Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On vääryys, jos epäterveellisiä ruokia aletaan haittaverottaa

hoikka herkkusuu
17.07.2019 |

Miksi kaikkia rangaistaan, jos pullukan itsekuri ei riitä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin että kuka sitten määrittää mikä on epäterveellistä ja siten verottamisen arvoista? Ostin tuossa juuri jugurttia jota pidän ihan tavanomaisena osana aamupalaa, mutta huvikseni vilkaisin ja aika hurja määrä sokeria sielläkin piileksii. Entäs makkarat joissa yhtä lailla rasvaa ja suolaa kuin sipseissä, jotka mielletään herkuiksi? Hurjan sokerinen kiisseli? Kuivatut hedelmät? Suolapähkinät verotetaan mutta normipähkinät ei?Hankalaksi menee.

Ellei verotuksessa ole kyse nimenomaan vain ja ainoastaan makeisista, jolloin olen ymmärtänyr jotain väärin.

Vierailija
2/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smoothiessa yhtä lailla sokeria kuin pirtelössä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotetaanhan viinaa ja tupakkaakin. Samalla lailla sokeri ja rasva ovat vahingollisia kansanterveydelle. Verot vaan kunnolla tappiin jotta läskit edes jotain itseaihetetuiden sairauksien hoidosta joutuisivat kustantamaan.

Vierailija
4/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö ei sitten ole yhtälailla kaikkien rankaisemista, kun kaikki joutuvat maksumiehiksi siitä, kun lihavuuden aiheuttamia terveyshaittoja ja jopa sairauksia hoidetaan verovaroilla? Lisäksi näiden sairauksien aiheuttamat sairaspoissaolot töistä pienentävät työelämän kautta tulevia verotuloja.

Vierailija
5/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekö ei sitten ole yhtälailla kaikkien rankaisemista, kun kaikki joutuvat maksumiehiksi siitä, kun lihavuuden aiheuttamia terveyshaittoja ja jopa sairauksia hoidetaan verovaroilla? Lisäksi näiden sairauksien aiheuttamat sairaspoissaolot töistä pienentävät työelämän kautta tulevia verotuloja.

Miks hoidetaan?

Kyllä tekijöitä riittää. Vähän liiankin kanssa.

Vierailija
6/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmaksi se laihalle herkkusuulle tulee maksaa haittaveroa kun kustantaa kaikkien sydänleikkaukset, verenpainelääkkeet, aivoinfarktin hoidot ja kolesterolilääkkeet. Laiha saa olla, muttei tyhmä.

Vierailija
7/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verotetaanhan viinaa ja tupakkaakin. Samalla lailla sokeri ja rasva ovat vahingollisia kansanterveydelle. Verot vaan kunnolla tappiin jotta läskit edes jotain itseaihetetuiden sairauksien hoidosta joutuisivat kustantamaan.

Mitä, ei vhh-dieetti olekaan enää muodissa?

Minulle on ihan sama vaikka sokerin ja voin hinta triplataan. Valmiita tuotteita en osta, osaan tehdä itse ja suklaata ostan jatkossakin hinnasta riippumatta.

Vierailija
8/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla kolmen kasvavan pojan äitinä alkaa kukkaron pohja vilkkua jos aletaan verottaa vaikka rasvaista lihaa kuten jauhelihaa ja nakkeja. Meillä syödään terveellisesti, mutta kasvavat pojat tarvitsevat rasvaa ja edullista proteiinia joten papujen ja linssien lisäksi esim. lasagne, jauhelihakeitto, nakkikastike ja muut edulliset arkiruuat ovat tarpeellisia.

Vierailija
9/25 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluisiko myös voi ja sokeri ihan vain paketissa verotettavien ruokien kastiin?

Vierailija
10/25 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasva on haitallista on uskonto

Vierailija
11/25 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta: elimistö tarvitsee rasvaa. Fakta: elimistö tarvitsee proteiinia: Fakta: elimistö ei tarvitse grammaakaan sokeria.

Vierailija
12/25 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon sun älykkyydestä, kun niputat kaikki rasvat samaan. Teknorasvat toki ovatkin epäterveellisiä.

Vierailija
13/25 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluisiko myös voi ja sokeri ihan vain paketissa verotettavien ruokien kastiin?

Sokeri kyllä, voi ei.

Vierailija
14/25 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei ole mitenkään haitallista. Ihmisen elimistö tarvitsee oikeaa rasvaa. Sokeria ei elimistö tarvitse mihinkään ja se on haitallista.

On se kyllä kumma, että aito ruoka mielletään vaaralliseksi, mutta kaikki keinotekoinen on muka hyväksi terveydelle.

Vierailija
15/25 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon sun älykkyydestä, kun niputat kaikki rasvat samaan. Teknorasvat toki ovatkin epäterveellisiä.

Aivan, margariinit ja siemenöljyt eivät ole mitään ihmisravintoa.

Vierailija
16/25 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinulla parempi ehdotus tähän? Joku kilojen mukaan maksettava vero?

Toisaalta epäterveellinen on epäterveellistä, olipa syöjä hoikka tai pullukka - ehkäpä siitä kuuluukin verottaa kaikkia epäterveellisen syöjiä.

Vierailija
17/25 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kääntäisin asian toistepäin. Alennetaan terveellisten ruoka-aineiden hintoja, esim kala, vihannekset, kana jne.

Jos raha on tiukassa ja lapsille pitää saada ruokaa niin kyllä sitä ostetaan halvinta eineistä eikä samalla rahalla kolme tomaattia. Tämä nyt karrikoitu esimerkki.

Vierailija
18/25 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä epäterveellisiä ne on hoikillekkin kun lihaville.

Vierailija
19/25 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kääntäisin asian toistepäin. Alennetaan terveellisten ruoka-aineiden hintoja, esim kala, vihannekset, kana jne.

Jos raha on tiukassa ja lapsille pitää saada ruokaa niin kyllä sitä ostetaan halvinta eineistä eikä samalla rahalla kolme tomaattia. Tämä nyt karrikoitu esimerkki.

Jos rahasta on tiukkaa, niin silloin ei mitään eineksiä osteta.

Vierailija
20/25 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin sininen sais mun puolesta maksaa vaikka 10€.

Itse en suklaata syö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän