Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kastelija kesäleirille?

Vierailija
20.07.2019 |

Oon siis 16v tyttö ja menossa viikon päästä viikon urheilu leirille. Oon oottanu sitä leirii tosi pitkään mutta kuulin just et siellä nukutaan 3 hengen huoneissa. Mun kaverit on perun sen nii joutuisin joidenkin tuntemattomien kanssa. Oon kuitenkin yökastelija ja tarviin vaippaa öisin. En haluis tuntemattomien edessä olla vaipat päällä enkä oo varma voinko käyttää salaa. Ne kuitenkin rapisee ja aamulla pitää se märkä vaippaki johonkin tunkea. Kellään mitää ideoita tai vastaavia kokemuksia

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole rohkea ja mene leirille :) hyvin se menee, eikä tuo ole lopulta sen kummallisempi vaiva kuin esim allergia

Vierailija
22/68 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa ap:n huonekaveri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeesti vaan. Ei siinä ole mitään hävettävää. Ei sun tietysti tarvitse sitä mitenkään mainostaa mutta turha jännittääkään että joku saisi tietää.

Vierailija
24/68 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 13-vuotias tytär, joka kastelija ja jolla on myös jo kuukautiset. Tyttö itse tosi reipas ja ollut tänä vuonna ja viime vuonna leireillä monen hengen huoneissa yötä. Menee meikkipussin kanssa vessaan jossa laittaa vaipan ja jalkaan pyjamahousut ja pitkän paitulin. Aamulla sama juttu toisinpäin ja vaippa pussiin, jos ta roskiin sopivan hetken tullen. Hyvin toimii!

Kiitos tästä vastauksesta :) Jotenkin rohkaisevaa kuulla, että muutkin ovat selvinneet leireiltä kastelusta huolimatta. Vähän itseäni stressaa, että joku näkee vaipat jossain vaiheessa, mutta tuskin kukaan mun kassia siellä penkoo. Yöpuku peittää myös tosi hyvin, peilailin vähän ja ei sitä kyllä huomaa. Hieno juttu että sun tytär uskaltaa nauttia elämästä vaipoista huolimatta :)

-aloittaja

Vierailija
25/68 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin omasta vauvasta haistan kauaa, milloin sillä on pissat vaipassa. Pelkään vähän, että urheiluleiri, paljon nestettä, litimärkä vaippa ja kuuma ilma on huono yhdistelmä jos haluaa kastelun pysyvän salaisuutena :(747

Vierailija
26/68 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 16 v ei ole voinut oppia kuivaksi? Järkyttävää

Vierailija
27/68 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut monilla lasten ja nuorten leireillä ohjaajana, ja nähnyt yllättävän paljon vanhempia yökastelijoita. Lähes joka kerta olemme onnistuneet järjestämään asiat niin, että yökastelija on saanut käyttää vaippaa täysin huomaamattomasti.  Suosittelen siis kertomaan kastelusta ohjaajille, ja olemaan stressaamatta liikaa :)

Vierailija
28/68 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sieltä joku kiva täti löytyy joka vaihtaa sulle vaipat ja lukee iltasadun 

Vierailija
29/68 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini vaipoissa ois kyllä aika hauska näky, pakko sanoa :D Omallekin tekisi ihan hyvää kun on niin aikuista jo olevinaan

Vierailija
30/68 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän jonkun siellä leirilläkin kukat kastella ettei ne kuihdu

Vierailija
31/68 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut joutuu runsaiden kuukautisten vuoksi pitämään yöllä vaippaa.

Vierailija
32/68 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini vaipoissa ois kyllä aika hauska näky, pakko sanoa :D Omallekin tekisi ihan hyvää kun on niin aikuista jo olevinaan

No laita omasi vaippoihin jos se niin hienoa ja hassua kerran on :D osta vaikka tuttipullo

Vierailija
33/68 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ainakin omasta vauvasta haistan kauaa, milloin sillä on pissat vaipassa. Pelkään vähän, että urheiluleiri, paljon nestettä, litimärkä vaippa ja kuuma ilma on huono yhdistelmä jos haluaa kastelun pysyvän salaisuutena :(747

Mun äiti teki elämäntyönsä vanhustenhuollossa, ja hän on sanonut, että jostain syystä ne aikuisten vaipat eivät haise (siis jos niissä on pissaa), mutta vauvan (kertakäyttövaipasta) sen kyllä haistaa. (Oikein pestyistä kestovaipoista taas ei haista, tämä vertailuksi).

Vierailija
34/68 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla pissat on olleet vaipassa monta tuntia, ja muut haistaa kyllä märän vaipan. Itse siihen hajuun varmaan tottuu mutta muut kyllä huomaa. Kannattaa kertoa suoraan, kyllä tuossa iässä ihmiset jo ymmärtää

Vierailija
35/68 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän niin iso osa tälle palstalle kirjoittavista on totaalisia idiootteja? No ei se idiotismikaan niin vakavaa olisi mutta kun yhdistetään täyteen pahansisuisuuteen niin ihan täysiä ihmispaskoja on palstalla vaikka kuinka.

Vierailija
36/68 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovipintainen vaippa ei haise, mutta rapisee todella paljon. Kangaspintainen taas haisee. Aloittajalla taitaa olla muovipinta käytössä, kun pelkää rapinan paljastavan...

Vierailija
37/68 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, että et tajua kastelun voivan johtua sairaudesta. Ei ole siis kyse kuivaksi oppimisesta vaan ihan muusta. Joillain voi olla rakon poikkeavan rakenteen takia esim. krooninen virtsatietulehdus jo nuoresta pitäen ja silloin tulee ajoittain yökastelua.

Vierailija
38/68 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 11v lapsi jolla satunnaista kastelua, mutta ei sen takia halua lähteä millekään leirille. Hienoa että aloittaja uskaltaa lähteä. Kaikki sujuu varmasti hyvin, ei sitä vaippaa kukaan huomaa :)

Vierailija
39/68 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota mä itsekin vähän pelkään, mutta toisaalta ainakaan omaan nenään märkä vaippa ei haise paljon miltään. Toivottavasti huoneissa on hyvä ilmanvaihto ja sängyt ei ihan kiinni toisissaan. - aloittaja

Vierailija
40/68 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aikuinen pissi niin paljon yöllä että sen vaipan pitää olla ihan jättimäisen paksu :o