Miksi kivoja ihmisiä syrjitään?
Miksi sellaisia, jotka pyrkivät olemaan kaikille ystävällisiä ja kohtelemaan kaikkia tasapuolisesti, syrjitään? Miksi näitä kohdellaan kuin ilmaa eikä hyväksytä fb-pyyntöjä? Vaikka olisi saman alan koulutus ja siten luulisi olevan jotain yhteistä. Eivätkä edes ole kaikkein ujoimpia. Tiedän paljon ujompia, joilla silti on ystäviä samoista piireistä.
Kommentit (24)
Saman olen huomannut ja tuntenut nahoissani. Pitää olla pikkasen kiero ja kettumainen ihminen ni johan rupee kaverit kiinnostumaan.
Ikävä kyllä nämä "kaikkien kaverit" eivät todellisuudessa ole oikein kenenkään kavereita. He eivät ole oikein mitään mieltä mistään, koska haluavat olla samaa mieltä tasapuolisesti kaikkien kanssa ja sehän ei onnistu, jos on jotain mieltä jostain. Sen vuoksi he eivät ole kovin mielenkiintoisia ihmisiä. Ujous ei tarkoita, että ihminen ei voisi olla myös kiinnostava. Sen vuoksi ujoillakin voi olla ystäviä ja kavereita.
Koska, ap, kivalle ihmiselle pitäisi olla kiva takaisin ja suurin osa ihmisistä on perseestä tulleita. Ihmiset valitsevat inhottavuuden ja siksi kivat jäävät yksin tai jos sattuu toinen kiva löytymään niin vähemmistöksi joita kiusataan. Kivana olo vaatii ihmisiltä paljon enemmän kuin perseily.
Totuus: Et ole kiva ihminen, vaan ahdistava ja takertuva hyypiö. Mahdollisesti myös trolli
Kyllä voi olla kiva mutta on silti mielipide aika monestakin asiasta niin ehkä juuri sen olettamuksen takia että olisi ihan päinvastoin
Olisi arvojeni vastaista alkaa kieroilevaksi ja ilkeäksi. Pysyn kilttinä, koska se on perusluonteeni. Arvostan myös muita kilttejä ihmisiä. Vihaan ilkeitä ihmisiä.
Kiltteys on usein myös henkilön hyvä onnisuutta ja vahvuutta.
Siksi sitä myös kadehditaan.
Ei ole turhaan sanonta jolla onni on se onnen kätkeköön.
Vierailija kirjoitti:
Siksi sitä myös kadehditaan.Ei ole turhaan sanonta jolla onni on se onnen kätkeköön.
Osuit naulan kantaan.
Mää en ainakaan ole kiva. Oleeen erittäin laskelmoija ja suoritttaja tyyyppppi.
En tiedä koskeeko sinua, mutta moni aika ikävä ja varsinkin narsistinen ihminen ihmettelee samaa ja on tosiasiassa itse kovin ikävää seuraa, näkemättä koskaan omia virheitään. Mutta niin, kuin sanoin en väitä koskevan sinua, olen vaan tällaisenkin huomannut.
Minä en ainakaan ole ollut hyvä onninen. Synnyin epätoivottuna enkä koskaan tavannut isääni. Olin koulukiusattu ja yksinäinen. Siitä huolimatta se on vain kasvattanut empatiakykyäni muita kohtaan ja tehnyt minusta ymmärtäväisen ja kiltin ihmisen. Minussa ei ole mitään kadehdittavaa. Onko pakko lyödä lyötyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi sitä myös kadehditaan.Ei ole turhaan sanonta jolla onni on se onnen kätkeköön.
Osuit naulan kantaan.
Se ilkeä tyhjä kadehtii tasapainoisuutta. Siksi heitä kilttejä vainotaan joskus. Häiriintyneet sitä tekevät.
Varmasti on noita narsistejakin, jotka projisoivat omat heikkoutensa muihin. Mutta hehän vasta ovatkin laskelmoivia ja syrjiviä, siis kiltin vastakohta. Ovat hyvää kaveria vain niiden kanssa, kenestä kokevat olevan jotain hyötyä. Syrjivät ja mustamaalaavat kilttejä ihmisiä, jotka uskaltavat olla "heitä vastaan".
Vierailija kirjoitti:
Mää en ainakaan ole kiva. Oleeen erittäin laskelmoija ja suoritttaja tyyyppppi.
Mä oleen 15 vuotta istunut tässsä tuolissa. Tämäkiin on peruste mitä et usko kun sen sanooo näin pää alhaaalla.
On ihmisiä, jotka eivät ole pohjimmiltaan mukavia, vaan he ovat mukavia vain niille, joiden suosiosta hyötyvät. Heistä tulee helposti kilttien kiusaajia.
Kun joku on liian kiltti, hän kohtelee kaikkia yhtä hyvin, huolimatta siitä mitä he tekevät. Ylikiltin on vaikea asettaa rajoja. Jos kukaan muukaan ei puolusta ylikilttiä hänen puolestaan, niin kiusaajat voivat tehdä hänelle mitä haluavat, ilman seurauksia.
En ole missään huomannut, että kivoja ilmisiä syrjittäisiin. Pänvastoin, kivat, hauskat, ystävälliset ja kiinnostavat ihmiset löytävät aina ystäviä, kavereita, tuttavia ja juttuseuraa.
Huonot sosiaaliset taidot omaavia ihmisiä jää helpommin työpaikoilla, opiskeluporukoissa ja harrastuksissa yksin, koska heidän seuransa koetaan usein raskaaksi. Se on sääli, mutta harva on omakohtaisesti valmis tekemään asialle mitään.
En nyt ymmärrä tätä. Pitäisikö siis hyväksyä kaveriksi joku sen perusteella että on saman alan koulutus tai muuten se on syrjintää?
Jaa ei minulle riitä sama koulutus että pääse facekaveriksi vaan meidän pitää tuntea toisemme. Ja se ei muuten ole syrjintää.
Jos ei ole jämäkkä, niin ikävät ihmiset kävelevät yltäsi.