Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea luopua tavaroista

Vierailija
20.07.2019 |

Jemmaa lasten vanhoja tavaroita, pelejä, junaratoja, Aku ankka- lehtiä, legoja. Lapset olisivat valmiita luopumaan niistä, mutta minä en jostain syystä pysty. Kuvittelen, että tulevat lapsenlapset leikkivät niillä joskus. Mutta ei niitä varmaan tarvitsisi olla noin älyttömän paljon. Miten pystyisin luopumaan?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jemmaan...

Vierailija
2/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lelut kannattaa säästää lapsenlapsille.

Mutta tuskin ovat vanhoista Aku ankoista kiinnostuneita ainakaan lehdistä. Itsekään en pysty niitä heittämään pois.

Sanoma mainosti aikoinaan, että niiden arvo vaan kasvaa. Ei ole vuosiin arvo kasvanut. Antikatkaan ei ota vastaan (muuta kuin ikivanhoja)

Mut Legot, junaradat, laadukkaat barbit kannattaa säästää. Samoin schleizit ja ehkä petsit ja nukkekodit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne sun lapset välttämättä edes halua lapsia. Tai tekevät yhden 40-vuotiaana, jolloin olet hillonnut tavaroita vuosikymmeniä. Ei mitään järkeä.

Vierailija
4/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mutsi hillosi.... Vain legoja on käytetty myöhemmin. Akuankat otin kyllä mukaan jo lähtiessäni 19 vuotiaana, niitä on lueskelleet lapset ja lasten serkut.

Muut rojut kippasin roskalavalle kun äiti päätyi hoitokotiin. Ja kirosin sitä että edes osan hommasta olisi voinut tehdä silloin 25 vuotta aiemmin.

Vierailija
5/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä ihan vain muutamia, sellainen määrä joka ei vie paljon tilaa. Esim yksi pahvilaatikollinen.

Vierailija
6/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne sun lapset välttämättä edes halua lapsia. Tai tekevät yhden 40-vuotiaana, jolloin olet hillonnut tavaroita vuosikymmeniä. Ei mitään järkeä.

Voihan tavarat siinä tapauksessa lahjoittaa,myydä tai hävittää.

Vierailija
7/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ja se yksi lapsenlapsi ei välttämättä ole kiinnostunut leikkimään junaradalla. Tajuan kyllä älyttömyyden, mutta silti olen jotenkin jumissa näiden tavaroiden kanssa.

Ap

Vierailija
8/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sen jälkeen kun on varastoinut niitä turhaan 30+ vuotta, ja mahdollisesti raahannut muutoissa mukana.

Vierailija
9/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vanhempi lapsi ei ehkä ikinä hanki omia. Silti säästän joitakin hänen tavaroitaan ja lempivaatteitaan muistona ja hänen omasta pyynnöstään.

Saa sitten itse joskus päättää, mitä niillä tekee.

Komeroita voi myös siivota, se mikä on nyt tärkeää voi olla viiden vuoden päästä täyttä roskaa.

Vierailija
10/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olen säästänyt lapsen palapelit, kirjat ja pehmolelut ym. Nyt kun olen tullut mummoksi, lapseni kieltää minua tuomasta niitä lapselleen. Ovat vain vieneet tilaa yli 30 vuotta asunnossamme 🤔

Vierailija
11/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule tavarapaljous-ketjuun, löydät tsemppiä ja neuvoja ihmisiltä jotka ovat samassa tilanteessa.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3969618/ketju/tavarapaljous?page=139&ch…

Vierailija
12/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun lapselleni kelpasi lähes kaikki mun vanhat lelut. Leikki mun vanhoilla barbeilla, joille oli itse tehtyjä vaihtovaatteita. Lahjoiksi saamillaan Brazeilla ei oo koskaan leikkinyt.

Vierailija
13/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sen jälkeen kun on varastoinut niitä turhaan 30+ vuotta, ja mahdollisesti raahannut muutoissa mukana.

Jos se ei ole omistajalle ongelma, miksi sen pitäisi olla jollekulle muullekaan, esim.keskustelupalstan muukalaiselle.

On ihan tyypillistä tehdä lelujen tms. inventaario kun muuttaa.

Vierailija
14/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Olen säästänyt lapsen palapelit, kirjat ja pehmolelut ym. Nyt kun olen tullut mummoksi, lapseni kieltää minua tuomasta niitä lapselleen. Ovat vain vieneet tilaa yli 30 vuotta asunnossamme 🤔

Säästä olennaiset mummolan leluiksi. Inventoi loput.

Vierailija
15/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsenlapsi muk voi leikkiä niillä sinun luonasi.

Vierailija
16/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli lapsenlapsi. Hän rakastaa sitä, kun mummolassa löytyy joku vanhemman vanha kirja, palapeli, duplosetti, pikkuautoja tai nyt myöhemmin legoritarit, F1 varikko jne.

Huonokuntoisia ja ei-niin kivoja ei kannata säästää, eikä mitään megalaatikkoa satunnaisia legopalikoita.

Miniän kanssa sovittiin heti, että lelut saa jäädä meille (jos he ei niitä erityisesti halua kotiinsa) ja koska me myös hoidamme lapsenlasta mielellään ja suht usein, on kiva että täällä on aika paljon kivoja ja hyväkuntoisia vanhoja leluja.

Kaikki puolikuntoiset pois kaapeista ja jos ahtaus ahdistaa niin sitten enemmänkin. On ihan mahdollista, ettei niitä lapsenlapsia tule, ja sinun on sitten vain elettävä sen kanssa. Mutta toki ne aidosti hyväkuntoiset voi myöhemminkin laittaa kiertoon.

Vaatteita ei kannata säilöä, ellei niillä ole sinulle itsellesi jotain nostalgia-arvoa. Niitä ei kuitenkaan tulla käyttämään.

Aku Ankat yms voi säästää jos on tosi reilusti tilaa ja sitten aikanaan kestää, että ne suvun uudet lapset ’tuhoaa’ ne. Jos niitä ei ole säilötty täysin käyttämättöminä keräilykappaleina niillä ei ole mitään arvoa (kuin ehkä jollain ensipainoksella). Hauska niitä silti on myöhemminkin lukea :) kuin myös esim vanhoja Lucky Lukeja ja Asterixeja.

Vierailija
17/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli lapsenlapsi. Hän rakastaa sitä, kun mummolassa löytyy joku vanhemman vanha kirja, palapeli, duplosetti, pikkuautoja tai nyt myöhemmin legoritarit, F1 varikko jne.

Huonokuntoisia ja ei-niin kivoja ei kannata säästää, eikä mitään megalaatikkoa satunnaisia legopalikoita.

Miniän kanssa sovittiin heti, että lelut saa jäädä meille (jos he ei niitä erityisesti halua kotiinsa) ja koska me myös hoidamme lapsenlasta mielellään ja suht usein, on kiva että täällä on aika paljon kivoja ja hyväkuntoisia vanhoja leluja.

Kaikki puolikuntoiset pois kaapeista ja jos ahtaus ahdistaa niin sitten enemmänkin. On ihan mahdollista, ettei niitä lapsenlapsia tule, ja sinun on sitten vain elettävä sen kanssa. Mutta toki ne aidosti hyväkuntoiset voi myöhemminkin laittaa kiertoon.

Vaatteita ei kannata säilöä, ellei niillä ole sinulle itsellesi jotain nostalgia-arvoa. Niitä ei kuitenkaan tulla käyttämään.

Aku Ankat yms voi säästää jos on tosi reilusti tilaa ja sitten aikanaan kestää, että ne suvun uudet lapset ’tuhoaa’ ne. Jos niitä ei ole säilötty täysin käyttämättöminä keräilykappaleina niillä ei ole mitään arvoa (kuin ehkä jollain ensipainoksella). Hauska niitä silti on myöhemminkin lukea :) kuin myös esim vanhoja Lucky Lukeja ja Asterixeja.

Miksei hyvillä perusvaatteilla olisi arvoa ja juhlapuvuilla. Minä ainakin käytin lapsillani vanhoja vaatteitani : juhlamekkoja, juhlakenkiä, perussisävaatteita ja villavaatteita.

Ja minä tein lapset pitkälti yli 30-vuotiaana. Eli kauan oli säilössä olleet.

Vierailija
18/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka töpöhännät, Tiina-kirjat ja Peppi pitkätossut, anna-kirjat yms on meillä luettu iltasatuina mun vanhoista kirjoista.

Viisikot eivät kiinnostaneet

Vierailija
19/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitys kehittyy ja leluista löydetään ties mitä myrkkyjä, joidena vuoksi asiantuntijat varoittavat antamasta vanhoja leluja lapsille. Varsinkin pienille.

Vierailija
20/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin mun kaukaisen ja iäkkään (yli 80-v) kaukaisen sukulaisen luo kylään.

Lapseni kysyi häneltä heti ensimmäisten tervehdysten jälkeen, että onko täällä lapsia. Iäkäs sukulainen sanoi, että lapset ovat lähteneet omilleen jo kauan sitten. Tähän oma lapseni totesi, että onko lelut jääneet.

Kyllä oli. Oli niitä erittäin vanhoja leluja vielä jäljellä. Niillä lapseni leikki viereisessä huoneessa itsekseen koko vierailun ajan.

Hän oli tietty säädtellyt niitä omien lastenlastensa vierailuja varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä