Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En sitten voi enää loimulohtakaan syömään :(

Vierailija
20.07.2019 |

Rakastan loimulohta, mutta ei vain enää tipu, tulee tod etova olo heti ensimmäisistä paloista.
Syy on se, että sairastin Noroviruksen tuossa alkukeväästä ja pari tuntia ennen rajujen oireiden alkamista meillä oli ruokana mm loimulohta. Ihmettelin kun ei oikein ruoka maittanut ja oli sellainen outo olo ja pari tuntia sen jälk alkoi oksentelu ja ripulointi jota jatkui seuraavaan päivään asti n.45min välein.
Se oli jotakin sanoinkuvaamattoman hirveätä. Ja joka kerta sen jälkeen ollut vaikeuksia nimenomaan loimulohen syömisessä. Veemäistä😡

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödä, korjaus otsikkoon.

Ap

Vierailija
2/14 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan hitsin vitsi, kylläpäs meni nyt minunkin päivä pilalle kun sain tämän tietää. Ja ruokamyrkytyksellä kestää alkaa saastuneen ruuan syömisen jälkeen, eli todennäköisesti johtui aivan muusta ruuasta, jota et nyt edes pelkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa valmiita tuotteita, kuten savukalaa tai vastaavaa, ne on syytä kuumentaa kunnolla, tai ottaa riskin vatsataudista.

Itse kuumennan 180 asteessa niin, että rasva kiehuu.

Vierailija
4/14 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te puhutte? Esim.loimulohi on kypsää kalaa ja minä puhuin Norosta, eri asia kuin ruokamyrkytys!

Meillä oli kunnon Noro-epidemia myös töissä kys aikaan.

Ap

Vierailija
5/14 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni yleensä menee ohi vuodessa tai kahdessa nuo oksennustaudin aiheuttamat yökötykset. 

Vierailija
6/14 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se menee, että ruoka, jota on vatsatautisena joutunut oksentamaan, ei vaan maistu. Eiköhän se ajastaan helpota, mulla meni vain 2 vuotta että pystyin syömään suolapähkinöitä vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
7/14 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taas syö enää tietyn valmistajan jäätelöitä. Minulle iski norovirus jädeistä. Olen hulluna jäätelöön, mutta näihin en kajoa.

Vierailija
8/14 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei edelleenkään reilun 20 vuoden jälkeen maistu jauhelihakastike.

Vierailija
9/14 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se menee, että ruoka, jota on vatsatautisena joutunut oksentamaan, ei vaan maistu. Eiköhän se ajastaan helpota, mulla meni vain 2 vuotta että pystyin syömään suolapähkinöitä vastaavassa tilanteessa.

Nimenomaan. Vaikka sillä ruoalla ei olisi edes mitään tekemistä sairastumisen kanssa niin Averssi voi kestää vuosia. Mulla meni kymmenen vuotta ennen kuin pystyin syömään yhdistelmää vaalea sämpylä, maksamakkara ja herkkukurkku, kun kerran sairastuin sappikivikohtaukseen muutama tunti tuollaisen aamupalan jälkeen.

Vierailija
10/14 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama fiilis tulee pulla ja banaani -yhdistelmästä. On kyllä lieventynyt kun aikaa on kulunut.

Vierailija
11/14 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus jonkun jutun jonka mukaan syöpäpotilaillekin syötettäisiin jotain erikoista makua ennen hoitoja, jottei heillä kehittyisi inhoa tavallisiin ruokiin, ei niin haittaa jos siihen harvinaisempaan kehittyy kammo. En ole kyllä myöhemmin törmännyt tällaisiin juttuihin, joten liekö näin missään.

Itsellä meni vuosia mahataudin jälkeen ennen kuin saatoin syödä lihapullia, kaalia ja ranskalaista salaattikastiketta.

Vierailija
12/14 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voihan hitsin vitsi, kylläpäs meni nyt minunkin päivä pilalle kun sain tämän tietää. Ja ruokamyrkytyksellä kestää alkaa saastuneen ruuan syömisen jälkeen, eli todennäköisesti johtui aivan muusta ruuasta, jota et nyt edes pelkää.

Hänhän ei ruokamyrkytyksestä puhunutkaan...

Vierailija
13/14 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, en siis ole mikään outolintu asian kanssa, "lohdullista". Ja on muuten sama juttu mozzarellan kanssa eli sekään ei enää maistu kylmänä esim.salaatissa ja kys aterialla oli juuri mozzarellaa salaatissa, sen sijaan vaikkapa suippopaprikoissa sula mozzarella kyllä maistuu ongelmitta.

Jännä juttu sekin ettei jaffalight, tomaatti, paprika ym aiheuta samaa reaktiota vaikka niitäkin aterialla oli..

Ap

Vierailija
14/14 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pysty tietynlaista täytettyä patonkia syömään tosin mulla oli nimenomaan ruokamyrkytys joka siitä patongin majoneesista tuli, moni muu oli myös ko. patongista saanut (oli kahvila).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi