Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö uudelle työnantajalle ilmoittaa jos on aiemmin ollut todella pitkällä saikulla?

Vierailija
19.07.2019 |

Sairastuin työuupumukseen ja olen ollut siitä lähtien sairauslomalla. Olen kuitenkin edelleen kirjoilla entisessä työpaikassani, en siis ole irtisanoutunut vielä. Jos nyt haen muuta työpaikkaa, pitääkö mun ilmoittaa työhakemuksessa että oon ollut työuupumuksen ja masennuksen takia pitkällä saikulla? Jos pitää, niin eipä taida kukaan uskaltaa ottaa mua enää töihin :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on sussa ku ojan ukossa, mikään laki määrää niin!

Vierailija
2/8 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Ei varmaan kannata kuitenkaan laittaa nykyisen työpaikan pomoa suosittelijaksi? Lisäksi, jos meinaat aloittaa uuden työpaikkasi pitkällä saikulla, niin varaudu irtisanomiseen koeajalla. Siitä seuraa karenssi, sillä TE-palvelun mielestä irtisanominen on aina sinun syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä se pitäisi työhakemuksessa ilmoittaa? Terveydentilasi ei kuulu työnantajalle muuten kuin siltä osin, olisitko kykenevä tekemään kyseistä työtä. Jos sairaslomasi loppuu ennen kuin uusi työ alkaisi, niin silloinhan olet työkykyinen eikä aiempi tausta ole mitenkään relevantti.

Vierailija
4/8 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tarvitse. Mutta työhöntulotarkastuksessa saattaa olla aiheellista mainita asiasta, koska kun kysytään edellisten vuosien sairastelusta tai peräti halutaan pääsy potilastietoihisi, niin asiaa ei saisi salata.

Vierailija
5/8 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse.

Potilastietojen siirtoon voi sanoa ”Ei ole tarvetta”.

Voit myös peittää omakannasta kaikki reseptit (mieliala) ym asiat.

Uus työ.Uus alku.

Vierailija
6/8 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhöntulotarkastuksesta menee tieto siitä, onko työntekijä soveltuva työhön vai ei. Jos todetaan soveltuvaksi ja sitten ilmenee samantien, että on ollut pitkällä sairauslomalla, niin työnantaja voi pitää sitä jopa petoksena. Onneksi on olemassa jopa 6 kk koeaika!

Vierailija
7/8 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhöntulotarkastuksesta menee tieto siitä, onko työntekijä soveltuva työhön vai ei. Jos todetaan soveltuvaksi ja sitten ilmenee samantien, että on ollut pitkällä sairauslomalla, niin työnantaja voi pitää sitä jopa petoksena. Onneksi on olemassa jopa 6 kk koeaika!

Höpö höpö, jotain rajaa noihin juttuihin. Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
8/8 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mikään petos ole. Jos on soveltuva ko. työhön silloin kun työssäolotarkastus tehdään, se riittää. Ei menneillä sairasteluilla ole mitään merkitystä nykyisen työkyvyn suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi