökäyttäytymistä.

Nimerkki ADD selittänee sen, miksi svimba sopii erityisen hyvin just sulle. Surprise.

Vierailija
26/50 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaa apeutta ja toivottomuutta. Siksi olen vähentänyt paljon. En kestä seuraavan päivän tunnelmia.

Vierailija
27/50 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voisiko masennuksesta päästä eroon, jos on juonut paljon ja lopettaisi. En jaksaisi enää olla näin saamaton, väsynyt ja onneton. En löydä kumppaniakaan ikinä, jos olen aina näin masentunut ja juon tissuttelen yksin liian usein. Tämä kaikki alkoi kun rakas ihminen jätti vuosia sitten. N39

Vierailija
28/50 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADD. kirjoitti:

Jos nimimerkki on yhtä kuin sun diagnoosi, niin ei liene yllätys, että amfetamiini rauhoittaa. 

Vierailija
29/50 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli voisiko masennuksesta päästä eroon, jos on juonut paljon ja lopettaisi. En jaksaisi enää olla näin saamaton, väsynyt ja onneton. En löydä kumppaniakaan ikinä, jos olen aina näin masentunut ja juon tissuttelen yksin liian usein. Tämä kaikki alkoi kun rakas ihminen jätti vuosia sitten. N39

No se nyt on ainakin ihan ehdoton juttu kokeiltavaksi. Muutaman kuukauden tipaton, katso mitä tapahtuu. Pomminvarmasti olo paranee. Se jää nähtäväksi, että kuinka paljon, mutta se on saletti, että alkoholi ei paranna sun mielialaa.

Vierailija
30/50 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Onko alkoholeissa eroa, tuleeko jostain pahemmat masisoireet kuin toisesta? Yleensä juon mietoja, lonkeroita ja siidereitä. Mites väkevämmät, viinit, skumppa, liköörit jne.? Kellään tietoa tai kokemusta?

Jostain olen lukenut, että alkoholin puhtaus vaikuttaa krapulaoireisiin.

Tykkään juoda ja yleensä on hauskaa, mutta toi päiviä kestävä alakuloisuus on inhottavaa.

Vierailija
31/50 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma. Onko alkoholeissa eroa, tuleeko jostain pahemmat masisoireet kuin toisesta? Yleensä juon mietoja, lonkeroita ja siidereitä. Mites väkevämmät, viinit, skumppa, liköörit jne.? Kellään tietoa tai kokemusta?

Tykkään juoda ja yleensä on hauskaa, mutta toi päiviä kestävä alakuloisuus on inhottavaa.

Masisoireisiin ei mitään eroa laaduilla. Ne jutut koskee lähinnä krapulaa ja jotain painoasioita. 

Vierailija
32/50 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masisoireisiin ei mitään eroa laaduilla. Ne jutut koskee lähinnä krapulaa ja jotain painoasioita. 

Pitäisi tehdä jotain empiiristä tutkimusta, ja vertailla olotilaa eri alkoholien juomisen jälkeisinä päivinä. Olen vakuuttunut, että jotain eroavaisuuksia täytyy olla.

Vierailija
33/50 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesäkuun alussa suurissa, koko päivän kestävissä juhlissa, joissa tuli juotua aivan liian paljon. Ei missään tapauksessa "ryypäten", vaan ihan juhlakaavan mukaan: ensin nostettiin lasit shampanjaa, sitten juotiin ruoan kanssa viiniä, sitten konjakkia kahvin kanssa ja loppuillasta lisää viiniä. Minulla oli tämän jälkeen noin viikon verran ihan järkyttävä masennus. Muistelin pienimpiäkin asioita, joita olin juhlissa jollekin sanonut ja ne paisuivat kohtuuttomiin mittasuhteisiin. En meinannut päästä aamuisin sängystä ylös, kun koin itseni niin epäonnistuneeksi. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun tällaista tapahtuu, mutta niin paha, että päätin sen jälkeen lopettaa alkoholin juomisen kokonaan, ainakin toistaiseksi. Tämä on ollut yksi parhaimmista kuukausista elämässäni, enkä ole todellakaan kaivannut alkoholia.

Vierailija
34/50 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tosiaan kun juot alkoholia niin sä käytät tulevien päivien ja viikkojen dopamiinit etukäteen pois. Ei ihme että myöhemmin on sitten ankea olo. Mä en oo enää vuosiin vetänyt kännejä juuri tän takia. Saunaoluen otan, siinä se. On elämä sit tasaisen onnellista, ei sellaista sahausta että kännätessä hauskaa ja sitten ahdistaa.

Aina välillä se on dopamiini ja välillä serotoniini :D.

Aivokemia ei ole noin yksinkertaista. Edes neurotieteilijät eivät ymmärrä dopamiinin toimintaa, joten jos luet uutisista jostain "dopamiinivarastoista" niin luet mainstream bullshit paskaa.

Neurokemikaalit eivät toimi niin kuin halutaan ajatella. Lisäksi dopamiinilla ei ole mitään "varastoa" joka käytetään loppuun, vaan dopamiini siivotaan reseptorista takaisin uudelleenkäyttöä varten.

No varmaan tällaisessa kontekstissa se ei oo niin tarkkaa :) Toki siellä muitakin välittäjäaineita pyörii. En vaan näe mitään ideaa siinä että tällaisella palstalla alkaa selvittää asioita juurta jaksain. Mutta selvitä sinä jos pidät aihetta niin tärkeänä. Useimmille riittää pääpiirteittäin asiat.

Vierailija
35/50 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa alkoholi ja serotoniini.

Vierailija
36/50 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun muistaakseni alkoholista seuraa ainokemioihin kahden viikon vajaustila mielihyvähormooneistä. eli toi on normaalia ja tyypillistä. jos juo jokaviikonloppu ei edes tiedä omaa normaalia mielialaansa.

Saati jos tissuttelee päivittäin. Läheiset sen kiukuttelun kyllä huomaavat.

Vierailija
37/50 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakas ihminen jätti sut koska joit. Älä viitsi valehdella.

Vierailija
38/50 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotkut, jotka ei tajua mielialojen heilahtelun ja ahdistuksen johtuvan alkoholinkäytöstä, saattavat ajatella, että se johtuu esim. kumppanista tai että parisuhteessa on jotain vikaa tms. Surullista.

Vierailija
39/50 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

40/50 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen itse juonut aina silloin tällöin joskus enemmän joskus vähemmän. Välillä on ollut krapula joskus ei mitään. Mut se että masentuu juomisesta on vähän outoa miks sit juo jos siitä masentuu t Leveälanteinen Teija 120 kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä