Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenkiintoisin matkailukohde jossa olet käynyt?

Vierailija
19.07.2019 |

Mikä on mielenkiintoisin matkailukohde tai nähtävyys missä olet käynyt? Mielenkiintoinen voi olla vaikka historian tai tapahtumien takia.

Itse olen matkaillut niin vähän, ettei kokemuksia ole päässyt kertymään, mutta mielenkiintoista olisi käydä tsernobylissä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Victorian putoukset tai Istanbulin maanalainen vesisäiliö, jonka nimeä en nyt muista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahdoton kysymys, niin paljon upeita paikkoja maailmassa.

Vierailija
4/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt missään eksoottisissa paikoissa mutta Baumwipfelpfad Saksan Saarlandissa oli hauska ja niitä näyttää olevan Saksassa enemmänkin.

Vierailija
5/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islanti oli sympaattinen. Myös Japanista pidin. Tein joskus matkan E-Amerikkaan kun halusin käydä Brasiliassa. Brasilia ei tehnyt minuun suurta vaikutusta, mutta vieressä oleva Kolumbia teki. Pidin erityisesti vihreästä luonnosta ja vuoristomaisemista. Kaupungitkin olivat moderneja odotuksiin nähden.

Vierailija
6/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haparada

Vierailija
7/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angkor Wat

Vierailija
8/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani parhaat matkamuistot ovat yksittäisiä hetkiä. Kun istutaan syömässä eväitä viinipellon laidalla, kun joku ystävällinen paikallinen kertoo elämästään, kun aurinko laskee ja kuu nousee Norjassa tunturim yössä ja syödään päivällä pyydystytteä kalaa, kun istutaan kuumassa kesäyössä kuunnellen aaltojen pauhetta, kun krskustellaan ravintolan omistajan kanssa tilauksesta ilman yhteistä kieltä jne.

Vierailija
9/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kiehtovaa on ollut oikein rähjäisissä vanhoissa teollisuuskaupungeissa kuten Katowice, Detroit tai Jersey Cityn sivukujat.

Vierailija
10/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

New York on  uskomaton kaupunki, siellä on niin paljon kaikkea mahdollista. Toisaalta taas Skotlanti vastakohtana luonnonläheisyydestä nauttivalle. Molempiin haluaisin vielä joskus päästä. 

Vierailija
11/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain kiehtovaa on ollut oikein rähjäisissä vanhoissa teollisuuskaupungeissa kuten Katowice, Detroit tai Jersey Cityn sivukujat.

Ja tähän lisäyksenä, Chicagon eteläpuolella Indianassa uskomattoman laaja harmaa terästehdasalue. Osin entinen sellainen. Siellä voisi kuvata jonkun maailmanloppuelokuvan.

Vierailija
12/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krkan luonnonpuisto Kroatiassa.

Vierailija
13/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äänestäisin Islantia myös, jos et ole valtavan paljon matkustellut. Itse olen työskennellyt sekä Etelä- että Kaakois-Aasiassa että Itä-Afrikassa. Thaimaassahan nyt joka toinen ravaa. mutta suosittelisin sitten pistäytymistä Laosissa, erityisesti Luang Prabangissa, jos jaksat reissata. Olen itse aika kyllästynyt matkustelemaan ja jokin ihana suomalainen kansallispuisto on mulle parasta. 

Vierailija
14/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo ja Rooma ovat olleet ehtymättömän mielenkiintoisia jo vuosia.

Mutta Rantasalmi oli myös aika mielenkiintoinen.

Vierailija
15/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoo ja Rooma ovat olleet ehtymättömän mielenkiintoisia jo vuosia.

Mutta Rantasalmi oli myös aika mielenkiintoinen.

Tässä on minusta totuuden siemen. Kun kulkee avoimin silmin ja avoimin mielin kaikesta löytää kauneutta ja jotain täysin uutta. Ihan yhtä lailla suomalaisesta koivikkorannasta kuin vaikka jostain Tahitilta.

Vierailija
16/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hännilänsalmi Viitasaarella. Sieltä silloisesta lossirannasta olisi kuulema joskus 1950-luvulla paikalliset pimeän viinan myyjät ajaneet autolla järveen, eikä heitä ole tähän päivään mennessä löydetty.

Vierailija
17/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristikukkula Liettuassa oli melkoinen kuriositeetti.

Vierailija
18/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan Lontoota ja Pariisia, mutta tähän vastaan Aboa Vetus. On se hieno paikka. Jos jossain, niin siellä viihdyn vaikka kauinka kauan.

Vierailija
19/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellämainuttu Angkor Wat Siam Reapissa Kambodzassa ja Tangke, suolaisen veden laguuni Iloilossa Filippiineillä tulee ensimmäisinä mieleen.

Vierailija
20/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taos, New Mexico. Sai tutustua Puebloon ja natiivien tapoihin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Taos,_New_Mexico

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi