Mihin noi kaikki maisterit oikein sijoittuu? Liukuhihnalla on ties mitä maisteria, vähintään yhden tutkinnon suorittaneita.
Kommentit (8)
työllistymisnäkökulmaa enkä sitä, miten kiva olis lukea virolaista kivikauden arkeologiaa.
Ongelman ydin on se, että olen työnantajan kauhuiässä (lapsia) ja kollegat ovat kaikki miehiä....
Mutta ap taitaa olla niitä, jotka luulee, että esim. filosofian maisterit on jotain filosofiaa pääaineenaan lukeneita....
t. FM, joka ei ole lukenut lukion jälkeen kurssiakaan filosofiaa
t.3, joka ei tosiaan uhrannut aikanaan ajatustakaan työllistymiselle.
Oli katkera siitä, että joutui tekemään toimistotöitä maisterin papereilla.
Liitot koittaa saada sisäänottomääriä alas, mutta opm ei ole innostunut. Puhutaan bulkkikoulutuksesta mm. humanistien kohdalla.
Suurin osa sitten katoaakin pian muille aloille, kun kaikille ei vaan riitä töitä. Meikäläisen suunnitelma on tehdä nyt ensin lapset ja sitten suunnata niille ihanille pätkismarkkinoille... :) Onneksi mun ala on just tasoa virolainen kivikauden arkeologia, eli tietotaito ei vanhene, vaikka oiskin kotona useamman vuoden lapsia hoitamassa. ;)
Kortistossa en ole ollut, mutta usein kyllä " vaan kotona" pätkätöiden lomassa. Useat työnpätkistä eivät ole muuten edes liittyneet alaani mitenkään, vaan kielitaitoni avulla ja entisten kesätöiden kokemuksella olen niitä saanut.