On vääryys, jos epäterveellisiä ruokia aletaan haittaverottaa
Miksi kaikkia rangaistaan, jos pullukan itsekuri ei riitä?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin että kuka sitten määrittää mikä on epäterveellistä ja siten verottamisen arvoista? Ostin tuossa juuri jugurttia jota pidän ihan tavanomaisena osana aamupalaa, mutta huvikseni vilkaisin ja aika hurja määrä sokeria sielläkin piileksii. Entäs makkarat joissa yhtä lailla rasvaa ja suolaa kuin sipseissä, jotka mielletään herkuiksi? Hurjan sokerinen kiisseli? Kuivatut hedelmät? Suolapähkinät verotetaan mutta normipähkinät ei?Hankalaksi menee.
Ellei verotuksessa ole kyse nimenomaan vain ja ainoastaan makeisista, jolloin olen ymmärtänyr jotain väärin.
Ei tässä ole mitään ongelmaa! Kaikki verolle vaan.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Fazerin sininen sais mun puolesta maksaa vaikka 10€.
Itse en suklaata syö.
Ja tupakka! Vähintään 15e pitäisi olla askin hinta.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Fakta: elimistö tarvitsee rasvaa. Fakta: elimistö tarvitsee proteiinia: Fakta: elimistö ei tarvitse grammaakaan sokeria.
Kyllä, mutta sokerivero olisi yhtä epämääräinen kuin hiilivero. Todellista määrää ei voi tarkasti mitata ja aina on vaihtoehtokustannus.
Mieheni on hoikka, ehkä liiankin hoikka, mutta hänellä on korkea kolesteroli ja hampaat kohtalaisen pahassa jamassa sokerin suurkuluttajana. Että kyllä se muihinkin vaikuttaa kuin vain lihaviin...
Väärin on myös yliverottaa sähköä. Toiset kun käyttävät sitä elämiseen.
Kivahan se on fossiilisilla lämmittää asuntonsa ja rankaista muita sähköstä!
Sinccis