Neuvokaa mistä voisin saada pieniä tuloja perustamatta omaa yritystä tai mitään tommosia Y-tunnuksia ym.
en jaksa ryhtyä yrittäjäksi (myöhemmin vaikea saada tukia) enkä halua mitään omia toiminimiä tms. Mut joitain lisätuloja tarviytsen. TÖIHIN EN PYSTY!! Olen täysin tuloton, mutta eläisin 350/kk, tai vähempikin voisi riittää...
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähänkäytetylle kirppismestariksi, eli saat laittaa myyntiin toisten kirppistavaroita ja saat tuotosta osuuden. Itse olen tehnyt hommaa muutaman kuukauden, ja muutaman satasen kuussa sillä voi hyvinkin hankkia, kun tekee ”harrastuksena”. Jos ihan kokopäivätyökseen tekisi, varmaan sillä voisi melkein elääkin.
Mietin itsekin tuommoista. Kerrotko lisää, kuinka käytännössä toimii?
Ilmoitan VK:lle, kuinka paljon haluan käsitellä tavaraa viikoittain. Posti tuo tavaralaatikot kotiin. Lajittelen ja kuvaan tavarat. Kirjoitan myyntitekstit ja määrittelen hinnat. Numeroin tavarat. Ilmoitan kun myyntierä on valmis, ja Posti hakee sen. Kun tavara myydään, osuus VK:lle, tavaroiden lähettäjälle sekä minulle. Laskutan ukko.fi:n kautta (ei ole vaikeaa, VK tekee osan puolestani). Myyntiaika kullekin erälle on 6 kk, joten tulo voi tulla hitaasti tiputellen. Edestakaisin kuljetuksiinkin menee aikaa, joten jos nyt aloittaa, niin muutamia viikkoja saa odotella ensimmäisiä tuloja. Mutta luotettavasti on maksettu ja tavaroita on kaupassa mennyt ihan kivasti.
Eikun pese penkistä. Älä suotta istua lätkötä toimeentulo lähteesi päällä.
Ala kerätä romurautaa ja myy jälleen käsittelijälle. Tuosta tienaa yllättävän hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähänkäytetylle kirppismestariksi, eli saat laittaa myyntiin toisten kirppistavaroita ja saat tuotosta osuuden. Itse olen tehnyt hommaa muutaman kuukauden, ja muutaman satasen kuussa sillä voi hyvinkin hankkia, kun tekee ”harrastuksena”. Jos ihan kokopäivätyökseen tekisi, varmaan sillä voisi melkein elääkin.
Mietin itsekin tuommoista. Kerrotko lisää, kuinka käytännössä toimii?
Ilmoitan VK:lle, kuinka paljon haluan käsitellä tavaraa viikoittain. Posti tuo tavaralaatikot kotiin. Lajittelen ja kuvaan tavarat. Kirjoitan myyntitekstit ja määrittelen hinnat. Numeroin tavarat. Ilmoitan kun myyntierä on valmis, ja Posti hakee sen. Kun tavara myydään, osuus VK:lle, tavaroiden lähettäjälle sekä minulle. Laskutan ukko.fi:n kautta (ei ole vaikeaa, VK tekee osan puolestani). Myyntiaika kullekin erälle on 6 kk, joten tulo voi tulla hitaasti tiputellen. Edestakaisin kuljetuksiinkin menee aikaa, joten jos nyt aloittaa, niin muutamia viikkoja saa odotella ensimmäisiä tuloja. Mutta luotettavasti on maksettu ja tavaroita on kaupassa mennyt ihan kivasti.
Mitä helvetin järkeä tuossa on kenenkään kannalta?
Ilmeisesti AP ei pysty kokopäivätyöhön?
Estääkö työnteon liikuntavamma, aivovaurio, mielenterveysongelma, sairaus, vai joku muu?
Mikä koulutus? Killainen kielitaito? Mitä muuta osaat tehdä?
Osaatko tehdä käsitöitä? Esim. villasukkia ja -lapasia tai pitsiliinoja? Niitä voisi myydä tutuille ja sukulaisille, tai kirppasipalstoilla kelle vaan.