Miltä päivän ruokailuni kuulostaa?
Aamulla iso kuppi mustaa kahvia ja reissumies (eli kaksi puolikasta), päällä keijua ja tartexia.
Lisäksi appelsiini ja pieni omena
Lounaaksi iso lautasellinen tomaatti-papukeittoa ja kaksi palaa pieni pyöreä ruisnäkkäriä, päällä keijua.
Välipalana puoli kourallista pähkinöitä, vettä ja purukumia.
Miltä kuulostaa? :)
Kommentit (40)
Tähän mennessä kuulostaa mielestäni hyvältä :)
En ole ehtinyt syödä päivällistä, en tiedä edes syönkö kun ei ole ruokahalua. Olutta aion ottaa :D
Ap
Kaksi mystistä juttua. Mikä on tartex? Paljonko on kourallinen tai puoli kourallista. Miksi kouramittaa käytetään vain pähkinoiden yhteydessä. Miten se mitataan? Ja ihan vakavissani kysyn tätä kouramittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi mystistä juttua. Mikä on tartex? Paljonko on kourallinen tai puoli kourallista. Miksi kouramittaa käytetään vain pähkinoiden yhteydessä. Miten se mitataan? Ja ihan vakavissani kysyn tätä kouramittaa.
Tartex on kasvistahnaa.
Käytin kourallista esimerkkinä, koska kouraisen valmiista pähkinäsekoituskulhosta noin puoli kourallista erilaisia, sattumanvaraisia pähkinöitä :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mihinä liha.
En käytä.
Ap
Mulla olis noiden jälkeen armoton nälkä ja tilaisin itselleni perhepitsan iltaruuaksi. Jos kalorit jää alle 3500kcal/pv, alan laihtumaan ja olen jo valmiiksi alipainoinen.
Siltä luin sika olisi kaukalollaan
Vierailija kirjoitti:
Mulla olis noiden jälkeen armoton nälkä ja tilaisin itselleni perhepitsan iltaruuaksi. Jos kalorit jää alle 3500kcal/pv, alan laihtumaan ja olen jo valmiiksi alipainoinen.
En syö itse pitsaa, koska en tykkää siitä. Itse olen normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö itse pitsaa, koska en tykkää siitä. Itse olen normaalipainoinen.
Tämä siis ap :)
Vierailija kirjoitti:
Jäi kiinnostamaan, että oletko siis nainen? Aika iso energiantarve sinulla mielestäni, teetkö fyysisesti rasittavaa työtä?
Ap
Ei kai tuossa isompaa vikaa ole. Aika vähän kasviksia kyllä. Minun makuun tuo on aika tylsä ruokapäivä, mutta sehän on ihan makuasia. Minä söin aamupalalla croissantin, cappuccinon ja mansikoita. Lounaaksi metsäsienikeitto, katkarapusalaatti + pala patonkia, nokkoslettuja, uunijuureksia ja sipuli-voisulaa, jälkiruokana viipale juustoa, muutama pähkinä ja kirsikoita. Neljältä join kupin kermakahvia ja söin palan paahtoleipää voin ja hillon kanssa. Kohta päivällinen, joka on kreikkalainen salaatti, miehen savustamia siikoja, perunoita ja yrttikastiketta, lasi valkoviiniä ja jälkiruuaksi pala suklaakakkua ja mansikoita.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuossa isompaa vikaa ole. Aika vähän kasviksia kyllä. Minun makuun tuo on aika tylsä ruokapäivä, mutta sehän on ihan makuasia. Minä söin aamupalalla croissantin, cappuccinon ja mansikoita. Lounaaksi metsäsienikeitto, katkarapusalaatti + pala patonkia, nokkoslettuja, uunijuureksia ja sipuli-voisulaa, jälkiruokana viipale juustoa, muutama pähkinä ja kirsikoita. Neljältä join kupin kermakahvia ja söin palan paahtoleipää voin ja hillon kanssa. Kohta päivällinen, joka on kreikkalainen salaatti, miehen savustamia siikoja, perunoita ja yrttikastiketta, lasi valkoviiniä ja jälkiruuaksi pala suklaakakkua ja mansikoita.
Kuulostaa herkulliselta ja runsaalta! Taidat olla kulinaristi?
Syön varmaankin monien mielestä tylsästi, olen aika köyhä enkä syö eläinperäisiä tuotteitakaan.
Ap
Merkittävästi paremmalta kuin minun tämän päiväiset ruokani :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tartex on kasvistahnaa.
Käytin kourallista esimerkkinä, koska kouraisen valmiista pähkinäsekoituskulhosta noin puoli kourallista erilaisia, sattumanvaraisia pähkinöitä :DAp
Kiitos vastauksesta. Miksi et syö tarexin sijaan vaikka tomaatteja ja kurkkuja yms vuodenaikaan liittyvää? Aloin miettiä kourallisen määritelmää. Se on kai se määrä minkä voi pitää kädessään kämmenpuoli alaspäin, Eli yksi appelsiini, yksi kurkku ei sovi kouraan vaikka pysyykin siina.
Iltalehti määritteli kourallisen näin: "
Kuinka paljon pähkinöitä kannattaa syödä päivässä?
Kourallinen eli 30–40 grammaa"
Puutarhaliitto näin: "kourallinen eli sata grammaa"
MeNaiset "sata grammaa"
Anna (piti kourallista pienenä) : "Noin 15-30 grammaa, eli 1-2 pientä kourallista pähkinöitä"
terve.fi Pieni kourallinen on 30 grammaa.
Syöhyvaa,fi "Puoli kiloa on noin 5-6 kourallista"
Hanna Partanen ""pähkinöitä pieni kourallinen (n. 20 g) päivässä"
Sydän.fi
Yksi annos eli noin kourallinen on esimerkiksi
yksi keskikokoinen tomaatti,
yksi keskikokoinen porkkana,
1½ dl raastetta tai vihersalaattia,
1½ dl kypsennettyjä kasviksia eli lämmintä kasvislisäkettä,
1 dl marjoja, tai
yksi hedelmä
Ja tässä analysoidaan montako ampiaishämähäkkiä on kourallinen
http://kirlah-kielet.blogspot.com/2011/09/kourallinen-ampiaishamahakkej…
Nämä löydetty haulla "kourallinen määrä" Lähes kaikissa artikkeleissa puhuttiin pähkinöistä. Tulokset ovat välillä 15 - 100 grammaa. Aika epämääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tartex on kasvistahnaa.
Käytin kourallista esimerkkinä, koska kouraisen valmiista pähkinäsekoituskulhosta noin puoli kourallista erilaisia, sattumanvaraisia pähkinöitä :DAp
Kiitos vastauksesta. Miksi et syö tarexin sijaan vaikka tomaatteja ja kurkkuja yms vuodenaikaan liittyvää? Aloin miettiä kourallisen määritelmää. Se on kai se määrä minkä voi pitää kädessään kämmenpuoli alaspäin, Eli yksi appelsiini, yksi kurkku ei sovi kouraan vaikka pysyykin siina.
Iltalehti määritteli kourallisen näin: "
Kuinka paljon pähkinöitä kannattaa syödä päivässä?
Kourallinen eli 30–40 grammaa"
Puutarhaliitto näin: "kourallinen eli sata grammaa"
MeNaiset "sata grammaa"
Anna (piti kourallista pienenä) : "Noin 15-30 grammaa, eli 1-2 pientä kourallista pähkinöitä"
terve.fi Pieni kourallinen on 30 grammaa.
Syöhyvaa,fi "Puoli kiloa on noin 5-6 kourallista"
Hanna Partanen ""pähkinöitä pieni kourallinen (n. 20 g) päivässä"
Sydän.fi
Yksi annos eli noin kourallinen on esimerkiksi
yksi keskikokoinen tomaatti,
yksi keskikokoinen porkkana,
1½ dl raastetta tai vihersalaattia,
1½ dl kypsennettyjä kasviksia eli lämmintä kasvislisäkettä,
1 dl marjoja, tai
yksi hedelmä
Ja tässä analysoidaan montako ampiaishämähäkkiä on kourallinen
http://kirlah-kielet.blogspot.com/2011/09/kourallinen-ampiaishamahakkej…
Nämä löydetty haulla "kourallinen määrä" Lähes kaikissa artikkeleissa puhuttiin pähkinöistä. Tulokset ovat välillä 15 - 100 grammaa. Aika epämääräistä.
En osaa ottaa erityisemmin kantaa tuohon kourallisen määritelmään :D
Yleensä syönkin kasviksia reissarin tai näkkärin päällä, mutta vaihtelu virkistää! :D Halusin rasvaiset leivät tänä aamuna :)
Yleensä mun näkkärin päällä on pilkottuja oliiveja, luomu tomaattia ja punasipulia ohuena renkaana. Itse tykkään tästä yhdistelmästä! Ja Keiju-rasva alla.
Ap
Ruokasi on pelkkää sokeria, tärkkelystä ja teollista siemenöljyä. Pähkinät ainoa semiterveellinen aines.
Vierailija kirjoitti:
Ruokasi on pelkkää sokeria, tärkkelystä ja teollista siemenöljyä. Pähkinät ainoa semiterveellinen aines.
100 prosenttista ruista olivat nuo pieni pyöreä näkkärit ja papu-tomaattikeitto itse tehtyä alusta asti, pavut olivat valkoisia luomupapuja.
Tykkään kyllä makeasta eli siksi appelsiini ja omena :D En pidä makeisista.
Kerro vinkkejä, otan mielelläni uusia ideoita vastaan! En siis syö eläinperäisiä tuotteita.
Ap
Minä olen aikaisemmin luullut, että sana "pivo" tarkoittaa taskua. Nyt selvisi tämän kourallisselvityksen yhteydessä, ettää "pivo" tarkoittaakin kouraa. Eli pivollinen pähkinöitä suuhun ...)
Koura-analysoija
Päivällinen? Iltapala?
Tuohon asti ihan ok.